Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Interessant, jeg har selv ikke erfaring med den akutelle agip olja, men har brukt mye castrol i div motorpsorts kjøretøy før, og da har castrol sine produkter vist seg å være veldig bra. Så for min del er det vel mer vane.

Men jeg vil gjerne viter hvorfor dere mener denne er bedre? jeg har som sagt ikke s50, ei heller har jeg vært borti denne agip olja, som sikkert er bra. Har dog gode erfaringer med castrol generelt (slx), og TWS.

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Nå skal det sies at et såppas stort og annerkjent merke ikke lager avtale med biltema selv om de har mye billigere olje. De skal kunne tilfredsstille visse krav og ytelser også.

Jeg har ikke vært noe borti Agip, men den gjør sikkert jobben bra den også.

Nå har jo tydeligvis Larsen og Øyvind tester fra deres laboratorium som viser til at agip er mye bedre enn alt annet.

Skrevet

Grunnen til at jeg sier det er en bedre olje er at du hører motoren går mye penere med den. VANOS lager ikke så mye sjenerende lyd heller. Jeg har også lest at noen har fått lavt oljetrykk med Castrol sin olje ved intens banekjøring. Jeg har ikke oljetrykk måler så kan ikke si noe om det, men har banekjørt med begge oljene.

Et annet pluss, som ikke er så relativt, er at Agip sin er mye billigere enn Castrol.

Jeg kjører Castrol på alt annet enn motoren. Driv verket får Castrol, bremsene får Castrol og servoen får Red Line.

Skrevet

Bra greier alt dette her. Men spørsmålet igrunn var hva dere andre 3,0 liter gutta kjører på. 3,2 litern skal jo ha 10W-60 (som veldig mange andre s motorer). Men 3 litern kom opp med 0W-40 i alle tabellene. Syntes det virka litt rart

Skrevet
Grunnen til at jeg sier det er en bedre olje er at du hører motoren går mye penere med den. VANOS lager ikke så mye sjenerende lyd heller. Jeg har også lest at noen har fått lavt oljetrykk med Castrol sin olje ved intens banekjøring. Jeg har ikke oljetrykk måler så kan ikke si noe om det, men har banekjørt med begge oljene.

Et annet pluss, som ikke er så relativt, er at Agip sin er mye billigere enn Castrol.

Jeg kjører Castrol på alt annet enn motoren. Driv verket får Castrol, bremsene får Castrol og servoen får Red Line.

Greit nok, men det er jo så veldig mange andre faktorer som spiller inn også, som du ikke kan ha noe formening om.

Skrevet
Du kjører 10w-60

Ja, hvor mange må si det?

Slapp av mr. Ville bare sjekke om noen hadde en forklaring på hvorfor motorene kom opp med forskjellige oljetyper. Og hvis jeg ikke tar helt feil så har du 3,2.

Skrevet

Skall ikke henge seg for mye opp i viskositeten, mye viktigere med en olje med høy API rating.

Styr langt unna moderne skvip som SL og SM baserte oljer, de spiser kammer og lager !

Skrevet

Rart at mange får opp forskjellig når de forteller om at de har S ett eller annet.

Jeg ringte castrol, og sa jeg hadde en S14 motor fra bmw å da svarte personen i telefonen TWS 10w-60.

Å de skulle alle bmws S motor ha.

Men som folk sier, Agip er helt sikkert en kjempe olje.

Ser noen skrev noe om at Agip var billigere enn Castrol, hvilken pris har dere da på Agip?

Koed selger Castrol TWS 10w-60 olje til 147,50 kr literen. Synes så aboslutt ikke at det er noe upris?!

Skrevet
Bra greier alt dette her. Men spørsmålet igrunn var hva dere andre 3,0 liter gutta kjører på. 3,2 litern skal jo ha 10W-60 (som veldig mange andre s motorer). Men 3 litern kom opp med 0W-40 i alle tabellene. Syntes det virka litt rart

Hvorfor 3,2l kom opp med 10W-60 vet jeg ikke, på hjemmesiden til Castrol er det 0W-30 som er annbefalt til 3,2l og 0W-40 som er

annbefalt til 3,0l. Denne oljen fra Castrol fantes vel ikke når e36 3,2l

ble laget. Kom ikke Castrols motorsport 10W-60 olje med e46 m3 ?

Anyway. At andre oljer enn 10W-60 ikke duger på s50 er bare bullshit.

Siden Castrol ikke hadde noen 10W-60 olje når 3,0l ble lagd så er den

designet med/for å bruke andre viskositeter og fungerte flott med det.

MEN, hva som fungerer godt er noe helt annet. Kjører selv med

Castrol 10W-60 på M3'n og syns det fungerer godt. Litt mer

motorstøy men har ikke hatt noe som helst problem med varme så

langt :)

• 1 month later...
Skrevet

Mye mas om denne Olja som skal på S50.. har en 3,0 og har vel kjørt på TWS motorsport 10W60 hele tiden, men der dette og annbefale på vinter?? da jeg nettopp har kjøpt bilen.

Takker for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...