Alpejohn Skrevet Juni 25, 2011 Skrevet Juni 25, 2011 Hei, Jeg vet at jeg har ei gåen auxiliary pump på min E39, men jeg finner den fææn ikke Er det denne dingsen her? Den er opphengt i gummiforinger : ? ? Den ligner jo veldig på denne her : Bortsett fra at min ikke har den pumpa hengende under Har scanna hele motorrommet etter den pumpa, men finner den ikke, er vel ikke noen andre som har funnet den, og kan tipse meg om hvor jeg eventuelt burde lete? Hadde vært greit å fått ordna den pumpa der, så jeg vet at alt er i skønneste orden og jeg slipper og tenke på feilkoda som ligger på den! Ser fram til og høre fra dere! Fredrik EDIT: Fant denne på ebay! Den stammer fra samme bil som jeg har! http://cgi.ebay.de/ORIGINAL-BMW-E39-WAS ... 1c1cc8e723 Hvorfor har ikke min dings en sånn påhengsmotor under? Jeg går ut og kikker EKSTRA nøye etter. EDIT2: Nei, den dingsen under der finst ikke på min bil Men se hva jeg fant på ebay!: http://cgi.ebay.de/BMW-E38-E39-X5-Zusat ... 336765e0b4 Er det ei pumpe inni der altså? Hmm... Har jeg akkurat gitt meg selv løsninga på mitt eget spørsmål? I så fall, kan noen bekrefte min misstanke? Nå går jeg og legger meg! Go natt.
baremats91 Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 den på ebay er ingen vannpumpe, er ventilen for klimaanlegget, ser ikke ut som du har elektrisk vannpumpe. selv om du får feil på den er det ikke sikkert du har den for det. er typisk BMW, har hatt en del kundebiler på jobben som har lagret feilmeldinger på enheter som ikke finnes på bilen. men kan hende du har en elektrisk vannpumpe en annen stand i motoren,
Alpejohn Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Skrevet Juni 26, 2011 den på ebay er ingen vannpumpe, er ventilen for klimaanlegget, ser ikke ut som du har elektrisk vannpumpe. selv om du får feil på den er det ikke sikkert du har den for det. er typisk BMW, har hatt en del kundebiler på jobben som har lagret feilmeldinger på enheter som ikke finnes på bilen. men kan hende du har en elektrisk vannpumpe en annen stand i motoren, Hei, har webasto da, men den har jo egen pumpe, å hadde ikke den funka ville den stoppet pga overoppheting Har feil på alarm sensoren i taket også, å led blinken, men har ikke alarm Trodde alle hadde en elpumpe jeg :-/
baremats91 Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 nå er ikke jeg helt sikker, men kan hende pumpa sitter på webastoen da?
Alpejohn Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Skrevet Juni 26, 2011 nå er ikke jeg helt sikker, men kan hende pumpa sitter på webastoen da? Der sitter en pumpe på webastoen ja, men hadde ikke den virket hadde den stoppet med en gang pga overoppheting, da vannet ikke sirkulerer, men den går fult ut, i 30 minutter.
Steven Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 Er det ikke en el.pumpe på REST varmen på klimaanlegget også da? Den starter når en trykker på restknappen for å sirkulere vannet i systemet å ta ut restvarmen når motoren er stoppet. Jeg har hvertfall sånn knapp i min å hører pumpa går når den er aktivert.
Alpejohn Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Skrevet Juni 26, 2011 Er det ikke en el.pumpe på REST varmen på klimaanlegget også da? Den starter når en trykker på restknappen for å sirkulere vannet i systemet å ta ut restvarmen når motoren er stoppet. Jeg har hvertfall sånn knapp i min å hører pumpa går når den er aktivert. Jeg har ikke REST, men MAX. men klimaet starta opp en gang jeg trykte på max, som om det var rest varme, men en annen gang jeg testa så funka det ikke Vet ikke om jeg har det på samme måten som du, siden jeg har webasto, muligens det er webastoen som varmer hos meg..
Steven Skrevet Juni 26, 2011 Skrevet Juni 26, 2011 Bilen må være varm for at det skal skje noe når man trykker REST/MAX. Så surrer den å går ca 30min før den slår seg av hos meg hvertfall. Da må jeg ta ut nøkkelen og sette den i igjen for å "resette" og få aktivert RESTvarmen igjen
Alpejohn Skrevet Juni 26, 2011 Forfatter Skrevet Juni 26, 2011 Bilen må være varm for at det skal skje noe når man trykker REST/MAX. Så surrer den å går ca 30min før den slår seg av hos meg hvertfall. Da må jeg ta ut nøkkelen og sette den i igjen for å "resette" og få aktivert RESTvarmen igjen Ja det vet jeg, får prøve igjen og se Vis noen vet noe mer ang denne pumpa så si ifra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå