Pedi Skrevet Mars 11, 2013 Share Skrevet Mars 11, 2013 Vi har jo ikke sett på dette ledningsnettet ennå egentlig. Jeg har selvsagt oppskriften for oppkobling av s50b32 liggende, men jeg vil at PØ tar en ting om gangen - i korrekt rekkefølge. Få alt mekanisk på plass samt slanger og rør - DA er det på tide å kikke på ledningsnett... Jeg hadde også håpet at det var en "enklere" måte å kople vekk EWSen på S50b30 enn det vi har gjort på S50b32 tidligere.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet Mars 11, 2013 Share Skrevet Mars 11, 2013 På min -95 S50B30 med EWS2 endte jeg opp med å ta chippen fra en -93 ECU og sette inn i -95 ECUen. Tror man ikke kommer utenom antenne/EWS boks greiene dersom du har EWS2. Har du EWS1, er det vel strengt talt bare å klippe en ledning. (Eller sette den til pluss? Husker ikke) Jeg hadde bare bestilt en chip fra f.eks Turner, med EWS delete. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mars 11, 2013 Share Skrevet Mars 11, 2013 På min -95 S50B30 med EWS2 endte jeg opp med å ta chippen fra en -93 ECU og sette inn i -95 ECUen. Tror man ikke kommer utenom antenne/EWS boks greiene dersom du har EWS2. Har du EWS1, er det vel strengt talt bare å klippe en ledning. (Eller sette den til pluss? Husker ikke). Hmm... Må få Per Øivind til å sjekke opp i om det er EWS 1 eller 2. Motoren hans tror jeg er produsert 94. Jeg hadde bare bestilt en chip fra f.eks Turner, med EWS delete. Var nettopp noe slik jeg håpte på han ville gjøre. Men hvis det er EWS1 så skal saken være betydelig lettere enn slik jeg holdt på med S50b32 back in the days.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Mars 11, 2013 Share Skrevet Mars 11, 2013 ews 1 er det enkelt, bare å google, så kommer det masse treff. EWS 2 kommer en ikke utenom å enten ha nøkel og antenne sammen, med ews koblet i, som orginalt tiltenkt, eller en flasha hjerne / chip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Mars 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2013 Kan meddele BMW-folket her inne at selv om det ikke kommer oppdateringer hver dag, så skjer det stadig noe med bilen min i Retrogarasjen til Ivar Akkurat nå er det litt mere kjedelige ting som f.eks grunning og lakkering av innsug: Maling av hele mellomakselen med hammerslagslakk (sikkert noen som har innvendinger mot dette), men jeg synes det så veldig bra ut : Har også sveist inn mutrer til lambdamålerne i 3" midlertidig eksos (frem til jeg får ny) : 3" eksos er nå på plass: Rengjøring av runnerene mellom innsuget og spjeldrekka ble gjort med diesel og tannkost... Kjedelig... Men resultatet er upåklagelig Resultat før/etter : Ferdig med å "porte" eksosmanifolden også : Ja, det ble gjort mer idag, men dessverre glemte jeg å ta bilder av det, så det får nok komme som en liten oppdatering i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daigzen Skrevet Mars 13, 2013 Share Skrevet Mars 13, 2013 Dette ser meget bra ut:) ingenting tvil om at dette blir bra, da det er fra retrogarasjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Mars 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2013 Dette ser meget bra ut:) ingenting tvil om at dette blir bra, da det er fra retrogarasjen Takk for det,men jeg sikter ikke på samme finish som Ivar akkurat, og det var aldri meningen heller da jeg anskaffet denne bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mars 13, 2013 Share Skrevet Mars 13, 2013 Takk for det,men jeg sikter ikke på samme finish som Ivar akkurat, og det var aldri meningen heller da jeg anskaffet denne bilen Ikke helt samme finish, men jeg syns oppdateringene dine kunne hatt mer bilder Per Øivind. Du gjør deg selv litt urett mtp de få bildene du har lagt ut. Folk her inne må ikke glemme at det er ikke mer enn ei lita uke siden vi smatt motoren i, og sto å målte på motorplassering, klaringer osv. Per skrivende stund står motor fast i perfekt posisjon og ser bare nydelig ut. Giroverføringer, drivlinje, eksos, stag, innfestninger osv er nå tilpasset og klart - i henhold til en motor og en girkasse som ikke verken "passer" eller noensinne var ment til å passe i en E28. Du har utført mye, veldig mye, godt arbeid denne uka - og det er litt synd at slikt arbeid ikke "viser". For det er mange timer som går på allslags detaljarbeid. Det beste med denne "god-økta" som er utført nå, er at du når jo å få med deg både E28-låven treffet og E30Meet... Får bare håpe du er hjemme de to datoene... Vel utført arbeid! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet Mars 13, 2013 Share Skrevet Mars 13, 2013 Looking good!! har du sendt inn søknad om motorbytte? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Mars 13, 2013 Share Skrevet Mars 13, 2013 Gleder meg og se den motoren i e28.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Mars 13, 2013 Share Skrevet Mars 13, 2013 har du sendt inn søknad om motorbytte? Bygges ingenting til oss i Retrogarasjen som ikke godkjennes, hadde du trodd annet? Mye av nøkkelen til godkjenning er å "greie BT med håret", og i denne sammenheng er det å "spørre først, bygge etterpå"... Så Per Øivind er i rute han, denne bilen skal selvsagt få sin godkjenning i 2013 den også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Skrevet Mars 13, 2013 Share Skrevet Mars 13, 2013 har du sendt inn søknad om motorbytte? Bygges ingenting til oss i Retrogarasjen som ikke godkjennes, hadde du trodd annet? Mye av nøkkelen til godkjenning er å "greie BT med håret", og i denne sammenheng er det å "spørre først, bygge etterpå"... Så Per Øivind er i rute han, denne bilen skal selvsagt få sin godkjenning i 2013 den også... Jeg hadde igrunn ikke det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Mars 13, 2013 Share Skrevet Mars 13, 2013 Jeg vet hvor mange timer du har lagt ned. Tommel opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pernezz Skrevet Mars 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Mars 13, 2013 Takk for det,men jeg sikter ikke på samme finish som Ivar akkurat, og det var aldri meningen heller da jeg anskaffet denne bilen Ikke helt samme finish, men jeg syns oppdateringene dine kunne hatt mer bilder Per Øivind. Du gjør deg selv litt urett mtp de få bildene du har lagt ut. Folk her inne må ikke glemme at det er ikke mer enn ei lita uke siden vi smatt motoren i, og sto å målte på motorplassering, klaringer osv. Per skrivende stund står motor fast i perfekt posisjon og ser bare nydelig ut. Giroverføringer, drivlinje, eksos, stag, innfestninger osv er nå tilpasset og klart - i henhold til en motor og en girkasse som ikke verken "passer" eller noensinne var ment til å passe i en E28. Du har utført mye, veldig mye, godt arbeid denne uka - og det er litt synd at slikt arbeid ikke "viser". For det er mange timer som går på allslags detaljarbeid. Det beste med denne "god-økta" som er utført nå, er at du når jo å få med deg både E28-låven treffet og E30Meet... Får bare håpe du er hjemme de to datoene... Vel utført arbeid! Vet at jeg ikke har vært like aktiv som deg på bildefronten, men når jeg først går igang med noe så glemmer jeg fort å ta bilder... Skal prøve å skjerpe meg sjef Med tanke på alt arbeid som har vært gjort, så er det sant som du sier at det er så mye som ikke virker som noe særlig, men det tar ofte jævlig lang tid... Og nesten alt mekanisk måtte modifiseres for å passe... Det være seg motorlabber, giroverføring+staget, avstiverstag under, slipe plass til diverse stag, sveise mellomaksel, "porte" grenrør samt sveise det, sveise midlertidig eksos og lambda, finne slanger som passet inn mot varmeapparat, sveise om innsug, lage innfesting til radiator, lage fester til ny ekspansjonstank osv.... Og vi er jo ikke så langt unna oppstart nå faktisk Ja, jeg sier vi, for det er tross alt mye takket være deg at jeg har kommet så langt som jeg har til nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW E30 325 Skrevet Mars 13, 2013 Share Skrevet Mars 13, 2013 De sitter ikke i senter av travers nei, samme for e30 Pernez, skal ikke mellomakselen balanseres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå