VSO Skrevet Oktober 3, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 3, 2011 Ny Girkasse montert.. Hælvettes jobb.. Men nå fungerer alt som det skal!
Robin L Skrevet Oktober 3, 2011 Skrevet Oktober 3, 2011 gikk du for bruktkassse eller? hvordan var denne jobben egentlig? måtte tilte motor bakover sikkert?
VSO Skrevet Oktober 26, 2011 Forfatter Skrevet Oktober 26, 2011 Bruktkasse ja.. fant ikke en eneste slik kasse i norge, så måtte til sverie for å få tak i, fant en girkasse fra en 740i som var gått 130 000,.. kostet ikke mer enn ca. 7-8000,- norske.. girkassen passet rett over, måtte bare skifte hardykoblingen. selve jobben var litt krevenede, jeg måtte skru av alle plastdekslene under bilen, ned med eksosanlegget, mellomaksling og visse festebranketter. det å skru løs girkassen var ganske greit, eneste de 2 øverste boltene var ganske vannskelig og komme til, fant ut at det beste var å slippe girkassen ned så den hang på sin egen vekt, dette tilltet motoren nokk tilbake at jeg kom til de øverste boltene viss jeg brukte en forlenger som var på litt over 1 meter og sto bak selve girkassen og skrudde løs. vi var 2 som jobbet ilag hele tiden og vi gjorde det på tilsammen 8 timer ca.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå