kevin1982 Skrevet Juni 12, 2011 Skrevet Juni 12, 2011 Noen her som vet om noen/tips om noen Big Brake man kan ha på e39 528? jeg vil ikke ha K-sport. da 2 kamerater har veldig mye ploblemer med dette på Subaru STi sine. og gått over på Wiliwod og brembo. Wiliwod lager ikke til E39 og brembo er alt for dyrt, da jeg har tenkt på forand og bak. Hvordan blir det med BMW E39 M5 calipere. passer det på e39 528? er det mye jobb å gjøra om eller passer det rett på? noen her inne som sitter med kunskap på dette?
kevin1982 Skrevet Juni 13, 2011 Forfatter Skrevet Juni 13, 2011 Noen her som vet om noen/tips om noen Big Brake man kan ha på e39 528?jeg vil ikke ha K-sport. da 2 kamerater har veldig mye ploblemer med dette på Subaru STi sine. og gått over på Wiliwod og brembo. Wiliwod lager ikke til E39 og brembo er alt for dyrt, da jeg har tenkt på forand og bak. Hvordan blir det med BMW E39 M5 calipere. passer det på e39 528? er det mye jobb å gjøra om eller passer det rett på? noen her inne som sitter med kunskap på dette? Ingen som har svar?
hagenisse Skrevet Juni 13, 2011 Skrevet Juni 13, 2011 Har ingen tips, men lurer litt på hva du skal med dette - 528 høres ikke ut som noen banebil.
kevin1982 Skrevet Juni 13, 2011 Forfatter Skrevet Juni 13, 2011 Har ingen tips, men lurer litt på hva du skal med dette - 528 høres ikke ut som noen banebil. Pga jeg skal montere kompressor og vil ha bremser nok.
FrodeM Skrevet Juni 13, 2011 Skrevet Juni 13, 2011 E39 M5 passer rett på foran i hvertfall, eneste er at du må finne på noe lurt med den lille settskruen hvis du skal bruke den.
///Naitsirk Skrevet Juni 13, 2011 Skrevet Juni 13, 2011 Holder i massevis med bremsene du har. Di hamler opp med kreftene i 540i med 400hk+ så du kan jo evt vurdere og bytte forran til 324*30 så har du 540 bremser
kevin1982 Skrevet Juni 13, 2011 Forfatter Skrevet Juni 13, 2011 Holder i massevis med bremsene du har. Di hamler opp med kreftene i 540i med 400hk+ så du kan jo evt vurdere og bytte forran til 324*30 så har du 540 bremser bytte skiver og calipere forand. må ha bremser nok bak også?
Gunnar Skrevet Juni 13, 2011 Skrevet Juni 13, 2011 4-stempla Brembo fra 728i-735i/725tds-740d foran og beholde de du har bak?
///Naitsirk Skrevet Juni 13, 2011 Skrevet Juni 13, 2011 Holder i massevis med bremsene du har. Di hamler opp med kreftene i 540i med 400hk+ så du kan jo evt vurdere og bytte forran til 324*30 så har du 540 bremser bytte skiver og calipere forand. må ha bremser nok bak også? Sitter samme bremser bak på 528 som på 540
JTS77 Skrevet Juni 13, 2011 Skrevet Juni 13, 2011 Holder i massevis med bremsene du har. Di hamler opp med kreftene i 540i med 400hk+ så du kan jo evt vurdere og bytte forran til 324*30 så har du 540 bremser bytte skiver og calipere forand. må ha bremser nok bak også? Sitter samme bremser bak på 528 som på 540 Kan jo evt få tak i touring calipere bak, de har 1mm større stempel. Får en litt bedre bremsebalanse i bilen da. Eg kjører med det oppsettet og synes det fungerer bra.
kevin1982 Skrevet Februar 24, 2012 Forfatter Skrevet Februar 24, 2012 tar opp denne tråden litt. for på lofte finner man mye rart. særlig når man finner 4 brembo calipere til subaru wrx sti. merkelig at de har gått i glemme boka. så jeg lurte på. noen her som ved om de passer på BMW E39? og om de ikke passer. noen her som har lyst på?
brunsame Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 Ka problem di har hatt med k-sport da?? Har hatt dette på to biler nå, hadde på bruks bilen, og har nå på banebilen.. Knall gode bremser!
TRF Skrevet Februar 24, 2012 Skrevet Februar 24, 2012 og hva er det som definerer "knallgode bremser"? når det gjelder e38 brembo så trodde jeg ikke disse passa på e39?
kevin1982 Skrevet Februar 25, 2012 Forfatter Skrevet Februar 25, 2012 Ka problem di har hatt med k-sport da?? Har hatt dette på to biler nå, hadde på bruks bilen, og har nå på banebilen.. Knall gode bremser! begge to fikk ploblemer med at bremsene hang, andre ganger var bare noen av stembleme som fungerte. jeg vet de fikk nye calipere. men hjalp ikke stort. samma skjedde der. derfor vil jeg ikke ha K-sport og oppleve det samma der. og med tanke på den "flotte" servicen GS har. gidder jeg heller ikke kjøpe det. tenkte å kjøpe meg movit calipere. hvis jeg ikke finner Brembo. 4pits foran og 2pits bak. liker å mekre det biter når man skal bremse
TRF Skrevet Februar 25, 2012 Skrevet Februar 25, 2012 Bremser og hva som er "gode bremser" er ofte ekstremt missforstått. Før man handler bør man definere hva man er ute etter (spesielt disse som kjører på 19 stempels k sport kalippere foran og org bak) Greier du å låse hjulene med de bremsene du har i dag? i såfall trenger du antagelig ikke "kraftigere bremser". Da er det to punkt som gjenstår, det viktigste er a)bremsebalanse og til slutt b)termiske egenskaper. b gjør seg egenltig bare gjeldende på banekjøring (eller helt andre steder i norge enn buskerud). a derimot påvirker bremsestrekningen direkte, den påvirker også bilens oppførsel, spesielt ved inngangen til sving eller sving og brems. Det er altså ikke noe poeng i bare å kaste på noen bremser uten å vite hva disse gjør med bremsebalansen, og hva slags balanse du ønsker å havne på. Generelt så ønsker du mer bak, men for mye og bilen blir vanskelig å kjøre for en uerfaren fører. (vet ikke noe om deg, men tenker på ved utlån av bil).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå