Gå til innhold

hvordan skifte trekket til soltaket? haster litt

Robin L
 Share

Anbefalte innlegg

hei. driver på å skifter til sort taktrekk i e38n. har tatt ut alt utenom trekket til soltaket. skjønner ikke helt hvordan jeg skal få det av. må jeg ta opp hele tak kassetten ? har ikke så lyst til det mtp lekasjer osv...

noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde dette selv på min E36 for 1 mnd siden. Er egentlig ikke noe stress å bytte den, så klart er det tungvindt med tanke på at hele kasseten må skrus ut. Skru ut alle skruer som holder den, og bare len den litt ned så kan en kompis holde den mens du byttet. Tok 20 min, så hadde jeg bytta min hvertfall :) med litt hjelp, så er det ganske lett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok ut på min E46 touring. Største jobben var å få ned taktrekket (det regner jeg med at allerede er ute). Resten var et "kakestykke"

Kanskje noe lettere med en touring, da jeg kunne legge ned baksetene og ta hele kasseten ut av bakluka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tar tatt ut alt utenom soltaket ja :D var ganske kurrant det, men litt knotet å få det utav bilen. trur jeg skal ta å skru ut setene. men nå er batteriet flatt så jeg får ikke justert setene så jeg kommer til skruene #-o bilen likte dårlig å stå med stereo på ass

hvis noen i kr.sund vil hjelpe til så gjerne det. betaler seff.

men hvordan er taktrekket festet når man tar ut kasseten egentlig? er det bare å dra trekket tilbake og skru det løst fra toppen eller noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fått skiftet trekket no, og da jeg prøvde soltaket igjen, så fulgte ikke trekket med tilbake når jeg kjørte opp soltaket og lukket det igjen. men når soltaket var lukket og jeg kjørte opp tilten så fungerte det slik det skulle.

har to klips som datta av som jeg ikke vet hvordan skal stå. skal stå helt i fronten på trekket vet jeg, og helt bakerst ved tilten på soltaket. vil tippe dette er til å ta det med tilbake??? noen som vet?

zm7oogink89rcl7vnmds.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...