arnts3n Skrevet Juni 7, 2011 Skrevet Juni 7, 2011 hei! Jeg har så og si nettopp kjøpt meg bmw 318 diesel. Er en 2.0l motor. e46 2004 mod. Jeg har mye vibrasjon på tomgang? Ble nevnt på tilstandsrapport om liten eksoslekkasje ca midt under bilen under ett deksel. Da sa verkstmestern at dette kunne være årsak til vibrasjonen. Men skulle høre med dere som har "peiling" om det er noen andre som har samme problem som meg??
evi Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Første jeg tenkte før jeg hadde lest ferdig posten din var eksoslekkasje. Hvis den går på for lavt turtall på tomgang kan jo dette også være en årsak.
BMW 2002 Fredrik Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Ting å sjekke opp: -Vibrasjonsdemper til reimhjulet, er en kjent slitedel. -Motorfester og girkassefester -Sjekke dysene for indre lekkasje. IOM at du har en eksoslekkasje under et deksel tenker jeg med en gang på flexirøret etter den første katalysatoren som befinner seg rett etter turbo. Dette er en kjent gjenganger og i følge en jeg snakket med skyldes dette ofte dårlige motorfester.
TRF Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 +1 bmw 2002 Fredrik eksoslekkasje gir ikke virbrasjoner..
evi Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Kommer litt ann på hvor ille eksoslekkasje det er.. Eksosanlegget kan begynne å riste, og skape viberasjoner i resten av bilen.
TRF Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 javel. da har du ikke vært borti en m47 med vibrasjoner.
rognseth Skrevet Juni 9, 2012 Skrevet Juni 9, 2012 Hei! Har du funnet ut av dette? Jeg har samme problem, har byttet vibrasjonsdemper men ikke flexirøret. Har endel vibrasjoner på tomgang enda.
arnts3n Skrevet Juni 19, 2012 Forfatter Skrevet Juni 19, 2012 Hei!Har du funnet ut av dette? Jeg har samme problem, har byttet vibrasjonsdemper men ikke flexirøret. Har endel vibrasjoner på tomgang enda. Var ett motorfeste som var defekt! Bilen ble ikke til å kjenne igjen etterpå
arnts3n Skrevet Juni 19, 2012 Forfatter Skrevet Juni 19, 2012 Defekt motorfeste som var skyldig vibrasjon!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå