Gå til innhold

Airbag varsellampe E39 - hvordan deaktivere etter dørbytte?

Wunder
 Share

Anbefalte innlegg

Hei jeg har byttet dør på en E39 00' og i den forbindelse måtte airbagen flyttes over. Etter at alt var på plass og bilen skulle startes så lyste airbaglampen og jeg finner f... ikke ut av hvordan man deaktiverer denne. Jeg vil ikke kople den fra systemet. Kanskje den geniale mudbug har en beskrivelse. All hjelp mottas med stor takk da det lille lyset er fryktelig irriterende.

x692j77a2yr7ru8o0s1w.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under passasjersetet finner du en plugg med sannsynligvis dårlig kontakt. Hvis du napper denne kontakten fra hverandre så vil du se hvilken "pin" som er dårlig ved at det er brunt/ser brent ut.

Klipper du denne ledningen i både hun og han-delen og så kopler dem sammen så er det utbedret :)

Dette er en vanlig feil på E39-E46-E38. Kontakten er til beltestrammersensor.

Du må dog få avstillt varsellampen etter utbedringen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500kr er ingenting. mange firma som tar 800kr bare koble til data + arbeid.

Har du ikke en kompis som jobber på verksted da?

Vist du er en go kunde på ett verksted så får du gratis diagnose sjekk på 5min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under passasjersetet finner du en plugg med sannsynligvis dårlig kontakt. Hvis du napper denne kontakten fra hverandre så vil du se hvilken "pin" som er dårlig ved at det er brunt/ser brent ut.

Klipper du denne ledningen i både hun og han-delen og så kopler dem sammen så er det utbedret :)

Dette er en vanlig feil på E39-E46-E38. Kontakten er til beltestrammersensor.

Du må dog få avstillt varsellampen etter utbedringen....

Genialt!

Var sikker på jeg måtte skifte beltestrammer og i E39'en, men dette skal prøves!

Til trådstarter så kan det jo nevnes at det er mange bimmers-medlemmer som har diagnoseutstyr, kanskje noen i nærheten gidder å hjelpe deg litt?

Gjort på 5 min. hvis ikke noe annet er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har byttet dør på en E39 00' og i den forbindelse måtte airbagen flyttes over. Etter at alt var på plass og bilen skulle startes så lyste airbaglampen og jeg finner f... ikke ut av hvordan man deaktiverer denne. Jeg vil ikke kople den fra systemet. Kanskje den geniale mudbug har en beskrivelse. All hjelp mottas med stor takk da det lille lyset er fryktelig irriterende.

x692j77a2yr7ru8o0s1w.jpg

Hei!

Da du demonterte døra, kolpet du av batterien????. Batterien må kople av med alt elektrisk arbeid, særlig med airbag å gjøre. Jeg ser det er ikke noe problem med å bytte airbag. Har du prøvd å kolpe av batterien i 30 min???

Ellers må du slette koden ved hjelp av carsoft. Det er mange som har carsoft i forum. Det er bedre at du investerer carsoft for å kjøre diagnosen ved seinere tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...