Gå til innhold

Schulz e28 Turbo Touring.


H_Vatn
 Share

Anbefalte innlegg

Om du vill bruke den på søndag eller kun utstilling er nok litt forskjellig fra person til person.

men i bunn å grunn skal en bil brukes :) hvordan den blir brukt er jo opp til eieren av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det med at bilene på Gatebil blir mere og mere lik bilcross, er jævla synd.

For de skulle blir strenge, så var de litt strenge på Våler i fjor, så sklir det ut igjen.

Jeg sto på teknisk nå på juli treffet å venta, da var det masse som gikk i mellom, som jeg hadde bett å dra hjem igjen. Noe jeg påpekte, da bare lo de.

En ting er om skader skjer på treffa, da får man se litt mellom fingrene. Men det er mye ræl der ute, når dem kommer.

Får jo noen ganger lyst til å bygge en jævla bil med store stålfangere under glassfiberen, og bare gi f og kjøre på.

Er en jævla dårlig trend at du ikke kan snurre, før man får en bil i siden.

Med litt kjøre trening, hyrd brekk og litt i hode, kommer man utav de fleste sittvasjoner.

Når jeg ligger bak en fyr som jeg ikke kjenner/ vet hvordan kjører, så tenker jeg hele tiden at han snurrer.

Jeg har selv vraka bil på treff, og jævla kjipt når sånt skjer, når det ikke er din feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baktanken med mitt utsagn var ikke å ha en oppbrukt stygg bil som banebil, som mange ser ut til å tolke det som. Poenget var at det å bruke en såpass sjelden bil ikke nødvendigvis er det lureste :P Men for all del, halfdan skal jo få gjøre hva han vil. Det er absolutt helrått, men synd om det skulle gå virkelig galt på bane en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du tar det på den måten selv, så ønsker jeg dere begge god bedring. Rusbrus og en hivert i kveld, så er det vel ikke lenge før bilen er 100% igjen.

Heldig det ikke var hartge felger i dag da. :)

hehe, er ikke noen annen måte og ta det på synes jeg. :)

veldig gla for at jeg hadde bytta hjul jeg hvertfall:P

Kjedelig... #-o

Men med pågangsmotet ditt, så er vell denne på beina i løpet av veka :lol:

var klar til og spinnes med kl 3 natt til søndag igjen:)

Virker som den har en egen evne til å tiltrekke seg både folk og biler denne doningen #-o

jaa.. det skal ikke være greit:P

Uheldig, men slik kan desverre lett skje når en kjører på bane med andre rundt seg, det er litt av gamet dette.... Smertelig erfart av mange...

Du får tenke 4 "positive" tanker her:

1) Dodge Viper-sjåføren er nok surere enn deg. Vil tro hans delepriser nok er X-ganger værre enn dine...

2) Nå får du en ny bakskjerm på venstre side også. Alt nytt er godt...

3) Du hadde flaks at du hadde bilen på tilhenger, litt leit å kjøre for egen maskin med bakdekket stående slik...

4) Ikke alle kompisene dine kan sitte rundt leirbålet og fortelle skrytehistorier om det å bli påkjørt av en Dodge Viper i Norge lixom ;)

Keep the spirits up!

hehe du får sakt(les:skrevet) det du ivar. håper det er veldig dyre deler til den understyrte hbjelken der ja:P blir vell og bytte hjulbue tenker jeg:) bilen er knall og kjøre igjen nå og vinkeln på bakhjulet er normal igjen:)

Sure greier..... Nå vet vet du desverre hvordan jeg følte det under juli treffet.:( men dette fikser du:)

jeg synes ikke det var noe gøy når du blei påkjørt så vi følte vell noe det samme der. må regne med litt svinn:)

Hvordan skjedde det egentlig, snurret du?

kom kjørende opp fra angsten og tok venstresvingen der på "vanlig"måte. kjørte fint og ikke sladda pga mye bil. så kom vipern på innersving og understyrte så den traff meg og jeg ble kasta rundt.

Helt supert med gutter som er løsningsorienterte som dere, i stedet for å stå å sparke i grøftekanten en uke å prate dritt, så er dere i full gang med å få tingpå plass, slik at dere kan more dere mer.Å dette med biler som andre kanskje hadde skrevet "ikke rør" på.

Tøft med gutter som vet at biler skal brukes

Stå på

hadde det ikke vært for at vi faktisk hadde kjørt over 60mil for og få kjøre på bane 2dager så hadde vi nok ikke orka og holde på slik. men er litt morro og ha rasa en dag også møte opp på banen morgenen etter:)

digger pågangsmotet!, helt rått rett og slett!. all ros til dere :), får håpe dere får noen bilder og masse kjøring i morra! :)

:D takker for det. blei noen runder i dag. og regner med at noen fikk tatt noen bilder:)

faen til uflaks du skulle ha i år da :?

håper du får det fikset opp igjenn fort :D

helt jævlig..

kommer ikke til og stresse:P har ikke skilter og sesongen er vell egentlig ferdig så vi får se til sommeren:)

Makan til uflaks! Gla det er du som har denne, for da er den garantert opp å går igjen så raskt det overhode er mulig :D Stå på videre, får håpe du får ligge brettj idag :D

blir etterhvert:) koster denne sporten:P blei nå litt sladding i dag og:)

Lite forsikring denne gangen da:/?

ikke noe forsikring denne gangen nei.

Detta var jo kjedelig, men det ordner seg jo fort virker det som :)

Hvordan så vipern ut da?

vipern fikk omplasert fanger fram et markeringslys og ett lite hull i plasten og ett hakk i felgen tror jeg. ellers så var det bare noen skramer.

Syns ikke synd på deg. Tar du en bil ut på bane må du regne med litt svinn! :)

det går nok bra. litt svinn er altid beregna.:)

Hva har skjedd med de? :P

Dodge viper skjedde :roll:

Virker som at det skjer noe med denne bilen hver gang du skal på bane med den, men med stå på viljen er det vel ikke lenge før den er i strøken tilstand igjen :)

En dedikert banebil hadde kanskje ikke vert så dumt?

banebil? gatebil er fint. bil som funker til alt.. schulzen funka til ALT helt til den blei avskilta:P

Er jo banebil dette nå da vel :mrgreen:

ikke helt kanskje? :P

Er da like surt å bli påkjørt om man har en strøken rendyrka bane bil. Må jo nesten rette opp di og..

enig. det hadde ikke vært like morro for deg og dra på treff igjen om du ikke hadde retta den opp igjen feks..

Jeg syns nå det er tøft at H_vatn vil bruke bilen på bane. Synd når slikt skjer, men denne er vel strøken igjen før de fleste klarer å blunke ;) Hadde ikke vært stort å se på hvis alle som legger noen lapper i en bil aldri skulle brukt de...

bilen funker jævlig bra! har fått testa den såpass nå at jeg vet hva som må til for at den skal bli enda bedre. hadde det ikke funka så bra som det gjør hadde jeg ikke gidda og brukt den på bane:P

Når man har bygget en bil så er det på sin plass og bruke den etter eget ønske :)

stemmer det:D

hva er vitsen med en bil viss den skal stå i en garasje og skinne?

jeg har ikke bruk for en bil i garasjen:P må kunne brukes fordi om det skal se bra ut:)

enig. Mye bedre å bruke den både på bane, samtidig som å vise den på treff, enn å la den støve ned :D slik som feks min...

haha:P enig:P

Hadde blitt rimelig kjedelig på treff om det bare hadde vært gamle bulkete å stygge biler.

det hadde nok det:P

Om du vill bruke den på søndag eller kun utstilling er nok litt forskjellig fra person til person.

men i bunn å grunn skal en bil brukes :) hvordan den blir brukt er jo opp til eieren av bilen.

jeg kunne jo sikkert ha stilt ut på lørdag. men var litt trasig da jeg satt på flaggpost mesteparte av dagen:P men fikk 6,5 runder på banen før det smalt da:P

Ja, og det med at bilene på Gatebil blir mere og mere lik bilcross, er jævla synd.

For de skulle blir strenge, så var de litt strenge på Våler i fjor, så sklir det ut igjen.

Jeg sto på teknisk nå på juli treffet å venta, da var det masse som gikk i mellom, som jeg hadde bett å dra hjem igjen. Noe jeg påpekte, da bare lo de.

En ting er om skader skjer på treffa, da får man se litt mellom fingrene. Men det er mye ræl der ute, når dem kommer.

Får jo noen ganger lyst til å bygge en jævla bil med store stålfangere under glassfiberen, og bare gi f og kjøre på.

Er en jævla dårlig trend at du ikke kan snurre, før man får en bil i siden.

Med litt kjøre trening, hyrd brekk og litt i hode, kommer man utav de fleste sittvasjoner.

Når jeg ligger bak en fyr som jeg ikke kjenner/ vet hvordan kjører, så tenker jeg hele tiden at han snurrer.

Jeg har selv vraka bil på treff, og jævla kjipt når sånt skjer, når det ikke er din feil.

skulle nesten vært delt opp sånn som det var på e30 meet. der var det spor. og "drift" kjørte jo sammen med drifte gutta og synes faktisk det var bedre enn og kjøre på frikjøringa. jeg liker og og holde litt avstand til bilen foran og hva de bak gjør kan jeg ikke styre så mye :P men har det i bakhodet vis det ligger en klovn helt oppi rævva på meg så legger ikke jeg på en sladd hvor jeg vet det er stor sjans for og snurre nettopp pga er ikke sikkert han klarer og stoppe. ja det er ekstra kjedlig når du egentlig bare kjører rundt og ikke sladder for og være safe liksom.. men shit happens. litt blekk og sparkel og lakk så er den god igjen nå:)

Baktanken med mitt utsagn var ikke å ha en oppbrukt stygg bil som banebil, som mange ser ut til å tolke det som. Poenget var at det å bruke en såpass sjelden bil ikke nødvendigvis er det lureste :P Men for all del, halfdan skal jo få gjøre hva han vil. Det er absolutt helrått, men synd om det skulle gå virkelig galt på bane en gang.

får bygge en ny da sjø vis det går skikkelig galt:D

Er jo bare det lange taket og bakluka som skiller da. Fikser da lett dette;)

hjulbuen er nok ikke det værste og fikse nei:) tar det litt tyngre om jeg legger den på taket els:P gikk værre med en blå e30 m3 som fikk en annen bil i siden:P

sånn ellers da så har dagen gått jævlig bra sliter litt med at den blir litt varm og at clutchen slurer så må gire pent og bare la den spinne seg løs heller. har noen punkter som skal utbedres i løpet av vinteren. så blir det bra til nesteår:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder oss til å se denne bilen neste år. Med fiksa det meste, og alt på stell. :applause:

E30 Meet :applause:

hehe ja.. fikk jo kjørt hele 6,5 runder etter du dro før det ble stopp:P

men fant noen bilder da:) og om noen har noen bilder/film bare og legge ut:)

305028_277558369020670_1944424014_n.jpg

423681_278891262211695_495937526_n.jpg

med en litt oppgitt eier:P

601594_278890638878424_412054501_n.jpg

270685_278651712235650_37321428_n.jpg

siden clutchen ikke vil være med på 1,2bar så kunne jeg ikke sparke den ut eller gire fra 2til3og fra 3til4 og fortsette så måtte gire pent og la clutchen få feste før jeg ga gass igjen for og ungå sluring. og da måtte jeg vente lit på ladetrykket. men den spant seg løs på 3gir med 245/4017 så det gikk ganske greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken trykkplate og lamell har du i den egentlig?

Det nest siste bildet i innlegget over her var ganske kult :)

har orignal trykkplate med 4pucks lamell. og det holder ikke:P gire hardt kan jeg glemme da slurer den. vis jeg la opp før lagsvingen i 3 gir og kasta inn 4gir på kontran inn i langsvingen så var dem med ca halve svingen før den slura:P så ny clutch skal den få i vinter:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken trykkplate og lamell har du i den egentlig?

Det nest siste bildet i innlegget over her var ganske kult :)

har orignal trykkplate med 4pucks lamell. og det holder ikke:P gire hardt kan jeg glemme da slurer den. vis jeg la opp før lagsvingen i 3 gir og kasta inn 4gir på kontran inn i langsvingen så var dem med ca halve svingen før den slura:P så ny clutch skal den få i vinter:P

Det blir litt slapt ja, hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at bilen virket under heile treffet! :) Hadde vært skikkelig bale med ein status om motorras! :( Det gir vel litt pågangsmot gjennom vinteren tenker eg? ;)

Hehe ja. Hadde det jo ikke vært for kræsjen så hadde Det jo nesten bare vært og vridd om nøkkelen og tuta og kjørt igjen neste sesong. Men smelta en pluggkabel og tok ei insugspakning på slutten av søndag så skal få den til og gå normalt igjen nå før jeg plukker ut motor.

Hva som skjer i vinter vet jeg ikke enda faktisk.. :(

Hvilken trykkplate og lamell har du i den egentlig?

Det nest siste bildet i innlegget over her var ganske kult :)

har orignal trykkplate med 4pucks lamell. og det holder ikke:P gire hardt kan jeg glemme da slurer den. vis jeg la opp før lagsvingen i 3 gir og kasta inn 4gir på kontran inn i langsvingen så var dem med ca halve svingen før den slura:P så ny clutch skal den få i vinter:P

Det blir litt slapt ja, hehe.. :)

Ja og det viste jeg jo og egentlig :-P

strøken bil og mer ladetrykk til sommern da halfdan? :mrgreen:

Det vil tiden vise morten. Men den må bremses på 1,5 bar motoren hvertfall. Men hvor den står da er uvist. September treffet var kanskje noe av det siste dere fikk se av denne bilen desværre.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...