stian1990_2 Skrevet Juli 17, 2011 Share Skrevet Juli 17, 2011 Blir den varm uansett om bil er på eller av ? På ladelikerettere vet jeg at det kan være problem med rippel spenning. Det vil si at likespenningen kan se ut som vekselspenning.. Dette kan måles ved å sette et tangampermeter på ac og måle på BEGGE fasene altså pluss og minus inn til forsterker.. Det jeg har i tankene er da dynamoen.. Vil også fjernet ting som ikke er vesentlig.. Det kan være at du har to feil, så nytter ikke at du kobler fra kondensator, sjekket og kobler til igjen. Koble fra kondensator og rett i batteriet, koble opp en cd spiller bak, med nye signalkabler og remote rett fra +.. Siden du har fjernet så mange hindre, skulle man jo tro at feilen lå i strømforsyningen en plass. Jeg ville koblet opp et helt pararelt anlegg, egen sub, egen spiller og egen forsterker, om den da blir varm er det forsyningen. Om ikke kan du koble til sub du har, deretter spiller, og slik fortsette "søkingen" Følger med her.. Finner nok ut av det tilslutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Esbos Skrevet Juli 20, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2011 Takk for gode svar, men vi har prøvd å bruke et nytt batteri, uavhengi av bilens strøm krets så det virker som om strøm forsyningen er bra. Det blir vel til at vi tar alt ut av bilen og bytter ut en og en komponent, helt til feilen forsvinner tror jeg;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stian1990_2 Skrevet Juli 20, 2011 Share Skrevet Juli 20, 2011 Lykke til, blir spennende å se hva det var.. Men var ikke batteriet jeg tenkte på, men dynamo som du sikkert ser, hva skjer om du ikke har bilen igang, blir den varm da også ? Hvor måler du spenning til forsterker ? På batteri eller på forsterker, kan være stor motstand i kablene dine som gjør at den trekker mye strøm ergo mer varme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Esbos Skrevet Juli 24, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2011 Lykke til, blir spennende å se hva det var.. Men var ikke batteriet jeg tenkte på, men dynamo som du sikkert ser, hva skjer om du ikke har bilen igang, blir den varm da også ? Hvor måler du spenning til forsterker ? På batteri eller på forsterker, kan være stor motstand i kablene dine som gjør at den trekker mye strøm ergo mer varme. Det blir varmt uansett om bilen er igang eller ikke, og spenningen er den samme på forsterker og batteriet. Strømkablene som brukes er 50mm^2 så motstanden burde være minimal.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 25, 2011 Share Skrevet Juli 25, 2011 Har du prøvd forsterkeren i en annen bil eller? Jeg hadde en audison forsterker, som ble satans varm ved spilling en liten stund (høyt). Den ble så varm at den kobla ut. Ble litt bedre med vifter på den, men den ble satans varm likavel... Denne rauk, og jeg kjøpte en cadence monoblokk, den spilte som faen, og ble fint lite varm.. Er ikke bare vanlig at forsterkeren blir varm da? Den jeg hadde ble så varm at jeg nærmest fikk brannsår når jeg la hånda på den, umulig og vær borti den. Kan jo prøve mange forskjellige forsterkere, for og se om symptomet er det samme med alle.. Virker som et litt vanskelig problem dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Esbos Skrevet Juli 26, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2011 Har du prøvd forsterkeren i en annen bil eller?Jeg hadde en audison forsterker, som ble satans varm ved spilling en liten stund (høyt). Den ble så varm at den kobla ut. Ble litt bedre med vifter på den, men den ble satans varm likavel... Denne rauk, og jeg kjøpte en cadence monoblokk, den spilte som faen, og ble fint lite varm.. Er ikke bare vanlig at forsterkeren blir varm da? Den jeg hadde ble så varm at jeg nærmest fikk brannsår når jeg la hånda på den, umulig og vær borti den. Kan jo prøve mange forskjellige forsterkere, for og se om symptomet er det samme med alle.. Virker som et litt vanskelig problem dette Det er et veldig rart problem dette her Vi har ikke prøv den forsterkeren i en annen bil, men vi har prøvd med en digital forsterker i den aktuelle bilen, som også blir varm. Ikke like varm, men forsatt ganske varm. Den digitale forsterkeren fra rf (mener jeg å huske) var også en god del kraftigere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå