Eskildd Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Hva skal en e39 523 ia ligge på i drivstofforbruk i bykjøring. Min ligger på 1,6 på mila. Syns det virker urimelig høy.. Noen som veit hva den skal ligge på sånn ca?
ChristianB Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Nå har ikke jeg 5-serie ('98 323i coupè), men ihvertfall samme motor og min ligger på 1.3-1.4 på bykjøring...jeg syntes det også var mer enn nok så har fått tatt diagnose men ingen feil på denne. Med tanke på at du har automat og tyngre bil virker det ikke helt ulogisk. Kommer "litt" an på høyrebeinet også da... Hva kjører du på på langkjøring da? Tipper jeg skal greie 0.8 med pen kjøring.
Eskildd Skrevet Juni 8, 2011 Forfatter Skrevet Juni 8, 2011 Betryggende å få en indikasjon på at din bruker såpass mye, var redd for at noe var galt med min. Høyrebenet må holde seg rolig, studentlønn å en bil son bruker "såpass" mye passer ikke så godt ilag Har vært nede i 0,73 på langkjøring, det imponerte meg.
chrsel Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 min 1998 523iA ligger på ca 1,1 pr mil. Mest småkjøring. Har målt uttallige tanker
Haug530D Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 ligger vel ca på literen her også, men jeg har manuell.
ChristianB Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Hmm, imponerende lavt med hhv 1.1 og ca 1 på chrsel og Haug523...syns selv at 1.3-1.4 er smådrøyt når det gjelder min egen bil men hva skal man gjøre når diagnose ikke viser noen feil og bilen går som den skal da? Kan jo selvfølgelig prøve å bytte plugger og luftfilter...skader jo ikke. Trådstarter burde kanskje kjøre noen mil i byen med snilt høyrebein og se om det bedrer seg. Gjør det ikke det burde kanskje en diagnose være på sin plass.
Stonescream Skrevet Juni 8, 2011 Skrevet Juni 8, 2011 Min 520 M54b22 fra 2001 bruker 1,4 i byen og 0,75 på langkjøring. Sikkert mulig å få det ned litt i byen, men ikke noe voldsomt. Kanskje det er bare normalt med 1,6 om du gasser litt ekstra og det går mye opp og ned?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå