mudbug Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 Hi! Jeg sjekket kjølevæske to måneder på rad nå. Bilen mistet ca. 15 ml vann hver måneden. Er det vanlig at den forsvinner litt. Ellers min toppspakning som begynner lekkasje. Takk for rådet. Bilen er gått 130k. Er det topsppaking gått så tidlig???
Malde Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 hadde samme problemet. Viss det ikke er noen synlig leksaje er det trolig toppakning. Du kan jo ta avgass test eller lukte på eksosen viss kjølevanne går i eksosen som den gjorde på min:P lykke til!
bj0rnar88 Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 Hvilken motor har dere.ha llurt på om det forvinner litt til meg også. Har en 525d 01mod gått 225
mudbug Skrevet Juni 2, 2011 Forfatter Skrevet Juni 2, 2011 Hvilken motor har dere.ha llurt på om det forvinner litt til meg også. Har en 525d 01mod gått 225 00' 520ia E39, Jeg er ikke alene
hao Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 Lite trolig dere har lekkasje i topp/pakning for så lite kjøleveske. Hvis det har vært mulighet for lekkasje mellom sylinder og kjølekanal ville du få trykk i kjølesystemet som gjør at kjøleveska pumpes ut på kort tid. Du vil også få lekkasje inn i motor og vann i oljen. dette ser du fort ved at oljen blir grå, spesielt under påfyllingslokk. Vil alltid være litt forbruk/fordamping av kjøleveske men da gjennom eksp tank. Kan være at lokket/pakning på eksp. tank skulle være skiftet.
mudbug Skrevet Juni 2, 2011 Forfatter Skrevet Juni 2, 2011 Vil alltid være litt forbruk/fordamping av kjøleveske men da gjennom eksp tank. Kan være at lokket/pakning på eksp. tank skulle være skiftet. Jeg har tenkt på pakning. Jeg søkte på etk. De selger ikke separat pakningen, men hele lokket.
Malde Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 Lite trolig dere har lekkasje i topp/pakning for så lite kjøleveske. Hvis det har vært mulighet for lekkasje mellom sylinder og kjølekanal ville du få trykk i kjølesystemet som gjør at kjøleveska pumpes ut på kort tid.Du vil også få lekkasje inn i motor og vann i oljen. dette ser du fort ved at oljen blir grå, spesielt under påfyllingslokk. Vil alltid være litt forbruk/fordamping av kjøleveske men da gjennom eksp tank. Kan være at lokket/pakning på eksp. tank skulle være skiftet. Ja enig med deg der. men etter butte av tremostat og tremostat hus. ved lufting av kjølesystem fikk jeg trykk i tanken og motoren ble varm og AC-en sto på 30 grader og gikk fra varmt til kaldt. (kjølevann i eksos) klare tegn på toppakning. Dette var da en 520i, 1997, 198000km er helt sikkert ikke dette problemet du har
hao Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 etter butte av tremostat og tremostat hus. ved lufting av kjølesystem fikk jeg trykk i tanken og motoren ble varm Kjøleveske i eksos så det vel ikke tvil nei Ville kommentere linja di sånn generelt. Det kan virke litt rart når en har luft i systemet. Kjøleveska kan koke på en plass uten at motor er for varm, men tempratur på motor går opp og du får trykk i systemet. Det vil da se ut som toppen er gåen. Altså pga luft i systemet og for lite kjøleveske på enkelte steder
Malde Skrevet Juni 2, 2011 Skrevet Juni 2, 2011 Hadde problemer tiliger åsså at motor kokte over ved å stå på tomgang over lengre tid. buttet først termostat og kjølevifte og ved lufting ble alt bare værre. demonterte toppen og fant en gåe toppakning. planslipte toppen og trykkprøvet den. monterte alt på plas og har aldrig hatt problemer siden
TheBirg Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Bare husk at kjølevann/væske ikke fordamper bort fra kjølesystemet under normale forhold. Da finnes det en lekkasje.
Vannslangen Skrevet Juni 14, 2011 Skrevet Juni 14, 2011 15ml i måneden? 0,9 dl i halvåret? Er det noe å bry seg med da så lenge det ikke blir værre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå