SondreLM Skrevet Mai 31, 2011 Share Skrevet Mai 31, 2011 Hei! Har nettopp mottatt en M42 som skal i compacten min, og brukes på bane. Lurer på om noen har litt priser til meg? Tenkte etter hvert å kanskje sugetrimme den, da med kvasskam, portet topp osv. Gi gjerne litt forslag til ideer og priser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SondreLM Skrevet Juni 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2011 bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Ikke bruk masse penger på å sugetrimme en 318is motor, blir frakjørt av 325 etterpå uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skm Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Dropp sugetrimm å gå for turbo eller supercharger... eller kjøp en 6er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
532is Skrevet Juni 1, 2011 Share Skrevet Juni 1, 2011 Kjør på med sugetrim, ikke kast bort tiden på kjip turbotrim som gjør bilen lite driftsikker, bilen blir uansett frakjørt om du har turbo eller sugetrim. Ikke hør på turbofolket, vis litt guts og sats på sugetrimming bygg den motoren DU vil ha, ikke hva de andre vil ha. Koster ca 1000kr/hk hvis du skal øke en del, ta kontakt med et seriøst motorverksted, lite kunnskap om sugetrim på bimmers, men det som gjelder er, balansering, komp.økning, nye kammer, tilpassede ventilfjærer, porting/større ventiler, nytt eksos og mapping, nye større dyser må du også ha. Volumøkning er jo en stor fordel for å få bedre register, hvis du skal ha en holdbar motor på 8-9000 omdreininger bør du konvertere til lettere mekaniske løftere. http://www.metricmechanic.com/pdfs/metr ... ooklet.pdf http://www.noellemotors.de/2_1l_4-Venti ... 3a3.0.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SondreLM Skrevet Juni 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 1, 2011 Jadajada, vet det er lettere med 6'er, turbo er billige hk osv., men var ikke det jeg spurte om Takk for svar, 532is! Jaggu er det dyrt gitt, men gøy å ha noe litt annerledes også da. Får se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LianLi Skrevet Juni 2, 2011 Share Skrevet Juni 2, 2011 Fordelen med å sugetrimme en motor ved å sette i kvasskam slik at man får øket turtallet betraktelig er at man kan gå såppas mye nummererisk opp i differensialgiring. Klarer du f.eks 8Krpm på motoren kan du sikkert sette i en 3,91:1 eller 4,10:1 hvilket er hvor du merker størst ytelse på motoren din. Men bare så du vet det, tusenlappene flyr ut av vinduet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw mann Skrevet November 14, 2020 Share Skrevet November 14, 2020 Hvordan gikk det med motoren din Sondre? 🤓 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet November 14, 2020 Share Skrevet November 14, 2020 Han var sist inne for snart 5 år siden. Så å få svar er nesten like sannsynlig som at julenissen finnes Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw mann Skrevet November 14, 2020 Share Skrevet November 14, 2020 1 minutt siden, Slavearbeider'n skrev: Han var sist inne for snart 5 år siden. Så å få svar er nesten like sannsynlig som at julenissen finnes Ser det nå 🙈🎅🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå