Gå til innhold

Reversen er borte?! e39 med automat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

skulle hjem fra jobb idag å da var reversen på min 96 523i med automatkasse borte, skjedde ikke en dritt når jeg satte den i revers.

Det som er så rart er at den funket ca 1 time tidligere.. Noen som veit hva dette kan være da?

Mvh Nils

Skrevet

Har funnet ut at det er en zf kasse som står i bilen, har begynnt å skifte olje og filter i den, olja som kom ut var jo helt svart å tynnflytende. Lokta helt jævlig også..

Noen som vet hvor påfyllinga på disse kassene er da? :)

Skrevet

Pleier vel å være i peilepinnerøret, hvis jeg ikke tar feil.

Men husk å måle hvor mye olje som går ut, sånn at du har ca peiling på hvor mye som skal på.

Kjørt igjennom girene, peil olja, og ta en god tur. Peil olje igjen, og evt etterfyll.

Da skal alt være på stell

Skrevet
Hmm, hvor er den peilepinnen da? :P jeg finner ikke noe som tilsier seg å være det i motor rommet.. :/

Regner med at det er et metallrør ett eller annet sted i motorrommet, men bare prøve å se det

Skrevet
Hmm, hvor er den peilepinnen da? :P jeg finner ikke noe som tilsier seg å være det i motor rommet.. :/

Er ikke sikkert der er peilepinne, jeg har ikke det på min helder, og jeg har GM kasse.

Skrevet

Jeg tror det er ikke noe peilepinne på E39, du fyller oljen til oljen renner ut igjen på fyllehullet.

HUSK! å lese hvordan man gjør det, ellers risikerer du haveri på kassen. Det er mange tråder på flushing av aut. kassen på forum.

Skrevet

Har skiftet olje og filter på kassen nå, men ikke noe forskjell, er vell reversen som er gått til helvette da..

Hvordan er det med bruk kasser i disse? Er det bare plug and play visst jeg finner ei kasse fra identisk bil, eller er det noe mere som må gjøres?

Skrevet

Helt vanlig med havari på reversen på ZF kassene. :cry: Heldig vis for deg er dette den rimelige feilen 20-25k. :lol: Havari på D siden er vanligvis mer omfattende og mye mer kostbart. Å kjøpe brukt kasse er risikabelt siden feilen kan oppstå på første tur etter bytte. :^o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...