anne523 Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 Jeg har ett problem med min e39 523 97 mod. Jeg har vert hos et bmw verksted no å fått sjekket ut hva problemet var men det fant ingen feil, også skiftet giroljen men ingenting hjalp. Problemet er at den girer når den skal. Noen ganger girer den, noen ganger ikke, å kick down er uaktuelt, turtallet kan gå opp til skyene uten at den girer å den går opp i fart. Så på bmw sier de at jeg burde kjøpe ny girkasse. Noen som har hatt samme problem? Anne
kje Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 Jeg vil tro problemet ditt ligger i girkassestyringa, altså hjernen til girkassa og ikke i girkassa i seg selv. Evt at tilbakemelding av turtall o.l. til styringsenheten ikke forekommer og at kassa går i nødmodus?
anne523 Skrevet Juni 24, 2011 Forfatter Skrevet Juni 24, 2011 Ja det kan hende. Mekanikere sier at de kan vere noe galt med ventilene og at de kan gå bort av seg selv .. men slik de ser ut nå må jeg nok ut med penger til en ny kasse ..
kje Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 Vent på svar fra andre her på forumet som har vært mer borti automatkasser. Verkstedene tjener selvfølelig masse penger på å skifte ei girkasse...
TheEspenK Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 Hei anne523 Det er flere som har probl med automaten i e39 BMWen sin. Se litt på denne siden, kanskje du finner igjen symptomene...........? search.php?keywords=automat+flushing&terms=all&author=&sc=1&sf=all&sk=t&sd=d&sr=topics&st=0&ch=300&t=0&submit=S%C3%B8k Siden verkstedet byttet olje kan det være en elektrisk feil. Når du setter bilen i gir finnes det en "kontakt-plate" som gir el-beskjed hvilket gir den står i. Kanskje denne platen trenger en rengjøring eller justering. Tenkte kanskje den ikke greier å lese hvilket gir du har satt den i. kje sier: Jeg vil tro problemet ditt ligger i girkassestyringa, Men jeg kjenner ikke BMWen din så godt som andre på forumet så som kje sier... kanskje noen andre med mer peil.........
Alpejohn Skrevet Juni 24, 2011 Skrevet Juni 24, 2011 Les her: http://www.e38.org/electran1.pdf Mye interesang info ang. automatkasser og styring osv. Lettere og forstå hvordan ting funker og hva som påvirker kassa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå