Barca Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2011 3500 er også veldig dyrt da og Jessheim er litt langt.. Men fjerner de små riper og sånt ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barca Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2011 Jeg vil liksom at bilen skal skinne litt! Fargen har jo blitt litt matt med åra.. Vil få tilbake glans i lakken, samt fjerne noen små riper her og der holder det ikke med en polering da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 Skal love deg at bilen din skinner etter den pleia han tar, ja han fjerner småriper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barca Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2011 Men det er 3500 kr da skulle gjerne gjort det, men er student hva med den pleia handz on har til 2200? Er den noe bra? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 Har ikke noe kjennskap til de, da jeg gjør dette som regel selv Hør med de Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barca Skrevet Mai 27, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2011 Har ikke noe kjennskap til de, da jeg gjør dette som regel selvHør med de Åja, ok. Noen som kanskje gidder å dette opp alt jeg trenger for å få glansen tilbake i lakken og fjerning av småriper ? jeg tror jeg bestiller alt det, og lærer meg å polert selv denne sommeren er nok best å lære seg dette. Har polerings maskin hjemme tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 27, 2011 Share Skrevet Mai 27, 2011 Gå inn på www.scandicshine.no og handl scholl s03+ og s30, men de er på 1 liters flasker da, de finns i mindre doser da kan du jo handle på parts and retards nedi østfold, kjøpt deg den "blå 2 hoda" polleringsmaskin på biltema og sonax medium puter på mekonmen, og samt noen fine microfiber kluter til å ta av med, jeg selv bruker meguiars sine, men de er nok dyre her i norge, hør med p&r om du handler der, de har sikkert noen. da har du en fin billig kombinasjon som er lett og jobbe med og det blir bra, HUSK ta deg god tid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mering90 Skrevet Mai 28, 2011 Share Skrevet Mai 28, 2011 Uansett så synes jeg ikke noen av prisene som er nevnt er dyre... Skal love deg at det er mye arbeid i en skikkelig jobb! Jeg setter gjerne av 6 timer til en helt grei shine av min E90. Med lakkrens vil det antagelig ta noe lengre tid dersom jeg skal være veldig nøyen... Skikkelige produkter er heller ikke billige desverre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barca Skrevet Mai 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2011 Da skal dette bestilles etterpå men lurer på en ting, hva koster den maskinen fra biltema? Fant den ikke på nettsia dems. Og hva koster de vakseputene og sånt? Så jeg hva ca hva jeg må ut med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Mai 28, 2011 Share Skrevet Mai 28, 2011 Da skal dette bestilles etterpå men lurer på en ting, hva koster den maskinen fra biltema? Fant den ikke på nettsia dems. Og hva koster de vakseputene og sånt? Så jeg hva ca hva jeg må ut med http://www.biltema.no/no/Verktoy/Elverk ... 2-x-95-mm/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skylines Skrevet Mai 28, 2011 Share Skrevet Mai 28, 2011 Du bør uansett lage deg en bruker på detailersclub. Der er det utrolig mye å lære, og folk er hjelpsomme om du lurer på noe. Du bør helst ikke gå løs på bilen med maskin (selv om det er en svak DA-maskin) uten å i det minste ha lest litt om bruken. Jeg har lært veldig mye der inne som jeg aldri ville visst om det ikke hadde vært for dcn. Meguiars sine kluter er veldig gode, og de er grisebillige på ebay. Det du bør ha: God såpe (f.eks Meguiars eller Chemical Guys som du får hos scandicshine.no) Avfetting (Prickbort (tar asfalt, fås på bilxtra og Statoil) og Surfex HD (tar all annen dritt, bør blandes ut, fås på Autobahn) Clay (leireklump til å fjerne smuss fra lakken etter vask) Vaskehanske (svamp riper) Scholl s03 Gold til å rubbe riper Scholl S17+ kan være grei hvis lakken er sensitiv, den er ikke like grov som den over Scholl s30+ eller s40 for å fjerne kjørespor og få opp glans Disse får du hos scandicshine.no Kjøp masse microfiber, du trenger alltid mange fler enn du tror. Ikke vask dem med annet enn Milo eller microfiber vaskemiddel. Du bør også ha en god voks og en lakkrens. Skal du ha noe som ikke er for dyrt anbefaler jeg: Lakkrens: Meguiars Deep Crystal step 1 Paint cleaner Voks: Dodo Juice, Meguiars Gold Class, Petes 53, Meguiars MG #16 ++++ Se dcn.no for mer. http://www.detailersclub.no/index.html/ ... mies-2-r14 Les denne guiden!! Husk å maskere opp dørhåndtak og lister før du polerer, disse kan svi seg (sannsynligvis ikke med DA-maskin) og det kan bli hvite flekker av polish. Ikke kjøp den billigste teipen du finner, stikk innom en lakkbutikk å hør. 3M sin blå 3434 er bra, men litt dyr. Autobahn har den billig i den tynnere utgaven, 26 kr rullen. Gode bilpleiesjapper: Autobahn-bilpleie.no scandicshine.no blankbil.no osv osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet Mai 28, 2011 Share Skrevet Mai 28, 2011 Meguiarsprodukter for du også kjøpt på Mekonomen, bilxtra osv. Fint begynnerkit har autoglym til nybegynnere, som faktisk fungerer utmerket. Når du begynner og komme litt inn i dette, så kan du begynne litt med cemical guys, lahega osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skylines Skrevet Mai 28, 2011 Share Skrevet Mai 28, 2011 Vil også nevne at 3M kontrollspray er gull for å fjerne bl.a polishstøv inni kroker o.l:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barca Skrevet Mai 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2011 Jeg skal gå får den maskinen fra biltema med to hoder. er den en såkalt DA-maskin ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Barca Skrevet Mai 28, 2011 Forfatter Share Skrevet Mai 28, 2011 og jeg lurer på en ting til. Dette kommer på over 2000 kr, så er det ikke like greit og levere inn til handz on? er det noen som kan anbefale de? Hvis jeg leverer bilen til de, kommer jeg til å bli fornøyd? Får jeg en glans og "wetlook" på bilen? Eller er det rett og slett bortkasta penger og sende inn til de? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå