Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Monterte nettopp tåkelys på bilen min, og synes lysene ble alt for svake. Kjørte til jobb i går, og da blinket 3-4 andre biler på meg. Usikker på om det var idioter som tror parklys+spredere er ulovlig, eller om det var fordi de synes lysene var for svake.

Bruker vanlige 55w halogenpærer, men reflektoren i sprederne er svart/mørk og gir ekstremt lite lys. Lyktene er godkjente for gatebruk, men jeg synes selv disse lyser ALT for svakt til å være tåkelys, og jeg lurer derfor på om noen har synspunkt på om dette er lovlig?

Er det meningen å fjerne den runde kapselen rundt pæra?

Takker for svar! :)

Skrevet

noe er vertfall galt, slik som det der skal det ikke være på en 55watter. Alt som er på pæra skal fjærnest.

Skrevet

Har du revet av evt. folie som sitter på reflektoren?

Tror ikke du skal fjerne den kuppelen nei, da det som du sier, kan virke blendende for andre

Skrevet

Sikker på at det ikke er noe elektrisk feil inni bildet her da? da blir jo lysene slik som det det, du har vel sett biler med ett normalt kjøre lys så ett litt svakere. Kan være jordfeil en plass?

Skrevet

Lyser akkurat likt som mine gjorde en gang i tiden, så jeg tror helst at det der rett og slett er av møkkakvalitet.

Godt gjort å gjøre tåkelys enda mer ubrukelig forøvrig. :)

Skrevet

Koblingsfeil er det ikke. Pæra lyser som den skal, men blir skjermet av en rund, ugjennomsiktig kuppel som skal lede lyset til reflektoren. Men det har seg sånn at reflektoren er svart, så den reflekterer latterlig lite lys. Stusser bare på at lyktene er godkjente siden reflektoren er svart slik at det nesten ikke lyser fra lykta. :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...