Gå til innhold

Hva gjorde du med din bil idag?

mudbug
 Share

Anbefalte innlegg

Sladda, sladda, og sladda, nå som snø'n endelig har kommet seg te sarpsborg.

Flere som har prøvd og..

bpm3do58aov6y6chewmb.jpg

Bytta ut mattene med gummi.

1vnneid1aoxkeua3weg1.jpg

Bytta de gamle stygge lyktene, med de hvite igjen. Tok av pakningene fra de gamle, og limte utapå disse, så håper de holder tett nå.

x328227d238uk9oi9pgv.jpg

Dårlige bilder men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg skiftet servopumpe, vannpumpe og montert defa kupevarmer :)

på hvilken mod? har lekkasje på servopumpa mi tror jeg. i en e46.. var det piece of cake eller??

fulgte du noen diy eller er du kanskje mekaniker..?:)

e46 320i 1999 ;)

Ganske enkelt, demonterte vifta, reima(du bør løsne skruene på reimskiva før du demonterer reima) satte en klemme på slangen inn på pumpa fordi olja og den slangen er rimelig ny. Er denne slangen gammel/hard bør du skifte denne, er ikke sikkert den tetter ordentlig etter at den har vært demontert;) så er det bare og løsne høytrykksrøret, ikke den store mutteren men den lille. Husk og demonter reimskiva helt, for å komme til boltene som holder pumpa på plass. Før du starter opp bilen igjen etter skift, så sving mange ganger til høyre og venstre. Så starter du bilen og skrur den av med en gang etterpå. Gjør det 2-3 ganger, til det ikke er bobler i servooljetanken ;)

Edit: skift slangen fra beholder til pumpe først, er ofte det er denne som lekker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg skiftet servopumpe, vannpumpe og montert defa kupevarmer :)

Edit: skift slangen fra beholder til pumpe først, er ofte det er denne som lekker ;)

jeps. men tror det er selve pumpa på min hvis du ser de 2 dråpene på på bildet her.. mulig dårlig pakning bare.. men takk for forklaringen..

8fvvbt16aeqg6rcxsp3f.jpg

tjuvlåner visst tråden litt her.. sorry mudbug..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...