Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Howdy! Har et problem med en 07 535d som ikke drar på lave turtall når motoren er varm (går ok når motor er kald). Jo lenger jeg kjører jo mindre drar den på turtall under 2000 rpm (når jeg passerer 2000 rpm begynner den å dra og kommer mer og mer til "alt" kommer ved ca 3000 rpm) Har feilsøkt noen ganger. Skiftet først en slange for vakum til turbo. Hjalp ikke. Ny feilsøking viste luftmengdemåler og gasspjeld. Skiftet men hjalp ikke. Enda en ny feilsøking sa også luftmengdemåler og gasspjeld i tillegg til at det ikke var regenerering på partikkelfilter. Fikk satt i gang regenerering og kjørte bilen så hardt trafikken tillot i ca 100 km. Hjalp ikke. Ingen feilmelding om tett partikkelfilter. Noen som har opplevd noe lignende og/eller har en ide om hva problemet

er?

Skrevet

mål mottrykk på partikkelfilter. Deretter kontroller magnetventilene som styrer vakumet til turboaggregatet. ( 2 stk)

Skrevet

hvor lenge kjørte du regenerering? vi pleier hvertfall å kjøre bilen i 80km/t i 4 gir eller så bilen ligger mellom 2800-3000 omdr. så kjører vi bilen konstant i ca 40min, da får du en bra regenerering, om man må bremse ned så sørg for å skifte gir så bilen ligger på riktig turtall.

har du sjekket alle vakumslanger? sjekket ledningsnett evt? tror det ligger en puma melding på gasspjellet, da må du bytte motor ledningsnett, usikker på om den meldingen gjaldt E60, men gjelder hvertfall på seneste E39.

har du også kontrollert EGR ventil eller AGR ventil?

Skrevet

dersom du snakker om den pumaen fra e39 så gjelder den ikke her (den gjaldt bensinbiler)..

regenering: +1 Mange tror at du skal belaste bilen mye, det skal en ikke. Da går den ut av regen modus.

Skrevet

Kjørte regenerering ca 80 km. Fikk beskjed om at turtallet ved jevn fart 100 km/t i 45 min var ideelt. Vanskelig her i Norge. Prøvde å ligge over 60 km/t hele veien men tok igjen litt trafikk. Skulle ikke låse gir. Slanger skal være ok, det samme med ventil.(egr skiftet fire uker siden. ingen feilmeld der) Lader ørlite lite. Skal skifte ladeledning (får feilmelding ved diagnose). Motor ny i sep.2010 men de brukte vel orginalt ledningsnett

Skrevet

Takker for tipsa ng mottrykk på partikkelfilter og magnetventilene. :D Må bringe det videre til mekaniker. Litt lei nå. Både Jæger og Sandven synes å lete i blinde. Dyrt og frustrerende

Skrevet

Ble fortalt at pga defekt gasspjeld startet ikke regenerering. Måtte derfor "tvinge" frem en oppstart av regenerering og kjøre over 60 km/t med driftsvarm bil. Under 60 km/t stopper prosessen men starter igjen når man passerer 60 km/t. Ble jeg fortalt uten at det hjalp :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...