kenneth535 Skrevet Juni 27, 2011 Share Skrevet Juni 27, 2011 Hei, skal skifte motor i min e39 og lurer på om hva jeg må gjøre for og få km stand til den samme som den nye motoren som har godt 50 tusen mindre... må jeg bytte hjenrne speedometer eller ??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KKise Skrevet Juni 27, 2011 Share Skrevet Juni 27, 2011 Ser ikke helt hvorfor du skal skifte km når du skifter motor, karosseri og resten av understell/drivverk har jo fortsatt vært imellom de kilometerne som står der nå. Er vel bedre å spare på papirene til motoren du skal sette i med dokumentasjon for kilometerstand osv, så du har dokumentasjonen. Men du huker på OBD2 ledning og et program jeg ikke husker hva heter, også kan man gå inn å forandre blandt annet km stand. Selv om du endrer den der mener jeg å huske den opprinnelige fortsatt blir lagret internt i instrumentpanelet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE39turbo Skrevet Juni 27, 2011 Share Skrevet Juni 27, 2011 Ser ikke helt hvorfor du skal skifte km når du skifter motor, karosseri og resten av understell/drivverk har jo fortsatt vært imellom de kilometerne som står der nå.Er vel bedre å spare på papirene til motoren du skal sette i med dokumentasjon for kilometerstand osv, så du har dokumentasjonen. +1 Skjønner ikkje greia med å stille på KM-stand kun ved motorbytte, burde da bytte karosseri også om en skal tukle med KM-standen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juni 27, 2011 Share Skrevet Juni 27, 2011 Ser ikke helt hvorfor du skal skifte km når du skifter motor, karosseri og resten av understell/drivverk har jo fortsatt vært imellom de kilometerne som står der nå.Er vel bedre å spare på papirene til motoren du skal sette i med dokumentasjon for kilometerstand osv, så du har dokumentasjonen. +1 Skjønner ikkje greia med å stille på KM-stand kun ved motorbytte, burde da bytte karosseri også om en skal tukle med KM-standen. +2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hollabaloo Skrevet Juni 27, 2011 Share Skrevet Juni 27, 2011 Ser ikke helt hvorfor du skal skifte km når du skifter motor, karosseri og resten av understell/drivverk har jo fortsatt vært imellom de kilometerne som står der nå.Er vel bedre å spare på papirene til motoren du skal sette i med dokumentasjon for kilometerstand osv, så du har dokumentasjonen. +1 Skjønner ikkje greia med å stille på KM-stand kun ved motorbytte, burde da bytte karosseri også om en skal tukle med KM-standen. +2 +3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå