karl92 Skrevet Juni 18, 2011 Share Skrevet Juni 18, 2011 Hei! Først og fremst må jeg si det ikke er 100% sikkert jeg må bytte førerstolen, jeg skal ha den på en sjekk om den kan repareres først, men regner nesten med den ikke kan repareres. Om jeg må bytte ut førerstolen, er det noen i Bergensområdet som kunne tenke seg og hjelpe meg med dette? For en ikke så altfor stor sum? Bilen det gjelder er en 1996 523i E39, med beige skinninteriør. Stolene har ikke elektrisk justering. Takk takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 18, 2011 Share Skrevet Juni 18, 2011 er vel bare 4 skruer pluss løsne beltet?veldig enkelt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl92 Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2011 Hehe mulig det, men vil gjerne at noen gjør det for meg likevell. Er det ingen ledninger som går til setebeltet eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 18, 2011 Share Skrevet Juni 18, 2011 er vel ikkeno verre enn å skru ut boltene, løsne eventuelle kabler som kan gå inn til setet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AVT Skrevet Juni 18, 2011 Share Skrevet Juni 18, 2011 Trenger du noen til å fylle bensin for deg og, eller klarer du det selv? Å ta ut setet er ikke vanskelig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jolly Skrevet Juni 18, 2011 Share Skrevet Juni 18, 2011 Dette klarer du selv. Tro meg. 4 bolter. Sett/kjør setet helt opp og helt fram. Da ser du de bakerste boltene. Tror faktisk du ser de fremste også når setet skyves/kjøres helt bak. Der er god plass til å skru på. Når du napper ut de ledningene som skal ut , så greier du faktisk ikke å sette de feil når de skal tilbake og på plass. (for de passer ikke på feil sted) Om du har fem tommeltotter og alle sitter midt inne i hånden så kan du likevel ikke gjøre feil. Når alt er løst , vipper du det opp i bak kant og dytter det litt frem..løsner fjæren for beltejusteringen...vanligvis er den av eller borte likevel så det er ikke sikkert du ser den...(den som justerer høyden på setebeltet i dørstolpen etter hvor langt bak du har setet).Ingenting annet i forb. med belte skal bort eller løsnes...Det vanskeligste med dette er faktisk å treffe foran når det skal på plass igjen. (og det er ikke vanskelig) Sett igang....sikker på du får det til...Tar kanskje 25 minutter Lykke til.... BTW : Tullete kommentar "Trenger du noen til å fylle bensin for deg og, eller klarer du det selv?" Alle får hjelp her inne , vanskelig eller lett...vi har alle sammen ting vi kvier oss til å sette i gang med.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
karl92 Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2011 Okei takk, får prøve og se om jeg får det til! Veldig idiotisk og unødvendig kommentar, AVT. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RogE36R Skrevet Juni 18, 2011 Share Skrevet Juni 18, 2011 Enig! Jeg skal gjerne hjelpe deg om det trengs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Juni 18, 2011 Share Skrevet Juni 18, 2011 skulle gjerne hjulpet deg om det hadde vert nermere. men som nevnt over, det er ikke så vanskelig. bare spør om det er noe det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tronstad Skrevet Juni 18, 2011 Share Skrevet Juni 18, 2011 verdens enkleste ting, kjør sete helt tilbake, skru av de to boltene foran, så kjør setet helt frem, og skru ut begge boltene her, så vipper du setet bakover og tar ut kablene som er der varme etc etc, mye mulig airbag lampen din kommer til og lyse etter du har byttet sete da, om ikke du kobler av batteriet ditt først! da det er en kabel som registrer om det sitter noen i sete på mange modeller, men denne er det bare og dra for og nullstille på ett verksted eller hos noen med diagnose apparat, fås også kjøpt på gs lykketil ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Juni 18, 2011 Share Skrevet Juni 18, 2011 Hei! Først og fremst må jeg si det ikke er 100% sikkert jeg må bytte førerstolen, jeg skal ha den på en sjekk om den kan repareres først, men regner nesten med den ikke kan repareres.Om jeg må bytte ut førerstolen, er det noen i Bergensområdet som kunne tenke seg og hjelpe meg med dette? For en ikke så altfor stor sum? Bilen det gjelder er en 1996 523i E39, med beige skinninteriør. Stolene har ikke elektrisk justering. Takk takk. Dette er fra TIS: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kabeldeigen Skrevet Juni 19, 2011 Share Skrevet Juni 19, 2011 Kjenner den som kan hjelpe deg, hvis du er int.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå