Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært ute og kjørt! Fungerte smertefritt, men ser at den svetter olje fra 3 plasser, fra veiva på dekselet foran på motor, og 2 plasser fra topp pakningen. Kan det være kun i "innkjøringsperioden"? Kjører med 10-40 mineralolje til innkjøring etter anbefaling fra Cylmo.

Har bilder her:

or31u07ty7oggq74dmlr.jpg

2qr5d3iragn50eirpeow.jpg

v2eqnq2t4sfqo5v821za.jpg

Skrevet

Gratulerer med tur!

Jeg har også kjørt som deg med med mineral 10 40 i hele sommer, og min også pisser og lekker over alt. Det er forbanna irriterende når alt er sprell nytt og gjort etter beste evne.

Kan ikke si det har blitt hverken bedre eller værre hos meg :cry: Spørs om du ikke må leve med litt lekk, er du sikker på det ikke er "halvmånene" i toppen under toppdekselet som lekker og ikke topp pakn?

Skrevet
Gratulerer med tur!

Jeg har også kjørt som deg med med mineral 10 40 i hele sommer, og min også pisser og lekker over alt. Det er forbanna irriterende når alt er sprell nytt og gjort etter beste evne.

Kan ikke si det har blitt hverken bedre eller værre hos meg :cry: Spørs om du ikke må leve med litt lekk, er du sikker på det ikke er "halvmånene" i toppen under toppdekselet som lekker og ikke topp pakn?

Er tydelig kommet fra topp pakningen og fra veiva, alt etter ca 1 times kjøring.

Ble det ikke bedre når du skiftet olje og ettertrakk boltene?

Skrevet

du som har bygd? tenkte mest på turbo plassering.

Nei det ble ikke det.. men dem har vel prioritert å få sylinderene tette før oljekanalene.

Både med pyramide og O ring mistenker jeg det blir noe mindre press på selve pakningen

Skrevet
du som har bygd? tenkte mest på turbo plassering.

Nei det ble ikke det.. men dem har vel prioritert å få sylinderene tette før oljekanalene.

Både med pyramide og O ring mistenker jeg det blir noe mindre press på selve pakningen

Fikk grenrøret bygd i usa, meget fornøyd med det, tar lite plass og tåler juling!

Jeg limte pakningen, og enda lekker det.. Hvordan etterstrammer du boltene? Løsner og strammer en og en i samme rekkefølge som montering?

Skrevet

ARP skal vel ikke løsnes før de etterstrammes ihvertfall. Og så er det vel gjerne forskjell på om det er moment eller grader som skal etterstrammes.

Skrevet

Er håpløst å få overladet m20 100% tett.. Min også svetter litt mer har tilgode å se oljesøl på bakken. Får spraye litt brakecleaner i ny og ne for å rense litt. Må nesten ha vakum i veivhuset ifølge Andreas

Skrevet
Drit nu i den lekkasjen, går den så bra at du bei redd? :)

Får prøve å etterstramme boltene og se. Nå skal det litt til før jeg blir redd når jeg selv kjører, så det har jeg tilgode :wink:

Må mappe litt til for å få den 100% bra, men kjører enda kun grunntrykk, disse går ikke skikkelig bra før du passerer 1 bar :D

Skrevet
Er håpløst å få overladet m20 100% tett.. Min også svetter litt mer har tilgode å se oljesøl på bakken. Får spraye litt brakecleaner i ny og ne for å rense litt. Må nesten ha vakum i veivhuset ifølge Andreas

Min har aldri lekket olje fra topp pakningen før, veldig kjedelig :( Lekker fra veiva rundt simringen i forkant også, kjedelig når ALT er nytt og gjort etter boka!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...