Polardego Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Kan ikke si at jeg er spesielt fornøyd med p&r. Bestilte (og betalte) støtdempere der den 16/2 og fikk de først forrige uke. Ringte før jeg bestilte for å forsikre meg om at det var rask levering.Har sendt flere mail å etterlyst demperene og har fått svar som: "de kommer i løpet av uka" og "de ligger på en pall på tur opp fra tyskland. Fikk aldri noen beklagelse for at de var forsinket. Det er dårlig kundeservice! Ringte til p&r 3. mai for å purre og da viste det seg at demperene hadde kommet (uvist når) men p&r hadde glemt å sende de ut. Og igjen: ingen som beklager den lange ventetida. Skrevet av Hans Amund Sveine Ja, dette var feil fra vår side. Du ble rett og slett borte i mengden. Beklager det. Vi har forøvrig ansatt en mann til, Lars Krokeide som har 8 års erfaring fra Malmberg (engrosalg el.artikler) som skal ta tak i rutiner og kvalitets-sikring. Det er ikke til å stikke under en stol at vi kanskje har vokst fortere enn ønsket og vi ikke bestandig har klart å følge opp alt selv om vi burde. Vi har pr.idag 4 ansatte. Men jeg kan garantere dere at vi prøver alt vi kan. Vi skal fra høsten når ting roer seg litt ned få et datastyrt lagersystem slik at vi til enhver tid har oversikt på lagerstatus og bestillinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Jeg kjøpte noen bilpleieprodukter hos P&R som det tok noen uker før jeg fikk, ikke noe big deal for min del da jeg ikke hadde hastverk. Jeg skal også gi dem for greie priser og et vidt og fint sortiment MEN jeg stiller spørsmålstegn ved Polardego sin deltakelse i tråden. Det å være kjepphøy, små bedriten og jekken mot misfornøyde kunder og gå ut så si "Åja, var det du som ditt og datt" (i negativ betydning) synes jeg er på trynet. I forretningsdrift så SKAL man finne seg i negativ omtale, og ikke gå ut å være tulling igjen som det forekommer ved tilfeller her i tråden. Man bør sitte på sidelinjen og ta til seg det negative som skulle komme, ikke fare i forsvar med god bedring og alt det der. Kunden har alltid rett er det noe som heter, samme pokker å galt det skulle være. Det er kundene en butikkdriver lever av og de skal behandles deretter, og den unndskyldingen med nordlending og alt det der skal jeg ikke gå inn på. Det sier seg selv Jeg synes ikke noe om dems holdninger og måte å drive butikk på så jeg kommer ikke til å benytte meg av dem igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polardego Skrevet Mai 10, 2012 Share Skrevet Mai 10, 2012 Jeg kjøpte noen bilpleieprodukter hos P&R som det tok noen uker før jeg fikk, ikke noe big deal for min del da jeg ikke hadde hastverk. Jeg skal også gi dem for greie priser og et vidt og fint sortiment MEN jeg stiller spørsmålstegn ved Polardego sin deltakelse i tråden. Det å være kjepphøy, små bedriten og jekken mot misfornøyde kunder og gå ut så si "Åja, var det du som ditt og datt" (i negativ betydning) synes jeg er på trynet. I forretningsdrift så SKAL man finne seg i negativ omtale, og ikke gå ut å være tulling igjen som det forekommer ved tilfeller her i tråden. Man bør sitte på sidelinjen og ta til seg det negative som skulle komme, ikke fare i forsvar med god bedring og alt det der. Kunden har alltid rett er det noe som heter, samme pokker å galt det skulle være. Det er kundene en butikkdriver lever av og de skal behandles deretter, og den unndskyldingen med nordlending og alt det der skal jeg ikke gå inn på. Det sier seg selv Jeg synes ikke noe om dems holdninger og måte å drive butikk på så jeg kommer ikke til å benytte meg av dem igjen. Kunden har ikke alltid rett, det er en myte og det finnes to sider av samme sak. Jeg sier ting som de er om jeg føler meg urettferdig behandlet, slik som alle andre også gjør. Om vi har gjort feil, så innrømmer vi det og prøver å forbedre oss utifra de erfaringene vi høster. Når man når en viss størrelse, slik som vi har gjort nå så klarer vi ikke og gjøre alle tillags uansett hvor enn vi prøver. Mange har ingen forståelse for at når det tar tid med å få varene tilsendt så kan det ha noe å gjøre med våre leverandører er tomme for varen på lager. At du ikke tåler at vi forhandlere tar til motmæle når vi opplever ting urettferdig er desverre lite jeg kan gjøre noe med og at du ikke velger å handle med oss på bakgrunn av dette for stå for din egen regning. Det er desverre veldig lite jeg kan gjøre noe med. Jeg tror, uansett hvordan man snur og vender på det at må vi gjøre noe riktig. Det sier jeg på bakgrunn av hvor fort denne bedriften har vokst fra en start på 4 senkesett og 50k i egenkapital til nå tre år etterpå å omsette for 10-12 mill med 4 ansatte. Det er ingen andre bedrifter der du kan få svar nesten hele døgnet på mail om man lurer på noe, mangler deler eller trenger råd om produkter som hos oss. INGEN. Vi åpner til og med opp butikken LANGT utover vanlig åpningstid for å imøtekomme våre kunder om vi har mulighet til det. Jeg personlig jobber ikke 12-16 timer hver dag for å fucke opp for folk, jeg gjør det for at de aller fleste skal få en positiv opplevelse med oss. Det tror jeg også at de aller fleste får. Klart, det er rom for forbedringer og vi jobber knallhardt med dette HVER dag. Men du Fredrik90 som selger fliser (var det ikke det sist gang du skulle irrettesette meg) har selvsagt svar og peiling på hvordan man driver en butikk på denne størrelsen. Jeg er så forbanna lei av å svare på "forståsegpåere" som har nada peiling på hva de prater om og hva det faktisk krever av deg som menneske for å få til det vi har fått til. Si meg Fredrik90, er det bedre at vi totalt uteblir i tråder uten å komme med våre synspunkter er verre enn andre firmaer som ikke svarer i det hele tatt og bare la ting dø ut? At jeg kaller en spade for en spade beklager jeg dypt, men sånn er det nå en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Mai 11, 2012 Share Skrevet Mai 11, 2012 Er egentlig enig med polardego (P&R) her... Kunden har ikke alltid rett... Jobber selv i serviceyrket, og muligens den bransjen som møter mange av de verste kundene (pga høye forventninger) nemlig elektronikkbransjen. Og kan selv si at jeg i utgangspunktet er enig med "kunden har alltid rett" prinsippet, men etter en stund i serviceluken ser man at kunden har nesten aldri rett... eksempler er: *kunde kommer inn med en iphone med dugg på innsiden av kameralinse, noe som er en god indikasjon på at telefonen har blitt utsatt for væskeskade i det siste, jeg spør kunde og kunde sier at den aldri har være i nærheten av væske og jeg informerer om at hvis den er blitt væskeskadet så vil kunde miste garantien og må betale frakt og kostnader for reperasjonen, kunde sier og og skriver under. 1-2 uker senere kommer mobilen tilbake med dokumenterte væskeskader i tillegg til at trekant indikatoren inni telefonen er utløst (aktiveres kun hvis denkommer i direkte kontakt med vann). Kunde slår seg da helt vrang og nekter å betale frakt og kostnader, kunde får da ikke ut telefonen og det ender ofte opp med at forbrukerrådet kontaktes og etter en stund henlegger klagen, så kommer kunden igjen dritsur etter ca 2-3 mnd og henter telefonen mot betaling... Hvis jeg f.eks. hadde tatt imot alt jeg får inn i løpet av en dag (20-50 servicer) uten å sjekke disse først og informere om at dette kan være vannskade/slagskade osv. og bare basere seg på kundens egen forklaring hadde vi bare fått enda flere misfornøyde kunder, kan godt si at over 50% av de som kommer inn har sagt nei til forsikring på sin pc og har mistet den i gulvet eller mistet et glass vann over den, men alikavel prøver å få den dekket på garanti, hvis jeg ikke hadde informert om dette og sagt at det kan se ut som om den er skadet og garantien kan bortfalle ville de nok blitt veldig forbannet hvis jeg hadde sagt meg enig med kunden og sendt det inn slik at det kom tilbake med regninger fra 500-1500kr. Man kan jo alltid ligge seg på den linja mange andre i serviceyrket holder, næmlig å ta imot alt og bare si at kunden har rett (disse pleier sjelden å faktisk høre etter hva kunden sier) for så og høre kjeften senere pga de ikke sa ifra eller kunden opplevde dette som urettferdig (for mange av disse serviceansatte går det inn det ene øret og ut det andre.) det viser seg med andre ord at kunden har ofte ikke rett i det hele tatt, mange ganger kan man lure på hva som fikk kunden til å resonnere seg frem til hva han syns er rett. Å forvente at selger skal erstatte et produkt når man selv har kjørt over det med bilen og knust det forundrer meg den dag i dag, men alikavel møter jeg slik folk daglig. Og jeg, jeg vil si at jeg mener at jeg vet hva jeg snakker om, og at elektronikkbransjen er en av de som får det verst, rett og slett pga kunder har høye forventninger til service og garanti. Man ser f.eks. ikke ofte en egen serviceluke/ansatte som bare jobber med service hos f.eks. et verksted eller bohus for den saks skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 11, 2012 Share Skrevet Mai 11, 2012 Klart, det er rom for forbedringer og vi jobber knallhardt med dette HVER dag. Men du Fredrik90 som selger fliser (var det ikke det sist gang du skulle irrettesette meg) har selvsagt svar og peiling på hvordan man driver en butikk på denne størrelsen. Jeg er så forbanna lei av å svare på "forståsegpåere" som har nada peiling på hva de prater om og hva det faktisk krever av deg som menneske for å få til det vi har fått til. Si meg Fredrik90, er det bedre at vi totalt uteblir i tråder uten å komme med våre synspunkter er verre enn andre firmaer som ikke svarer i det hele tatt og bare la ting dø ut? At jeg kaller en spade for en spade beklager jeg dypt, men sånn er det nå en gang. Kunden har såklart feil mange ganger, men det gjelder bare å finne balansegangen på hvordan man behandler en pissed off kunde som har feil. Her synes jeg du bomer sterkt i denne tråden! Synes bare din måte å drive kundebehandling på er helt på trynet, ikke værre en det Er selv salgsleder med en årlig omsettning på 25 mill fordelt på 6 ansatte så litt butikkdrift kan jeg dog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå