Kvasi Skrevet Mai 29, 2011 Skrevet Mai 29, 2011 Har en E30 IX som skal få byttet alt av oljer straks og kom til å tenke på en sak. Det hender jo at erfaringer tilsier at man slett ikke bør bruke oljen som er anbefalt i utgangspunktet til den spsifikke bilen. Feks hadde jeg tidligere en HiLux som skal ha GL5 på kassa, men den "eter" synkringer så man må bruke GL4. Noen formeninger om hva jeg bør styre unna på min når jeg skal bytte på motor (M20 med overtrykk) kasse og akslinger. Og evt anbefalinger. Mobil1 feks får man jo billig for tiden..
Kvasi Skrevet Mai 30, 2011 Forfatter Skrevet Mai 30, 2011 Ingen? castrol har vell no bra no ? Ja, det har vel de fleste. Nå lurte ikke jeg på hvilke merker som finnes, men hvilke varianter av de forskjellige som er å anbefale/fraråde til feks min bil.
Bjørn 320 Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 Du kan sjå her... http://www.castrol.com/castrol/iframe.d ... Id=7066587
Kvasi Skrevet Mai 31, 2011 Forfatter Skrevet Mai 31, 2011 Du kan sjå her... http://www.castrol.com/castrol/iframe.d ... Id=7066587 Motsatt svar på det jeg spør om. Jeg vet hva produsentene anbefaler, men lurer på hva folkets erfaringer er. På Castrols sider kan jeg feks ikke legge inn at motoren er turbokonvertert, og jeg tviler på at de er villige til å fortelle meg det hvis det er sånn at feks Valvoline har en olje som egner seg bedre i det lange løp på feks diffene. Felles for oss alle her som liker å ta vare på bilene våre er vel at vi vil ha den beste oljen til vårt bruk?
SveinE46 Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 Jeg har nå prøvd maxlife 10w40 på min m54b22 (brukt på 200 sx også). Det fungerer tydeligvis for den, spesiell olje som er laget for biler som har rullet mer enn 100 000 km. Vet at valvoline har en "turbo" olje, men det er ikke en olje jeg ville hatt på min turbo bil!
Bandit Skrevet Mai 31, 2011 Skrevet Mai 31, 2011 Sett på denne? http://www.mobil1.no/produkter/mobil-1- ... 5w-50.aspx
Kvasi Skrevet Mai 31, 2011 Forfatter Skrevet Mai 31, 2011 Svarene er vel godt ment, men de sier fremdeles lite om folks egne erfaringer og kunnskap. Alle produsentene sier selvsagt at de har den perfekte oljen, men alle kan jo ikke ha rett..
Dufniall Skrevet Juni 1, 2011 Skrevet Juni 1, 2011 Kanskje noen svar her, hvis du ikke allerede har sett den...? viewtopic.php?f=1&t=5575&start=0
nimitz Skrevet Juni 1, 2011 Skrevet Juni 1, 2011 Det er vel et vanskelig spørsmål og svare konkret på. Vil tro at mange bileiere har sine favoritt oljer, menst andre bruker det som blir annbefalt av BMW. Jeg for min del har stortsett alltid brukt Shell olje på mine biler, men kan ikke påstå at det er verdens beste. BMW annbefaler Castrol, Mercedes har mobil 1, menst andre bilmerker har sin "spesialolje". Alle kjente oljemerker har gode produkter.
bjalle Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 Mobil1 har jeg bestandig brukt,det er vel den beste oljen du kan få til dagens priser,for eks 5w-40 bmw longlife-01 4 liter for 370 på europris,ingen vits overhode å tenke på andre oljemerker.
nimitz Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 Mobil1 har jeg bestandig brukt,det er vel den beste oljen du kan få til dagens priser,for eks 5w-40 bmw longlife-01 4 liter for 370 på europris,ingen vits overhode å tenke på andre oljemerker. Ååå, hvorfor ikke det? Får Shell helix ultra helsyntetisk for 50 kr ltr. Sikkert mange andre som har gode avtaler på div oljemerker. Har selv prøvd mobil 1, og det ble med den ene gangen. Har hørt flere som ikke er fornøyd med den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå