Gå til innhold

alarm til verkstaden ?

hanskr
 Share

Anbefalte innlegg

Om du skal få rabatt på forsikring må det innstalleres FG godkjent alarm, av en FG godkjent alarminnstallatør, FG ferdigattest skal fylles ut og leveres forsikringsselskap. Om det er et næringsbygg skal det tilknyttes et FG godkjent vaktselskap for å tilfredstille FG kravene.

Om du bare skal ha en alarm som ikke tilfredsstiller kravene er det mange muligheter.

Det at sentralen ringer deg ved utløst alarm er bare en programmeringsak om du har koblet sentral til telenettet, eller via GSM.

Forklar litt mer hva du ønsker så skal jeg være så behjelpelig jeg klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar :)

hadde ikkje tenkt oppkopling til vaktsentralbord eller snåkke såne dyre greier

verkstede leiger eg på ubestemt til, er bare att de har blitt ganske mykje penger i verktøy å slikt samt motorer å andre ting som e lett å ta me ( har vert ein del innbrudd i eit bygg bare 100meter fra meg bilrelatert)

kva alternativer som er ute å går veit eg ikkje derfor eg lufter dette emne :)

så om nåkken har ide til heimemekka system så komm me de - har ein liten plan men veit verken kor eg fåt tak i følarar og sensorar som går ann å bruke - om de trengs luft eller straum er de same ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette opp en lyskaster med bevegelssensor over dørene kan jo også være greit å gjøre. Så lenge det ikke er trafikk der hele døgnet eller lignende.

Du får også rimelige kamera med IR-lys som gjør at de fungerer om natta/ når det er mørkt og.

Husk bakdøra og vinduet i første etasje og da ;) hjelper ikke med all verdens låser på front, om bakdøra er åpen og det finnes vindu lett tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sette opp en lyskaster med bevegelssensor over dørene kan jo også være greit å gjøre. Så lenge det ikke er trafikk der hele døgnet eller lignende.

Du får også rimelige kamera med IR-lys som gjør at de fungerer om natta/ når det er mørkt og.

Husk bakdøra og vinduet i første etasje og da ;) hjelper ikke med all verdens låser på front, om bakdøra er åpen og det finnes vindu lett tilgjengelig.

Lyskaster me bevegelsessensor har eg allerede ;) dei vindua som er er i porten og høgt over døra ellers eit betong bygg - å alt er tildekt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...