torbfer Skrevet Juli 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2011 Hei, i dag va eg i Bergen å såg på 540 enn.. Ein del ting som takluken fungerte ikkje, lagde bare en klikke lyd når du trykket på knappen. Litt rust på den ene kanalen, å hjula tok borti hjulbuen med 255 dekk breie, så lure på om de er noe feil med hjulstillinga ette dei heiv på senkesett. Syns de eina dekket sto mye meir inn over enn de andra bak.. Så er ikke helt sikker. Men FYYY F.... for ein råå lyd !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arimanni Skrevet Juli 1, 2011 Share Skrevet Juli 1, 2011 Prøv med smalere dekk på den du Personleg så er eg ikkje så glad i senkesett - foretrekker det orginale settet som står på. Kva pris skulle han ha da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet Juli 1, 2011 Share Skrevet Juli 1, 2011 E34 540 ble originallevert med 255mm breie dekk bak den, så det er ikke dekkbredden det er noe galt med. Det er heller ikke justeringsmuligheter i bakstillingen på disse (så hvis noe er galt er det som regel en foring som ikke er i henhold til spesifikasjonene lengre). Hvilket innpress hadde felgene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Juli 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2011 vett ikkje ka inpress de va.. Kan de verr at de kje e tatt hjulstillingkontroll? Er redd får at heile bakstillinga e skeiv? heile høyre sida va vist tatt i autoverne, kan de verr at heile bakstilinga kan verr skeiv? siden de bare er kun den eine felgen som subber og sto veldig skrått i forhold te dei andre dekkene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Juli 1, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2011 Han hadde tatt eine sida i et autovern får 1 år siden, å de va der den eine felgen sto litt meir innøve liksom i forhold te den andre felgen bak.. så begynner jo å lura om alt bak der kan ha blitt skeivt når han tok autoverne? Den er jo blitt eu godtkjent me dette så vett ikkje eg? Noen som har peiling eller har hatt de samme probleme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
iittala Skrevet Juli 2, 2011 Share Skrevet Juli 2, 2011 vett ikkje ka inpress de va.. Kan de verr at de kje e tatt hjulstillingkontroll?Er redd får at heile bakstillinga e skeiv? heile høyre sida va vist tatt i autoverne, kan de verr at heile bakstilinga kan verr skeiv? siden de bare er kun den eine felgen som subber og sto veldig skrått i forhold te dei andre dekkene? Ja, det kan godt være det ikke er tatt hjulstillingskontroll. Men det er ikke mulig å justere noe i de bakstillingene, så dersom en hjulstillingskontroll viser at en eller flere hjulvinkler er på tur, da må deler byttes. Enten dårlige foringer eller bøyde bakstillingskomponenter. Men jeg får det ikke helt til å stemme at den ene felgen står mer innover når den tar i hjulbuen oppe. Da burde den jo stått utover? Eller mener du at den står innover nede og utover oppe? I så fall er det noe som er slått alvorlig skjevt baki der, for slike symptomer kan ikke en (eller flere) foring(er) gi. EU-kontroll kan ha vært tatt med smale vinterdekk, uten at noe har tatt borti hjulbuen, så det skal du ikke legge for mye vekt på. For meg høres dette ut som en bil du enten bør få billig eller bør styre unna! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Juli 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2011 vett ikkje ka inpress de va.. Kan de verr at de kje e tatt hjulstillingkontroll?Er redd får at heile bakstillinga e skeiv? heile høyre sida va vist tatt i autoverne, kan de verr at heile bakstilinga kan verr skeiv? siden de bare er kun den eine felgen som subber og sto veldig skrått i forhold te dei andre dekkene? Ja, det kan godt være det ikke er tatt hjulstillingskontroll. Men det er ikke mulig å justere noe i de bakstillingene, så dersom en hjulstillingskontroll viser at en eller flere hjulvinkler er på tur, da må deler byttes. Enten dårlige foringer eller bøyde bakstillingskomponenter. Men jeg får det ikke helt til å stemme at den ene felgen står mer innover når den tar i hjulbuen oppe. Da burde den jo stått utover? Eller mener du at den står innover nede og utover oppe? I så fall er det noe som er slått alvorlig skjevt baki der, for slike symptomer kan ikke en (eller flere) foring(er) gi. EU-kontroll kan ha vært tatt med smale vinterdekk, uten at noe har tatt borti hjulbuen, så det skal du ikke legge for mye vekt på. For meg høres dette ut som en bil du enten bør få billig eller bør styre unna! beklager mye rot. Felgen står utover nede og inn mot bilen oppe. De er foresten på motsatt side felgen subber. Er de ingenting å stille på? så de er enten foringer eller så er noe skeivt baki der? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Juli 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2011 Får heile høyresiden hadde tatt autoverne får 1 år siden, så er jo redd får de kan verr slått noe skeivt bak i bakstillingen. Siden de er kun den eine felgen som står innøve å på andre sida så subber den men der ser de bra ut. Men merka ingenting på kjøringa når eg prøvde bilen, trudde du ville merke de litt på kjøringa viss noe va så pass skeivt? Men merket altså ingenting på kjøringa, de står vinterdekk på bilen får sommerfelgene subba oppi så dei følgte bare med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Juli 2, 2011 Share Skrevet Juli 2, 2011 For meg høres dette ut som en bil du enten bør få billig eller bør styre unna! Ser ut som itala har rett.At du ikke merker så mye når du kjører kan sikkert igjen skyldes vinterhjul. Før du evt kjøper, sett på sommerhjul og prøv den. Etter som du skriver her torbfer ville jeg nesten veddet penger på at du merker noe bak med bedre grep Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Juli 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2011 For meg høres dette ut som en bil du enten bør få billig eller bør styre unna! Ser ut som itala har rett.At du ikke merker så mye når du kjører kan sikkert igjen skyldes vinterhjul. Før du evt kjøper, sett på sommerhjul og prøv den. Etter som du skriver her torbfer ville jeg nesten veddet penger på at du merker noe bak med bedre grep Ja men han seie de kje går ann å kjøre på sommerfelgene får dei subber heile tiden , tar borti hjulbuen. Ka Kan de egentlig vere? når de bare er på den eina sido? er de foringer eller noe som er skeivt da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Juli 2, 2011 Share Skrevet Juli 2, 2011 Ja men han seie de kje går ann å kjøre på sommerfelgene får dei subber heile tiden , tar borti hjulbuen.Ka Kan de egentlig vere? når de bare er på den eina sido? er de foringer eller noe som er skeivt da? Det kan jo være at bakhjulet hang igjen i autovernet og at bærebruen nå er skeiv men dette er det andre som har svart bedre på enn meg Det jeg tenker: 540 er org levert med 225/55-16 på 7" felger. (arrester gjerne på dekk-dim men jeg tror ikke jeg er så langt unna ) M5 sedan har 8x17 med 235/45 og touringen har 9x17 bak med 255/40 eller var det 245/45. Etter å ha bladra i noen kataloger virker det som normal senk bak er rundt 35mm. Disse skal akse maks uten å subbe Derfor tror jeg at bilen du kikker på har enten bøyd bærebro bak på autovern-siden eller bøyd hoved-travers til bakstillinga Hvis du ikke kan få bilen på bukk og se selv, kanskje måle litt løst under er mitt råd: Ønsk selgeren god helg og vent på neste mulighet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Juli 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2011 Ja men han seie de kje går ann å kjøre på sommerfelgene får dei subber heile tiden , tar borti hjulbuen.Ka Kan de egentlig vere? når de bare er på den eina sido? er de foringer eller noe som er skeivt da? Det kan jo være at bakhjulet hang igjen i autovernet og at bærebruen nå er skeiv men dette er det andre som har svart bedre på enn meg Det jeg tenker: 540 er org levert med 225/55-16 på 7" felger. (arrester gjerne på dekk-dim men jeg tror ikke jeg er så langt unna ) M5 sedan har 8x17 med 235/45 og touringen har 9x17 bak med 255/40 eller var det 245/45. Etter å ha bladra i noen kataloger virker det som normal senk bak er rundt 35mm. Disse skal akse maks uten å subbe Derfor tror jeg at bilen du kikker på har enten bøyd bærebro bak på autovern-siden eller bøyd hoved-travers til bakstillinga Hvis du ikke kan få bilen på bukk og se selv, kanskje måle litt løst under er mitt råd: Ønsk selgeren god helg og vent på neste mulighet Takk får svar, ja har spørt selger om han kan levere den på verksted på mandag å få sjekka opp ka som er gale.. Men da fekk eg te svar at ein kamerat sko ta den med å sjekke dette.. så får nå se ville helst at eg fekk de dokumentert vett aldri i dag Men er vel ikke så lett å få tak i brukt hoved travers her til ein grei pris? kan jo prøve meg med et skam bud å se ka han seie.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Juli 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2011 eller noen som har Liggende som passer 540? Eller noen som vett sider dei selger de på til en normal pris? Bare sånn eg har noe å se etter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Juli 2, 2011 Share Skrevet Juli 2, 2011 Men da fekk eg te svar at ein kamerat sko ta den med å sjekke dette.. Ikkeno kompis-tjenester, etter en evt 4-hjuls kontroll lages det såkalt målebrev med hjul-vinklene på. Ellers tipper jeg du får beskjeden: Jo kompisen min mente det var greit............ Men er vel ikke så lett å få tak i brukt hoved travers her til ein grei pris? Iflg denne er det samme travers også på 525 http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 2Q2J172Q2X OBS tenk på at om traversen er bøyd kan det også være bøyde innfestinger og da nærmer du deg rammeskev, neida jeg prøver ikke svartmale men vær sikker før du kjøper, gjerne en tur under og se selv. Dette er bærebro men jeg ser ikke om den passer andre modeller. http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 3D1120113H kan jo prøve meg med et skam bud å se ka han seie.. Det er veien å gå blir det rom for rep er det noe annet. Virker uansett ikke som noe fullpris-bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbfer Skrevet Juli 2, 2011 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2011 Men da fekk eg te svar at ein kamerat sko ta den med å sjekke dette.. Ikkeno kompis-tjenester, etter en evt 4-hjuls kontroll lages det såkalt målebrev med hjul-vinklene på. Ellers tipper jeg du får beskjeden: Jo kompisen min mente det var greit............ Men er vel ikke så lett å få tak i brukt hoved travers her til ein grei pris? Iflg denne er det samme travers også på 525 http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 2Q2J172Q2X OBS tenk på at om traversen er bøyd kan det også være bøyde innfestinger og da nærmer du deg rammeskev, neida jeg prøver ikke svartmale men vær sikker før du kjøper, gjerne en tur under og se selv. Dette er bærebro men jeg ser ikke om den passer andre modeller. http://nettbutikk.gsbildeler.no/index.p ... 3D1120113H kan jo prøve meg med et skam bud å se ka han seie.. Det er veien å gå blir det rom for rep er det noe annet. Virker uansett ikke som noe fullpris-bil Ja de er sant, er jo nesten umulig å sei.. trur eg bare slår de i fra meg.. Kom kje inn på linkene men etter som eg kikka va de 10 tusen kr ? Får se ka de blir til men virker litt rart dette..Kan jo verr heldig at de bare er noe foringer eller noe og, men dette er jo nesten umulig å sei..?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå