Hopen Skrevet Juli 1, 2011 Forfatter Skrevet Juli 1, 2011 kan si deg med engang om du ikke skal ha turbo så trenger du ikke map sensor.. det funke rikke uansett...må bruke TPS bassert mapping da en motor med 6 spjeld hr for lite vakum til å funke... Fikk beskjed om at jeg måtte bruke det av bjørnstadbil, så da vil jeg tro det fungerer
Morty999 Skrevet Juli 1, 2011 Skrevet Juli 1, 2011 sa du att du hadde 6 spjeld til han?.. jeg har nettopp montert datasprut på min m88.. og map sensor funker dårlig på motorer med 6 spjeld...
Joachim_M5 Skrevet Juli 1, 2011 Skrevet Juli 1, 2011 Har du tatt slange fra alle spjelda og samlet de i en vakuumboks?
Hopen Skrevet Juli 18, 2011 Forfatter Skrevet Juli 18, 2011 Jeeg tenkte å ta ut vakum til map sensor på den fordeleren som går mellom spjeldene til tomgangsmotor siden jeg skal gjerne denne. da får den jo jevnt vakum fra alle syl. Hordan finner jeg ut om hva som er hva av de tre pinnene i kontakt for kam, veiv og tps sensor?
Morty999 Skrevet Juli 18, 2011 Skrevet Juli 18, 2011 går ikke å bruke map sensor på en motor med 6 spjeld.. så enkelt er det.. jeg kjører til daglig med en TPS mappet m88.. og det er som å kjøre en vanlig bil det så ser ikke problemet.. jeg har heller ingen map sensor... selv om du får jevnt vakum fra alle syl får du aldri med en -0,2 bar i vakum.. så det funker ikke... EDIT: + att om du "isåfall" skal kalre å få mer, så blir alt som heter vakum borte da du har 10 % gass.. så det funke rikek uansett
Kristov Skrevet Juli 19, 2011 Skrevet Juli 19, 2011 Å kjøre med map sammen med tps har bare en funksjon når du overlader. På en ren sugemotor med individuelle spjell må du mappe last etter TPS ja.
Hopen Skrevet Juli 19, 2011 Forfatter Skrevet Juli 19, 2011 Bruker du orginal tomgangsmotor eller har du satt spjeldene slik at de er litt åpne istede`?
Hopen Skrevet Juli 19, 2011 Forfatter Skrevet Juli 19, 2011 jeg bruker org tomgangsmotoren... Så datasprutet kan styre denne og da?
Hopen Skrevet Juli 20, 2011 Forfatter Skrevet Juli 20, 2011 Snakket med bjørnstad og de sa at electromotive brukte tps på lavt turtall, og når motorne kommer på høyere turtall og får vakum bruker den map sensor
jon///M Skrevet Juli 20, 2011 Skrevet Juli 20, 2011 kan electromotive styre den orginale kjørecomputeren i m5en? eller blir den ubrukelig nå?
Hopen Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Skrevet Juli 21, 2011 kan electromotive styre den orginale kjørecomputeren i m5en? eller blir den ubrukelig nå? Tror nok ikke den vil virke..
Morty999 Skrevet Juli 21, 2011 Skrevet Juli 21, 2011 Snakket med bjørnstad og de sa at electromotive brukte tps på lavt turtall, og når motorne kommer på høyere turtall og får vakum bruker den map sensor hørtes ufattelig tungvindt ut men... ja den kan styre den orginale....
Joachim_M5 Skrevet Juli 21, 2011 Skrevet Juli 21, 2011 bruker map sensoren i tillegg for å kompensere for småforandringer som skjer i motoren. Rallymotorer som går med bare tps ofte mappet på nytt hvert år, og de går ikke mye sammenlignet med en bruksbil. Så å si at det er tungvint å kjøre med map-kompensering stemmer strengt tatt ikke.
Hopen Skrevet Juli 29, 2011 Forfatter Skrevet Juli 29, 2011 Finnes det noen oversikt over motorstikket på s38? Går abs igjennom org hjerne og trenger noe ledninger? Har fjernet org motorledningsnett, og har en motorledningsnett kontakt som skal plugges i bilen, som jeg skal lodde meg inn på med det jeg trenger som tenningspluss, starter, turtall osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå