Gå til innhold

Godkjenning E46 M52TUB25 ---> M52TUB28

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en 2000mod. e46 320ci og vurderer og sette i en 328ci motor.

har sendt mail til BT om godkjenning.

noen her som vet hva som skal til? av understell med bremser osv.

motorene / oppsett er vel ganske like.

Skrevet

vaier spjeld på M52Tu, elektro på M54 motorne.

Du trenger nye dempere, bremser, og stag som er forskjellige. ellers ere in til BT, vei bilen, OK.

SØK FØRST før du bygger-.

Skrevet

okey det er bra. jepp will do! trenger bt noe spesiell info om hvor jeg har delene ifra. om f. eks jeg kjøper deler fra en privatperson.?

oppdaterer tråden etter fremgang! regner med vekta blir grei. er ikke store forskjellen..

Skrevet

Passer det ja. Bare pass på at RHD biler har annen styre snekke og slikt og muligens annen eksos, husker ikke helt hvordan detta er på E46, men er mye forskjellig fra RHD til LHD. Men det fnner du tidsnok ut :)

• 3 weeks later...
Skrevet

har tatt inn en 328ci nå fra england. har ikke fått svar på søknad enda men tar turen innom og tar en prat med de.

skjekket hjernen på begge bilene. begge var av typen: DME MS42 5wk9037 men software er kanskje ulikt?

hvordan blir det med speedo om jeg må bytte hjernen...?

Skrevet

det blir feil. du får ikke start heller pga EWS.

Sånn her ligger det an:

EWS og DME, start sperre og motorstyring, er synket opp mot hverandre i tillegg til nøkkel. bytter du ut en så funkler ikke noe.

Du må ha komplett system eller sende inn din originale EWS og DME pluss nøkkel til RPM Motorsport i Canada for koding. koster ca 3500kr. Det var dette jeg gjorde. GLEM alt annet med koble selv og BMW forhandler. De gjør ikke noe slikt for deg.

Hvis du bruker 2,0 liter hjernen din så vil den gå for tynt.

MS42 er alle hjernen like ja, men software og fuelmap er forskjellig. Ikke hør på de som sier at alt er likt bare forskjellige dyser.

Lykke til :D

• 2 months later...
Skrevet

Fikk endelig papirene idag.

skal ta kontakt med saksbehandler og gjennomgå saken.

-punktene var: bekreftelse på at råkarosseri er likt, samme støy og avgasskrav.

-bruke sammme styring, hjuloppheng, bremser mm. og ikke overskride aksellaster.

var mye mer styr det her enn jeg hadde trodd. men får prøve og komme i en god dialog med BT.

h91s2xu2nm2eqbqbk3pw.jpg

up8rh0t37qim0ufpvted.jpg

Skrevet

Først er det vel å dobbelsjekke at det er enkelt å klare de krava biltilsynet gir og skaffe deg papirer på dette.

Se tråder og prosjekter i den delen av forumet for mer info kan være nyttig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...