siouxyou Skrevet Juni 20, 2011 Skrevet Juni 20, 2011 Hey! Kjøpte en 323 E46 '99 førr tjaaa, kanskje 14 daga sia? Og nu når æ tok ei lita stripa så kom varsellampa opp førr girkassa! Æ parkerte uttaførr jobb (måtte dytte di siste 3 meteran) og så at det va en svær klatt olja under biln! Nån som har lignende erfaringer eller mistanker? Bilen blir plukket opp tirsdag ettmiddag av stefarn min som har bergningsbil, og førrhåpentlivis kan det fikses uten førr store kostnader. Også, er det noen som vet om dette kan dekkes av han jeg kjøpte bilen av? Eller om det kan fikses på noe slikt vis? Som sagt har hadd bilen i litt over 14 dager, så ser for meg at det skal bli ordning! Bilen ble kjøpt "Som den står". Takk for alle svar, Espen Liavik!
bmw cab Skrevet Juni 21, 2011 Skrevet Juni 21, 2011 Du skriver jo selv at det er din feil..Man burner helst ikke med en automat kasse.Og iallefall ikke med en bil du knapt kjenner,du har hatt den i 2 uker bare..Sier seg selv at det er noe som ikke er helt bra som har skjedd,at det lekker olje fra girkassa,er IKKE et bra tegn. Og du har kjøpt bilen som den står.Var du virkelig trøtt når du skrev innlegget her eller?????Seff kan du ikke forlange å få dekket en dritt fra tidligere eier av bilen.
Alpejohn Skrevet Juni 22, 2011 Skrevet Juni 22, 2011 Hadde noen kommet tilbake til meg og klaga på det der hadde jeg blitt forbanna.....
siouxyou Skrevet Juni 23, 2011 Forfatter Skrevet Juni 23, 2011 Kæm i faen som sei æ har burna? "En råner er en norsk betegnelse på en ung person, som oftest en mann, som tilhører et motor- og bilinteressert ungdomsmiljø og som driver med råning, det vil si kjører bil for å vise seg og bilene frem for de langs veien, gjerne fram og tilbake på kortere veistrekninger, en «stripe»."
Alpejohn Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 Kæm i faen som sei æ har burna?"En råner er en norsk betegnelse på en ung person, som oftest en mann, som tilhører et motor- og bilinteressert ungdomsmiljø og som driver med råning, det vil si kjører bil for å vise seg og bilene frem for de langs veien, gjerne fram og tilbake på kortere veistrekninger, en «stripe»." Vel, når du sier at du tok ei stripe, hva kan du forvente? Kunne foresten vært narkotika også, men sansynligheten for at du forteller det her er liten, så da står vi igjen med ei stripe, noe folk flest, inkl meg selv oppfatter som burning (les: legge igjen ei stripe). Hadde du formulert det på en annen måte hadde det ikke vært noe problem. Fredrik
bad_ip Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 Tar meg en stripe er vel ganske vanlig å si utenom at det har noe med burning og gjøre? Kanskje det har noe med hvor man kommer fra.. Men, selvom det står i kontrakten at den selges som den står så fraskriver ikke selger seg alle problemer som vil kunne oppstå av den grunn! At automatkassen ryker så kort tid etter kjøp er ikke noe kjøper burde ha oppdaget på en evnt sjekk av bilen som jeg regner med du har hatt når du kjøpte den. Sålenge du ikke har herjet med bilen og brukt den normalt så ville jeg definitivt kontaktet selger. Hvis du skal reklamere så er det viktig at du også tar kontankt innen rimelig tid etter det skjedde. Då stiller du sterkere, enn å komme lenge etterpå. Ta deg en titt på kjøpsloven.. der skal det stå en egen paragraf om solgt <>
siouxyou Skrevet Juli 5, 2011 Forfatter Skrevet Juli 5, 2011 Bad_ip Takk førr et ånkli svar! Hjalp! Men var følgende feil ; Tidligere eier (før han som solgte den. Han som solgte til meg sa værtfall det ikke var noe han hadde gjort) hadde koblet ihop noe jallarør, samt noe jallafester mellom girkassen og oljekjøleren. Meine æ skulle stoppa såpass tidlig at girkassa ikkje skulle bidd ødelagt. Men måtte bytte rør, oljekjøler og olje (250,- litern og biln tar 10 liter). Så blir nokk en 5-6k!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå