Gå til innhold

Rolls Royce fabrikkbesøk samt banekjøring Goodwood.

Share

Anbefalte innlegg

tenkte å dele noen bilder fra forrige helg. Var på kurs/motivasjonstur til England. Dere fikk vi besøke fabrikken samt en hel dag med kjøring på goodwood. Fabrikken var helt sinnsyk. Sykt strøkent der inne.

IMG_2152.jpg

IMG_2150.jpg

IMG_2151.jpg

IMG_2158.jpg

IMG_2156.jpg

IMG_2162.jpg

IMG_2163.jpg

IMG_2161.jpg

Matt grå ghost.

IMG_2165.jpg

farger de har laget innvendig.

IMG_2163.jpg

kommer bilder fra banekjøring etterpå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Fet motivasjonstur, må jeg si! Mener det var en episode derfra i Mega Factories på Discovery (eller National Geographics?). Helt rått.

Har sett noen klipp på TV av RR som kjører. Da ser det ut som om logoen på navkoppen alltid står rette veien. Sa de noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette så sykt spennende ut! Lett å se at dette ikke akkurat er noen masseproduksjonsfabrikk som spyr ut både det ene og det andre!

Er nysgjerrig på det samme som Ogee nevner ang. navkoppen!

Stemmer det ikke at innmaten i dashboardet er støpt i ett stykke magnesium for å unngå "rattles and squeeks" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Fet motivasjonstur, må jeg si! Mener det var en episode derfra i Mega Factories på Discovery (eller National Geographics?). Helt rått.

Har sett noen klipp på TV av RR som kjører. Da ser det ut som om logoen på navkoppen alltid står rette veien. Sa de noe om dette?

De sa ikke noe om dette, men det stemmer. Har lagt merke til det. Faktisk når jeg var ca 10 år gammel så hjalp jeg fadern med å bytte hjul på den gamle golfen vår. Da "kjeftet" jeg på han fordi vw merke ikke sto likt på alle felgene. jeg synes det så stygt ut. Vi endret alle sammen og kjørte en tur. Jeg ble sykt skuffet igjen! Men jeg forsto dynamikken bak det!

Har forresten vært på fabrikkbesøk både på individual og M fabrikken(sammen) pluss en runde hos BMW/Sauber F1 fabrikken. Når den eksisterte. Skal se om jeg finne noen bilder fra de turene.

Dette så sykt spennende ut! Lett å se at dette ikke akkurat er noen masseproduksjonsfabrikk som spyr ut både det ene og det andre!

Er nysgjerrig på det samme som Ogee nevner ang. navkoppen!

Stemmer det ikke at innmaten i dashboardet er støpt i ett stykke magnesium for å unngå "rattles and squeeks" ?

det sa de ikke noe om, men tviler ikke.

De fortalte om en kar som hadde bestilt 4 stykke RR de sistte 2-3 årene. En amerikaner. Hvis dere ser på de siste bilder med alle skinnprøvene så er det en gul farge på venstre side. Det var fargen innvendig og utvendig. han bestilte også en ghost som var hvit utvendig og innvendig. Dvs den hadde hvit skinn på gulvet innvendig også. var ikke ett sted den ikke hadde skinn. Bilen kostet i utgangspunktet 350 000£ Men den hadde ekstrautstyr for den samme summen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å legge utt bilder fra banekjøringen. dette var synet som møtte oss.. Vi skulle velge 2 stykk å kjøre med. Hvilke jeg valgte ser dere etterpå.

IMG_2170.jpg

Vi startet med noen runder i Alfa Romeo Giulietta med 235 hk. Satt først på med en som jobbet der for å vise oss banen for så å kjøre litt selv etterpå. Var moro det. Det som er litt spennende med bane er at det ikke er sannfelle eller noe. 10 meter med gress så er det gummidekk og betong...

IMG_2239.jpg

Etter det ble det noen runder i en formel 2000 bil. Den var gammel samt plombert, men det var fantastisk moro. Som dere ser så skal man ikke være veldig mye mer breskuldret en meg for at det ikke går. (Og jeg er ikke stor)

IMG_2184.jpg

IMG_2182.jpg

IMG_2180.jpg

IMG_2181.jpg

IMG_2174.jpg

Jeg vet at på sånne kjøringer så er de veldig redde for bilene sine. Valget var ikke lett.

IMG_2171.jpg

IMG_2172.jpg

Kom frem til at jeg ikke fikk teste grense så jeg kunne like gjerne kjøre noe gammel. Jeg viste at jeg skulle kjøre carrera rs. Det har vært en drøm i mange år.

IMG_2195.jpg

Lambo har jeg kjørte tidlliggere, fikk teste en ferrari 430 for 2-3 uker siden så en 360 modena trengs ikke. Mustang ja og jo. Viper, kanskje! Corvetten ofret jeg ikke en tanke. faen heller hvor ikke velge en gammel traver til. Sto mellom e type og cobra. Jaja tar cobraen. Rett og slett en fantastisk opplevelse. Kjempe moro. Bråker sinnsykt, vinden kommer fra alle kanter og det var moro.

Meg sammen med begge bilene.

IMG_2192.jpg

Kommer mer bilder etterpå. Sparer det beste til slutt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrera RS er bilen jeg hadde hatt som førstevalg også! Vet ikke om jeg hadde klart å bestemme meg for bil nummer to, dog. :)

Rs var enkel. Lotus cortinaen hadde jeg også lyst til å prøve.

Flere bilder.

Kjørte gokart også.

IMG_2259.jpg

IMG_2254.jpg

IMG_2245.jpg

IMG_2250.jpg

IMG_2240.jpg

IMG_2253.jpg

IMG_2197.jpg

IMG_2196.jpg

IMG_2193.jpg

kanskje favoritten. En lambo som jakter på en ferrari, mens en tiger moth fly lander.

IMG_2255.jpg

Det var siste del av opplegget. Vi fikk velge mellom å fly tiger moth eller ett lite helikopter. Jeg valgte flyet.

IMG_2207.jpg

Helt klart det sykeste jeg har gjort noen gang. Piloten var en fantastisk kul dame. Vi tok en lupe og en stall. Helt galskap. Jeg fikk også fly flyet. Den var kanskje det mest spennende.

IMG_2211.jpg

IMG_2215.jpg

IMG_2214.jpg

IMG_2222.jpg

IMG_2257.jpg

En av gutta var ut i helikopter.

IMG_2201.jpg

Meg i luften

IMG_2225.jpg

Rolls Royce fabrikken.

IMG_2231.jpg

IMG_2230.jpg

banen fra luften.

IMG_2219.jpg

Landingen

IMG_2232.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kult! Hadde lett fått litt motivasjon etter en slik tur! :) Ang. navkoppene så er det vel ikke så mye annet å si en at de faktisk står i ro. Navkoppene kan likevell spinnes, men er sperert fra felgen, og har et lodd nederst på koppen, slik at R-ene vil være rette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg ble litt misunnelig, får ikke slike motivasjonsturer her hvor jeg jobber :(

Er ikke bare en motivasjonstur. Det har vært en nasjonal salgskonkurranse, samt at det er litt kurs og motivasjonstur. Men en helt uforglemmelig tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...