scoot Skrevet Juli 1, 2013 Skrevet Juli 1, 2013 Meg bekjent skal kamsensoren kun sørge for at den blir tungstartet på M50 motorene. Siden den da må dobbeltsjekke med veivsensoren, men dette er jeg ikke hundre prosent sikker på. Kan være veivsensoren også da, eventuelt.
emptii Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 er godt å se at eg ikkje er aleine me slikt problem.. håper det er noen som kan hjelpe meg og..har ein 320i e36 som fusker på tomgang og ved gasspådrag opp til 2500-3000omdreininger.. etter 3000 går den fint som faen... virker som den får for mye bensin?? ved hurtig gasspådrag så smeller det i luftfilteret... har byttet coilene,pluggene,lmm,belgen etter lmm, tempsensor og brukt feilsøkingsdata på verksed uten hell:( har hørt snakk om at det kan være kam sensoren eller veiv sensoren..men for å slippe å bruke flere tusenlapper på nye deler som folk kansje trur små skiftes så håper eg på at det kansje noen som er nesten 100% sikker på at di vet ka det er eller har opplevd slik før...:) samt har og sjekket lambda, og har sprøytet nedi startgassfor å seom det evt er hull på ein slange..men ingenting virker. Opplevd akkurat det du sliter med 2 ganger på min 320i, ene gangen var det lambdasonda, andre gangen var det kommet vann inn til motorstyringen etter høytrykkspyling pga renna under frontruta var tett, da støvsuga jeg bare til det så tørt ut og sørget for at jeg fikk det tett så funka det knall igjen. Så med mindre du ikke har gått rambo med høytykkspyleren i det siste så ville jeg satset på lambdasonda
sjurab Skrevet Juli 2, 2013 Skrevet Juli 2, 2013 tok av lambda for å se om det var noen forskjell i gangen på bilen men den var helt lik
sjurab Skrevet Juli 5, 2013 Skrevet Juli 5, 2013 Dette blir nok min første og siste bmw merker er:p er jo totalt umulig å finne feilen. Må da vere en måte å feilsøke på uten å måtte kjøpe deler som virker..noen som har noen ideer?
emptii Skrevet August 21, 2013 Skrevet August 21, 2013 Sjekk LMM og falskluft en gang til, er vanskelig å finne ofte. Sjekk ofte innsuget for sprekker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå