bmw8syl Skrevet Juni 8, 2011 Share Skrevet Juni 8, 2011 hei, har fått en tikkelyd i min 540 95 mod, den er ganske distinkt, litt kraftigere en ventil/løfter, høres ut som om det er fremst på motor. den er der når biln går på tomgang elr om man kjører å holder jamt turtall, noen som har peiling på hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 8, 2011 Share Skrevet Juni 8, 2011 Sikker på at det ikke er en løfter som har hengt seg da? kan jo være verdt å prøve å gjøre igjennom en av disse mirakelstoffene alle bensinstasjonene reklamerer for. Har tikking på min M60, men dette er kun i noen sekunder etter oppstart, om bilen har stått veldig lenge. Det kan ikke være registeret som begynner å bli slarkete? Har du hatt nede bunnpanna og sjekket om alle boltene på oljepumpa fortsatt er der de skal være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw8syl Skrevet Juni 9, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2011 har prøvd å hatt på sånn rens i olja men hjalp ikke, er ikke registret veldi holdbart på disse, og med stramming via oljetrykk? kan boltene for oljepumpa løsne på disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Har du ikke sjekket boltene på pumpa, ligger det garantert minst en bolt i bunnpanna. Det gjorde det på min. Jeg har sett tilfeller hvor samtlige bolter hadde løsnet i pumpa. Altså ikke bare de som holder den på plass, men og de som holder den sammen. Tror vedkomne hadde 4 bolter i bunnpanna. Registeret er bra greier ja, men jeg finnes eksempler på at de har røket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 hadde raslelyder i mitt register, kjedet var ganske slakk og slo i nedre registerdeksel, er en del jobb og bytte kjede, byttet kjede og alt av skinner, kjedestrammer selv og nå er det ikke lyder i det hele tatt. eg fikk kun rasling når eg ga gass og slapp den ned igjen på turtall for så og gi litt gass igjen. ville sjekket oljepumpen som sagt før her, deretter om det er slakk i kjede, kan hjelpe og bytte den hydrauliske kjedestrammeren, det tar ikke noe mer en kvarter ca og bytte den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tonyku Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 Sliter du med oljetrykk og? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 kompisen min hadde raslelyder.. regner med det var strammeren som tok kvelden. var på turtallsperra og da røyk hele register faen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juni 9, 2011 Share Skrevet Juni 9, 2011 anbefaler å sjekke oljepumpa jeg og. min m60 tikket som et h***e når den var kald. prøvde flere renser og flere typer olje. ingen suksess. strammet oljepumpa og alt tipp topp igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw8syl Skrevet Juni 13, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2011 ok, får prøve å sjekke oljepumpa da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw8syl Skrevet Juni 16, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2011 har strammet boltene på oljepumpa, ingen så var direkte løs mn var ikke så gått satt åt. er fortsatt litt tikkelyd men det virket som om det ble bedre, men syns kjeden var litt slakk, hvor stram skal den være? når jeg holder den stram på ene siden er det ca 2-3cm inn å ut den går, er ikke det litt mye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet Juni 16, 2011 Share Skrevet Juni 16, 2011 den til oljepumpen? den skal være 5mm slakk i. sjekk her hvordan du strammer den. http://autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=37 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw8syl Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 21, 2011 kjeden var mye slakk i så strammet den, mn lyden er der fortsatt, har hørt under bilen mens den gikk, høres ut som om lyden kommer nedenfra motor bakerst mot girkasse, noen så har vært borti dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flos540i Skrevet September 27, 2016 Share Skrevet September 27, 2016 Fant du ut noe om tikkelyden? Har ein lyd som e mein kåmmer fra bak kant av motor, den har gradevis blitt værre. I starten ble den borte når motor ble varm, nå er den dær hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stig. Skrevet September 27, 2016 Share Skrevet September 27, 2016 sjekk at alle pluggene sitter skikkelig fast, har faktisk opplevd løseplugger på en slik motor engang, å da lakk den faktisk så det hørtes ut som den tikka, vanskelig å finne ut da plugga er begravet "dypt" nede i motor , med masse deksler osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå