Gå til innhold

Kjøp av ny BMW (e92). Alpine white eller space grau?

jonr-
 Share

Space grå eller alpine hvit E92?  

30 stemmer

1. 1. Space grå eller alpine hvit E92?

• Space grau!
      17
    • Alpine white!
      13

Anbefalte innlegg

Om bilen min blir hentet på torsdag, så blir det nytt glis stående i garasjen ganske straks.

,men jeg har et problem mht. Fargevalg..

Alpine white: er dette en farge som er vanskelig å selge videre? Har denne "hvitfarge-hype'n" snart utgått? Hva tror dere?

Space grau: er førstevalget. Grunnen til at hvit vurderes er fordi jeg sparer noen tusen om jeg kjøper den hvite, som jeg gjerne ville brukt på eksos og felger:)

Jeg er spent på å høre andres meninger:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markedet for Alpine White fargen er nok mindre ja, men du får jo alltids solgt bilen til slutt.

Viktigste er vel å velge hva man selv vil ha, ikke hva et bmw forum ville valgt?

Ville selv gått for hvit, ettersom da får man en bil som skiller seg veldig ut fra andre.

Men det kan bare vær fordi jeg bor på en liten plass og bare har sett et par-tre nyere hvite bmwer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hvit lakk er skikkelig stilig. men samtidig "sluker" mangelen på farge mye av designet. Kurver og linjer forsvinner rett og slett. Popper stadig frem nye hvite biler av alle fabrikater, ikke bare BMW. Selges kanskje ikke like mye som de vanlige sølv, grå og sort men hvit har definitivt fått sin renessanse og det går en god del nyere hvite biler her i byen (A4, E-klasse, XC60, 1-3-5-serie etc.). Nesten hver annen 1-serie her er hvit, sansynligvis fordi den ikke koster noe ekstra.

Grå er nok mye mer safe med tanke på videresalg, men kjøp det du har lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det kommer litt ann på hvilken modell du skal kjøpe.

Skal du kjøpe E90/91/92 synes jeg du skal kjøpe hvit.. samme gjelder E60/61..

Er det av nyeste F10/11 eller kanskje F30?? da ville jeg uten tvil valgt space grå!! :D Som nevnt tidligere, den fremhever linjene.. de nye linjene på F10/11 og nyeste 3 serien (om det er kommet noen til Norge?) er så RÅ at jeg ville fått de framhevet! :) min mening..

Lykke til med NY bmw :D vis oss bilder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig enig i det meste av det som blir skrevet. Hvit er en "kjedelig" farge mtp at den skjuler de deilige formene på bilen. Om jeg går for den hvite, så vil jeg helfoliere den matt grå.

Grunnen til at jeg spør, er fordi jeg vil lufte markedet litt. Mest med tanke på at bilen faktisk skal selges en dag... Og da er det kjedelig å kjøpe hvit bil om alle andre synes den er utgått på dato, ERGO, den vil være tungsolgt...

Noe mer tungsolgt vil den nok være, men jeg prøver å finne ut/bestemme meg for "hvor mye" .. ?

Må legge til at space grau er helt sinnsyk farge. Den fremhever alt som er perfekt på en E92 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke noe annet enn og si Alpine white da jeg selv har valgt en e 92 i samme farge, ¨så på alle fargene før jeg handlet, sto igjen med sort eller alpina hvit, etter mye om og men fant jeg ut at det ble alpina hvit med sota ruter, lakkert defuseren helt ned og noen pene felger.

om hvitfargen går av mote noen gang får så være, men angrer i hvertfall ikke på mitt valg og den dag i dag hadde jeg fortsatt valgt hvit.

men du får selv bestemme og tenke på hvilken farge du vil ha, du vil uansett gå i tap på en eller annen måte :)

darkgreywithcslgreatpic.jpg

hre890lg0.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de. Men må jeg velge så blir det Alpine White.

Space Grau liker jeg ikke i det hele tatt. Det er en skikkelig anonym farge. Synes den sluker designet i langt større grad enn hvit. Personlig hadde jeg nok valgt en skarp rød eller blå, om jeg skulle kjøpt ny bil. Evt Aktis Metallic. Det er en nydelig farge har jeg funnet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Space Grau er en av mine favorittfarger! Er også fan av Alpine White, men hvis jeg skulle bestilt meg en E92 slik jeg ville ha den hadde det nok blitt Space Grau hvis valget sto mellom de to. "Kjipt" med hvit lakk er lite "refleksjoner", sort og grå kan bli sykt blank med en god detail. :) Begge fargene er pene med sorte detaljer også synes jeg (nyrer, shadowline etc.)

Mørke farger syns jeg også gir bilen et litt mer agressivt utseende enn hvit og titansilber, av en eller annen grunn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...