Gå til innhold

Noen i Bergen som kunne byttet førerstol for meg ?

karl92
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Først og fremst må jeg si det ikke er 100% sikkert jeg må bytte førerstolen, jeg skal ha den på en sjekk om den kan repareres først, men regner nesten med den ikke kan repareres.

Om jeg må bytte ut førerstolen, er det noen i Bergensområdet som kunne tenke seg og hjelpe meg med dette? For en ikke så altfor stor sum?

Bilen det gjelder er en 1996 523i E39, med beige skinninteriør. Stolene har ikke elektrisk justering.

Takk takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer du selv. Tro meg. 4 bolter. Sett/kjør setet helt opp og helt fram. Da ser du de bakerste boltene. Tror faktisk du ser de fremste også når setet skyves/kjøres helt bak. Der er god plass til å skru på.

Når du napper ut de ledningene som skal ut , så greier du faktisk ikke å sette de feil når de skal tilbake og på plass. (for de passer ikke på feil sted) Om du har fem tommeltotter og alle sitter midt inne i hånden så kan du likevel ikke gjøre feil. Når alt er løst , vipper du det opp i bak kant og dytter det litt frem..løsner fjæren for beltejusteringen...vanligvis er den av eller borte likevel så det er ikke sikkert du ser den...(den som justerer høyden på setebeltet i dørstolpen etter hvor langt bak du har setet).Ingenting annet i forb. med belte skal bort eller løsnes...Det vanskeligste med dette er faktisk å treffe foran når det skal på plass igjen. (og det er ikke vanskelig) Sett igang....sikker på du får det til...Tar kanskje 25 minutter :-)

Lykke til....

BTW : Tullete kommentar "Trenger du noen til å fylle bensin for deg og, eller klarer du det selv?" Alle får hjelp her inne , vanskelig eller lett...vi har alle sammen ting vi kvier oss til å sette i gang med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

verdens enkleste ting, kjør sete helt tilbake, skru av de to boltene foran, så kjør setet helt frem, og skru ut begge boltene her, så vipper du setet bakover og tar ut kablene som er der varme etc etc,

mye mulig airbag lampen din kommer til og lyse etter du har byttet sete da,

om ikke du kobler av batteriet ditt først!

da det er en kabel som registrer om det sitter noen i sete på mange modeller, men denne er det bare og dra for og nullstille på ett verksted eller hos noen med diagnose apparat, fås også kjøpt på gs :)

lykketil ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Først og fremst må jeg si det ikke er 100% sikkert jeg må bytte førerstolen, jeg skal ha den på en sjekk om den kan repareres først, men regner nesten med den ikke kan repareres.

Om jeg må bytte ut førerstolen, er det noen i Bergensområdet som kunne tenke seg og hjelpe meg med dette? For en ikke så altfor stor sum?

Bilen det gjelder er en 1996 523i E39, med beige skinninteriør. Stolene har ikke elektrisk justering.

Takk takk.

Dette er fra TIS:

oc15jzgimnihiabd1j71.jpg

2pvxeelfit97yuj9k6yk.jpg

xikvqsa42ils9vq3grc8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...