Gå til innhold

Får ikkje rikka ringen på kw technik coilovers.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter med og få laus justeringsringen på coiloveren min. Nokon som har nokon hint? Den står bom fast. Har prøvd med rustløyser, hammer, og varme. Men rikker seg fortsatt ikkje!

Er det eventuelt mulig og få kjøpt ein ny bakdemper eller må eg kjøpa meg eit heilt nytt sett?

Sliter med at bilen subber for mykje med 255/35/19 bak. Eventuelt nokon som er flinke på valsing i hordaland?

Skrevet

Demparen e tatt av bilen og fjøra er tatt av. Kun den eine justeringsringen som er igjenn. Virker som den har eira fast ifrå innsida :S

Skrevet
Demparen e tatt av bilen og fjøra er tatt av. Kun den eine justeringsringen som er igjenn. Virker som den har eira fast ifrå innsida :S

En svær rørtang burde gjøre susen. Sett demperen fast i en benk.. Kan ikke skjønne at den ikke skal komme løs da.

Skrevet

dette måtte jeg gjøre også. måtte heve bilen 1cm for godkjenning til bt. vurderer å kjøpe nye bakdempere så det er mulig å justere igjen...

men når det er sakt. du ødelegger nok justeringsmutteren med rørtang. klipmerker og den blir sikkert presset litt istykker. men er det ingen annen utvei så er det ikke det.

gammelt settet ditt eller? lurer på om de "får det" fort. litt meningsløst om det skal rustefast da....

Skrevet

Er et typisk problem på justerbare coilovers :P

Er så fine gjenger, så når det kiles småstein mellom så står de bom fast.

Trikset er å rengjøre(spyle,børste,spyle) gjengene før hver eneste gang du skal justere.

Tror det er enklere for deg å sette på orginalt og så senkesettet igjen :P

Skrevet

Har reingjort alle gjengene med stålbørste. Brukt ein halv boks med rustløyser og snørt heile demperen fast med skrustikke for so og slå med eit slåstykke og stor hammer. Men rikker seg ikkje. Får sjå om eg får tak i ei sopass stor rørtang og prøva da..

Demperane er nokk snart 10 år gamle. Eine demparen løsna ganske greit. Den andre gjorde ikkje derimot!

• 1 month later...
Skrevet

Hvor mye varmet du? Om demperen står i beinet bør en vel være litt forsiktig, men om du kan varme skikkelig opp med propan el.l, så fatter jeg ikke at den ikke løsner isåfall.. Men må jo varme det veldig godt, ikke bare litt lunk :)

Skrevet

Greit å ha på kobberpasta eller lignende mens de fortsatt kan skrus.. Etter ti år så sitter det nok uansett :) Imponert over at du faktisk fikk løsnet noe.

Skrevet

Fekk ringen laus til slutt. Blei varmet med propanbrenner til aliminiumen lagde lydar. Ei sver rørtang rundt heile ringen og ei skrustikke festa i ein metallbenk. So no er den justert til brukandes høgd. :D

Skrevet
:) Du får vurdere å skaffe en ny hvis den ble veldig varm. Kan svekkes og deformeres..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...