Gå til innhold

GS - SCHMIEDMANN - KOED

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Har vært "lojal" mot den lokale delepusheren GS avd oslo siden de startet opp, har handlet en sjelden gang på koed innimellom på noen org deler de knuser prisene på, men servicen til Joar har vært eksemplarisk og upåklagerlig. Synd han skal trekke opp til hedmark å pushe deler der på "proff" nivå. Men har lest her at stadig folk sammenligner priser med disse 3 dele pusherne vi har. Dette har jeg begynt litt med i det siste også. Mine erfaringer er at GS ikke lenger har konkurransedyktige priser på org deler selv med verksted rabbatt. Det er KOED som altid er en overlegen vinner på dyre org deler, schmiedmann har jeg begynt å bruke litt også, de er meget service innstilte og en kjempegjeng som også klarer fine priser og ok leveringstid! men koed er noe billigere på de org dela jeg har sjekket som for eks Bærearmer e46m3, der skiller det flere tusen kroner fra koed til Gs... men schmiedmann og koed var ikke skilnaden særlig stor.

Men kopi deler handler jeg nesten kun på GS pga pris,kvalitet, og leveringstid. Der er de flinke på kvaliteten på kopiene/alternativene

Tenkte med dette å bare dele noen erfaringer, ikke ment som kritikk til noen av de. Handler for ca 110-120 i året, Så sparer jeg 10% på delene på års basis blir det mye kr tilsammen.

Er det flere der som veit om slike deler som skiller mye i pris, så kom med det, det er noe vi alle vil vite:)

Lykke til videre med alle kjøp av BMW-deler alle sammen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv bruker kun Joar.Drar aldri kølapp, går rett bort til han.Og han kan det med kundebehandling.Nå har jeg 35-40 % på det meste,så prisene går opp i opp hos meg,er fornøyd med det jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får dere rabatt på GS?

Har spurt i evigheter, men får til svar at så lenge BMWCCN ikke sender de oppdaterte medlemslister så gir dem ikke rabatt. Irriterer meg grønn over det der, prisene deres er jo max drøye.

BTW: Hva skal Joar gjøre? Starte eget på Hedmarken? Dette kan bli intressant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selv bruker kun Joar.Drar aldri kølapp, går rett bort til han.Og han kan det med kundebehandling.Nå har jeg 35-40 % på det meste,så prisene går opp i opp hos meg,er fornøyd med det jeg.

Synes du skal begynne å dra kølapp så slipper vi andre å vente 30-40 min. før det blir vår tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå aldri opplevd problemer med å få rabatt hos GS, sålenge jeg viser BMWCCN-medlemskortet.

Men utpreget billige er de ikke likevel. Det er service og tilgjengelighet som scorer høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har firma konto hos de.Via en god kompis av meg som er stamkunde der.Han eier en bruktbil butikk,og handler der for flere 1000 kr hver mnd..Og jeg for alle rabattene hans.

Så må bare si at livet er herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekket alle fire aktørene (GS, Scmiedmann, Koed og den lokale merkeforhandleren) når jeg skulle handle hengerfeste +++ her forleden. (Ordre på ca 8-9000)

Resultatet taler vel for seg selv:

Koed: Billigst, samt veldig hyggelig og kjapp tilbakemelding.

BMW (Strandveien Auto, Trondheim): Bare snaue 100-lappen dyrere enn Koed, samt kjempeservice!

GS: Klart dyrest. Faktisk 10-15% over Koed og BMW-forhandleren, og da hadde de delene på "kampanje" så ytterligere rabatt var uaktuellt.

Scmiedmann: Svarte ikke på to henvendelser, GAME OVER for min del. Gidder ikke mase for å få kjøpt varer.

Enden på visa for min del var at jeg handlet alt hos BMW-forhandleren, da det passet best mtp henting. Har handlet før hos Koed og er kjempefornøyd, kommer helt sikkert til å bruke enten de eller BMW-forhandleren fremmover. De to andre gidder jeg nok ikke å bruke mer tid og energi på neste gang jeg skal handle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme erfaring som Plenklipper. Den lokale BMW pusheren er ofte nesten like billig og av og til billigere enn nettsjappene. Har også erfart at det er lettere og ikke minst billigere å bruke den lokale når du plutselig en gang må reklamere på noe. Jeg opplever også at leveringstidene til den lokale BMW pusheren er på 1-2 dager alt ettersom når på dagen du bestiller varer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler endel hos BMW jeg også, bedre priser enn GS på originale deler. I tillegg greit å handle over disk og slippe fraktomkostninger. Har etterhvert fått et godt forhold til min lokale forhandler og får endel goodwill. Uoriginale deler kjøper jeg gjennom Hellanor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...