Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Vil tro B30 er litt lettere enn B32, iogmed at B32 har dobbel vanos etc.

Er litt nysgjerrig på dette selv, kunne vært en fin oppgradering i E39 :)

Begge motorer passer hvertfall på E39 girkasse og M52 motorfester.

m52 b30 kommer og med dobbel vanos.

Skrevet

denne tråden er ett bra eksempel på att det er mye folk som svarer uten at di har peiling i det hele tatt på hva det handler om. det er så jævlig dumt!!!

:applause:

Skrevet

denne tråden er ett bra eksempel på att det er mye folk som svarer uten at di har peiling i det hele tatt på hva det handler om. det er så jævlig dumt!!!

var de ment som at det jeg skrev skulle være rett eller at du mener jeg tar feil ? :P

Skrevet

Vel..m52b30 finnes ikke. Say no more ;)

m52 b30 finnes jo, har funnet flere stykker på nettet, på 523 med m52 b25 motor trenger du innsuget av en m52 b 30 for at det skal være plug and play så jeg tror du skal sjekke hva som er rett før du skal si at andre tar feil :wink:

Skrevet
Tror ikke du skal tenke på det.

Motorene er så og si helt like i vekt, om det skulle variere en kilo eller to.

Mente ikke lettere i vekt, men lettere å montere i den form av at elnettet er enklere.. Siden B30 har enkel vanos etc..

Om det er enkel eller dobbel VANOS har no ikke en jævla dritt å si på koblings delen. VANOS styringen sitter inni samme boksen som resten på B32.

Man setter jo slik motor i E30 som overhode ikke har noe motor fra fabrikk som ligner en gang. Så å sette en slik i en E39 tror jeg er meget fin biff. Hvordan selve bilen sitt el.nett vil reagere vet jeg ikke, men om man må bytte en kontakt og to så er det veldig lite arbeid i forhold til resten av skruinga.

Det er med sikkerhet mindre elektrisk jobb enn mekanisk for å si det slik!

Skrevet

Vel..m52b30 finnes ikke. Say no more ;)

m52 b30 finnes jo, har funnet flere stykker på nettet, på 523 med m52 b25 motor trenger du innsuget av en m52 b 30 for at det skal være plug and play så jeg tror du skal sjekke hva som er rett før du skal si at andre tar feil :wink:

ser nå at m52b30 ikke er å finne i norge så det ser ut som at det en usa mod elns.

Skrevet

ser nå at m52b30 ikke er å finne i norge så det ser ut som at det en usa mod elns.

Ser Bmwheaven påstår at m52b30 ble levert i siste modellene av Z3 3liter (2000-2003)

Jeg har skrudd på en Z3 01 modell 3liter, og den hadde M54B30 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...