Gå til innhold

Samletråd for bilder fra Gatebil 2011

316
 Share

Anbefalte innlegg

Har prøvd å fortelle at S54 er overgrom motor, nå endelig viser Lars hvor gromme de er.

Over 700 rwd, på 1 kg ladetrykk. :applause: Kun vanosblokk off, smidde stempel og gromme råder, og den jævla Svenske race fuelen E85.

Men flere bilder da. :applause:

sist broren min prata med han hadde han prøvd med 1,1 KG ladetrykk og havna på nesten 800whp :wink:

helværst bygg den bilen til Lars, tvers igjennom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel Rakett, du kjørte som en tulling, du sladda forbi rescue bilen! ( jeg kjørte den da )

du overholdt ikke gul-flagg post og bilen din så ut som om den skulle på et bilcross stevne.

DERFOR fikk du ikke kjøre.

Og du var ikke alene om og få kjøreforbud pga tullekjøring!

ok ok peace.

MEN, fra Gatebil 2010 til "nye gatebil" 2011 merket vi mange forskjeller, vi som skulle kjøre:

Gatebil har jo aldri vært politisk korrekt, med sladding og herjing med biler på skilt.... Og treffet går jo etter veitrafikkloven, altså skulle vi egentlig ikke ha brutt 80km/t utpå banen....

Forsikrings selskaper stiller seg kritiske til at biler med "vanlig" skilter og forsikring blir brukt på denne måten (sladd og herjekjøring), og jeg kan tenke meg at gatebil (og NBF) begynner å føle det juridiske presset fra myndigheter, og forsikringsselskaper for å få slutt på denne "galskapen" som gatebil alltid har representert, og som jeg har elsket....

JEg turte feks ikke å herje bortover depo sletta i redsel av å bli svart flagga...

Det virket som den "rå" kjørestilen ikke var akseptert slik den har vært før?

Førere måtte på ett eget "kurs" i regi av porsche klubben/ NBF om holdninger og oppførsel på banen på dette treffet, hvor vi fikk kursbevis og slikt...

Så har vi tematikken rundt bilenes tekniske stand.... Slark i stolryggen tolereres ikke... Noe ALLE GATEBILER med originale stoler har. Så det betyr, man må racerigge bilen med bøttestoler for å kjøre. Burde døpt om gatebil til BANEBIL fra nå...

Det er trist at byråkratiet og juristikk med forsikringsselskaper, myndigheter, regler, regresskrav, fordeling av ansvar og ansvarsfraskrivelse osv begynner å ta kvelertak for alvor på GATEBIL konseptet....

Eksempelvis tematikken rundt personskade og skade på 3 part er et problem man forsto har eksistert på gatebil hele tiden, dette fikk vi høre på kurset....

Så jeg har inntrykk av at Gatebil sliter med å holde treffet sitt "lovlig" etter kurset vi fikk denne helga...

Om personskade og materiell skade oppstår på banen ved uansvarlig kjøring (noe all kjøring på gatebil er per definisjon) vil forsikringsselskaper sette seg på bakbeina.... denne tematikken ble vi gjort klar over, og virker som treffa har et problem der...

Samtidig vil jo hele gatebilkonseptet fordunste hvis alle skal prompe rundt og kjøre pent... Personlig synes jeg det var lite folk på treffet, og overraskende lite underholdene kjøring å se da jeg så på som tilskuer..

Tilskuerne har begynt å utebli, og Gatebil tjener vel umulig like mye penger som før ?? Dette som følge av lite spennende kjøring på banen?

Jeg gir gatebil treffa en sjanse ut 2011 sesongen,

Oddis: er så enig i det du sier !!! E30 er geniale biler, tøffe er de også!! Sluker alt av motorer og geniale og kjøre, de er et elsk/hat objekt, og de som hater E30 er de som ikke eier det eller har eid det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Så har vi tematikken rundt bilenes tekniske stand.... Slark i stolryggen tolereres ikke... Noe ALLE GATEBILER med originale stoler har. Så det betyr, man må racerigge bilen med bøttestoler for å kjøre. Burde døpt om gatebil til BANEBIL fra nå...

tro meg.. det var MANGE som fikk påpek på stoler.. så og si alle bmw'r hvertfall.. jeg fikk og feil på dette. jeg tok ut ene stolen å måtte lage no jallamekk for å få stramma opp min. men gikk nå bra da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aasbø hadde ikke M5 motor, men 3.0 E36 M3 motor. :wink:

Men hvordan kan folk klage så, når de ikke har vært der ??

Var masse nye gromme biler der.

Feks Limmets E30, Endre og Martins M3 E46 GTR, Lars Kvissel E30 osv.

Er fortsatt moro og en del tøffe biler, men syns det har utviklet seg litt i feil retning. Mesteparten(altså ikke alle) av bilene er ganske medtatte driftingbiler som er snekra sammen på en lørdagskvelden av ymse produkter og som ikke akkurat vekker oppsikt blant bilentusiaster. Få rivd av disse ekstreme bodykitene og fått på fersk lakk, er ikke så mye som skal til på en del av bilene før det blir merkbart bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir klaga på disse tekniske folka over an lav sko nå, så der MÅ de gjøre noe.

Snakket med noen Svensker, å der hadde de klaga på at bilen ikke hadde lik farge på fronten.

Sånt går ikke ann, jævla sure å grinette er dem også.

Skulla hatt Borgar, med en hjelper der, han er blid, rettferdig og kjapp.

Syns det er greit med den nye reglen, at alle må ha lisens. Da kan alle kjøre sammen, og det blir mere kjøring på alle. :D

Da er det NBF, som man betaler en engangs lisens til, seff blir det dyrere, men da har man alt i orden, om man skal være så uheldig å skade noen på banene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel Rakett, du kjørte som en tulling, du sladda forbi rescue bilen! ( jeg kjørte den da )

du overholdt ikke gul-flagg post og bilen din så ut som om den skulle på et bilcross stevne.

DERFOR fikk du ikke kjøre.

Og du var ikke alene om og få kjøreforbud pga tullekjøring!

ok ok peace.

MEN, fra Gatebil 2010 til "nye gatebil" 2011 merket vi mange forskjeller, vi som skulle kjøre:

Gatebil har jo aldri vært politisk korrekt, med sladding og herjing med biler på skilt.... Og treffet går jo etter veitrafikkloven, altså skulle vi egentlig ikke ha brutt 80km/t utpå banen....

Forsikrings selskaper stiller seg kritiske til at biler med "vanlig" skilter og forsikring blir brukt på denne måten (sladd og herjekjøring), og jeg kan tenke meg at gatebil (og NBF) begynner å føle det juridiske presset fra myndigheter, og forsikringsselskaper for å få slutt på denne "galskapen" som gatebil alltid har representert, og som jeg har elsket....

JEg turte feks ikke å herje bortover depo sletta i redsel av å bli svart flagga...

Det virket som den "rå" kjørestilen ikke var akseptert slik den har vært før?

Førere måtte på ett eget "kurs" i regi av porsche klubben/ NBF om holdninger og oppførsel på banen på dette treffet, hvor vi fikk kursbevis og slikt...

Det er trist at byråkratiet og juristikk med forsikringsselskaper, myndigheter, regler, regresskrav, fordeling av ansvar og ansvarsfraskrivelse osv begynner å ta kvelertak for alvor på GATEBIL konseptet....

Eksempelvis tematikken rundt personskade og skade på 3 part er et problem man forsto har eksistert på gatebil hele tiden, dette fikk vi høre på kurset....

Så jeg har inntrykk av at Gatebil sliter med å holde treffet sitt "lovlig" etter kurset vi fikk denne helga...

Om personskade og materiell skade oppstår på banen ved uansvarlig kjøring (noe all kjøring på gatebil er per definisjon) vil forsikringsselskaper sette seg på bakbeina.... denne tematikken ble vi gjort klar over, og virker som treffa har et problem der...

Samtidig vil jo hele gatebilkonseptet fordunste hvis alle skal prompe rundt og kjøre pent... Personlig synes jeg det var lite folk på treffet, og overraskende lite underholdene kjøring å se da jeg så på som tilskuer..

Tilskuerne har begynt å utebli, og Gatebil tjener vel umulig like mye penger som før ?? Dette som følge av lite spennende kjøring på banen?

Jeg gir gatebil treffa en sjanse ut 2011 sesongen,

Oddis: er så enig i det du sier !!! E30 er geniale biler, tøffe er de også!! Sluker alt av motorer og geniale og kjøre, de er et elsk/hat objekt, og de som hater E30 er de som ikke eier det eller har eid det :)

Det jobbes med en løsning ang dette med skilt, forsikring og veitrafikkloven, kommer info om dette senere.

Grunnen til at det har blitt slått ned på herjekjøringen er fordi at det er et fåtall som klarer det, og mange som ikke kan dette.

Se på antall biler som taket i helga, mener det var 7 eller 8 biler.

Ved og kreve "hele" biler og heve standaren så ser det mye bedre ut for publikum.

Jeg vet at det i mange år har gått litt over stokk og stein og alt mellom himmel og jord har fått kjøre, dette ønskes og endres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg ealoken :) men man kan være uheldig å miste kontrollen skjer, men det er ikke saken i dette tilfellet..

Å det var mye u-kontroll rundt banen, altså ikke drifting/sladding men ukontrollerte kontrar å stygge forbikjøringer div. bryting av flagg, noe man skal følge samme hva, dette er noe man ser bedre utenfra bilen enn inni.

Det er ikke noe vits å begynne å diskutere med vaktene når man har fått sort flagg runde etter runde, bedre å legge seg flat, ta imot info om hva man har overtred for så å forandre litt på kjørestilen.

Også er det uu-utrolig kjedelig å kjøre rundt banen når alle står i sanden å det er gul-flagg i halvparten av flagg-postene en stor prosent av treffet.

Sleeper betyr heller ikke at det skal være dårlig løen "rat-look" på bilen som nesten ikke henger sammen, den må være i teknisk god stand.

Så det er tipp topp tommel opp at det skal strammes inn, å få mere orden på helheten.

Mere kjøring på folk som har brukt tusenvis av timer for å få en teknisk god bil og mulig lest på banekjøring reglene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt å sett dem ikke slippe min bil gjennom teknisk pga slakk i stolryggen, når den akuratt har vert hos biltilsynet!

Jeg synst det er bra dem strammer litt inn på Gatebil, det er mye uvettig ratting. Mange av de som kjører kjører vel også for første gang på bane. Nå var ikke jeg på Våler i helgen, men har vert på juli treffet 8.år på rad nå. Blir 9.året nå. Jeg vil ikke påstå at nivået på kjøreferdigheter har blitt lavere. De første åra jeg var så fikk man jo hakeslepp når Kenneth Moen kom sladdende rundt alle svinger.

Når jeg nå leser at det var 7-8 takinger på en helg så er jo det litt mye, da lurer jeg på hvordan det hadde gått uten sjikaner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt merkelig at dem ikke deler opp kjøringa i klasser, når du står og ser på disse bila som ikke går så himla fælt blir passert av verstinger før svinger sletter osv, har sett mye farligkjøring på banene rundt om, og nybegynnere som kjører på bane for første gang og ikke har erfaring, kjører med de som har mye erfaring blir selvfølgelig provosert, burde planlagt litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hele gatebil er lagt opp til, Gatebil er får ALLE sier dem! så om folk vil dra sin org 240 gasser utpå der får og ha det gøy med den fordi det er det eneste han har og bruke, så la da han få lov til det! Er det mulig og bli irriterte over at det ikke bare er biler med 500 hester og nylakerte 3 ganger i året. er derfor det også er forskjellige klasser. syntes du gatebiler klassen blir får kjedlig og se på fordi det ikke er nypolerte biler med 500hk og oppover så gå og kjøp deg en cola i mens og titt litt på andre ting i 15 min, så er det ny klasse ! Dro selv min e30 touring med org M50 2,5l på 192hk ut på banen om søndagen og jeg hadde det dritmorro. la folk få lov og finne ut om dem syntes det er morro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...