Gå til innhold

Kondensator ca 1,5 meter fra forsterker

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp fra noen kloke sterohoder! Holder på å hjelpe en venn med å montere anlegg i bilen hans. Han har en kondensator som det blir mest hensiktsmessig å plassere så det blir ca 1,5 meter fra kondensator til forsterker og jordingspunkt. Har skjønt at den helst skal så nærme forsterker som mulig, men vil det bare bli mindre effekt eller kan det skje noe galt ved måten jeg har tenkt?

Og et spørmål til: Når jeg skal lade opp kondensatoren, kan jeg bruke ei vanlig 230v lyspære eller må det være 12v?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volten på pæra har ikke noe spesielt å si. men det er greit å bruke en 12v med høy motstand. Feks den til skiltlyset ditt. Den er sjelden langt unna når en holder på i bagasjen.

Om du har batteri forran eller har ett dårlig/tregt batteri hadde jeg brukt kondensatoren selvom det var ett litt langt strekk fra kond til forsterker. Skjer hvertfall lite galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet er forran og er i tillegg tregt, så prøver å sette den litt ifra forsterkeren til å begynne med. Får helle øke dimmen på kabel mellom kondis og forsterker. Blir det helt galt får vi flytte den nærmere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...