Kimmey Skrevet Juni 29, 2011 Skrevet Juni 29, 2011 Da fikk jeg endelig kjøpt meg en grei bimmer. Endelig! Nå har jeg lett i nesten over ett år uten å finne noe som virker greit, men endelig kom dagen! Kjøpte den av en grei kar i oslo. Så var det bare å kjøre hjem til Kristiansand glad og fornøyd. Planen er å gjøre den skikkelig fin og ta godt vare på den. Blir tolarenovering av bilen! Den skal vinterlagres og kun kjøres på sommeren. Jeg vil prøve å holde så clean M-tech stil på bilen som mulig, men er sikkert åpen for små modifiseringer etterhvert 2011 2012 Litt info om bilen: E36 320ic 1994 Kmstand: 177.000 Eu godkjent Farge: diamantschwarz Manuell bensin Utstyr: Air condition, El-speil, El-vinduer, El-takluke, Radio/cd, servo, fullt sort sportsinteriør, ABS, Sentrallås, Airbag foran, Metallic lakk og 17” M-forged double spoked replicafelger. Ting som er gjort hittil: Fjernet rust Sveist inn M3 forsterkninger Sandblåst/Lakkert understellsdeler Powerflexforinger all over Omlakkert Marrakech Braun B09 M-Tech front/bakfanger og skjørt DTM frontlip K&N filter Scorpion STW M3 eksos GS performance justerbare camberstag bak GS performance forsterket støtdemperlager GS performance slisset/boret bremseskiver foran/bak GS performance Røde motorfester Supersport black evolution coilovers Grennstuff bremseklosser ///M-clubsport innstegningslister Planer for bilen fremover: Max Velocity lip Stance|Works sticker *Ikke montert Lamin-X precut gule langlys og lys ton på resten *Bestillt Gule kurvelykter OEM *Bestillt BBS RS 17" 8,5x9,5" med hvitlakkert senter og blankpolert kant Pedersens Racing Halvbur hvitlakkert Svart taktrekk Nye Dørpakninger *Bestillt GS performance justerbare støtdemperlager foran UUC motorwerks krængningsstag foran/bak Fjærbeinstag foran og bak Hvit instrumentplate Fikse noe AC greier EU-godkjenning Godkjenne senk S50B32 (overhalingsprosjekt 2013) ZF Girkasse Mellomaksel M3 bremser
Kimmey Skrevet Mai 10, 2012 Forfatter Skrevet Mai 10, 2012 Har dessverre ikke så mange bilder enda, da dama klarte å slette alle bildene jeg hadde tatt av bilen i garasjen Har ett par helt greie bilder her: Har fått montert nyrene riktig vei nå da gamle eieren hadde satt dem opp ned Har også fått den del deler fra GS og KOED denne uken. Nye pakningslister, skrapelister, takrennelister, emblemer, luftfilter, plugger, olje og bensinfilter. Mangler bare castrololja nå, så er det full service. Skal forhåpentligvis lakkeres i august/september tiden, må bare ha noen flere deler først. Har også tenkt på coilovers med "tuv" papirer på Senk.no. Har dere noen erfaringer om dem?
Kimmey Skrevet Mai 11, 2012 Forfatter Skrevet Mai 11, 2012 Da var det utrolig lenge siden jeg har oppdatert, så nå er det på tide å vekke liv i denne gamle tråden Her er noen bilder av bilen før den blir satt i "verkstedet" Rett før den kjøres inn i garasje til overhaling Den ble satt på bukker denne dagen, og det er ca 3 måneder siden. Går litt tregt framover, men mye jobbing og et lite barn på siden, så går det ikke så fort Så begynner strippingen av bilen da! Gammel styling kastes! fysj! Her var det litt rust ja! Så ble det til å begynne på forstillingen Heimlaga motorfeste Forstilling endelig ute, skal bli herlig å få begynt på den. Endel er gjort siden den gang Forstillingen ble vasket og spylt godt for fett, asfaltgugg og støv, så ble den pusset og malt med "NoRust" (hammerite wannabe) Vet ikke helt kvaliteten på denne, men det funker sikkert greit Pusset også kantene på sommerfelgene før de skal sandblåses og pulverlakkes hvite, da de var veldig kantkjørte... Så ble det litt pussing og bulkfjerning på bilen, kanskje best å vente til alt av karosseriarbeid er ferdig på bilen, men men.. Var endel rust under bakluka, så var deilig å få tatt det. Så var det å kutte ut det ødelagte skjermfeste og sveise nytt da. Så Benyttet jeg meg av GS kampanjetilbud som dem har akkurat nå! herlig å få bestillt noen deler! Da ble det ny høyre spindel, bremseskjold, GS performance ventilerte skiver framme, greenstuff klosser, Supersport Coilovers, powerflexforinger til stabstag og bærearmsforinger samt nye bærearmer fra koed Da var det bare å få begynt å skifte deler Montering av hjullager framme på ny spindel, samt bremseskjold og nye bremseskiver! Voila! Så ble det montering av Coilovers og alt annet. Ble utrolig bra foran nå syns jeg! Så gikk vi over til innmaten Oi! mugg i teppet...ikke bra. Så....ja det var en del rust i gulvet ja....her må det jobbes ja. Har egentlig akkurat begynt på å sveise gulvet. Har aldri gjort dette før, men dette er jo en prosjekt bil og man lærer jo hele tiden underveis så... Platet tilpasset og punktet! Er ikke så god på sveisen enda og her må dere gjerne komme med tips/kritikk, siden jeg trenger det! Sveisefug slipt La på en midlertidig rustgrunning fram til jeg får sveiset alt det andre som trengs! Nå får jeg ikke sveist noe mer før eksosen, bakaksel og bensintanken er nede. Skal begynne på dette på søndag, etter Airshowet på Kjevik selvsagt hehe Stay tuned!
Kimmey Skrevet Mai 12, 2012 Forfatter Skrevet Mai 12, 2012 Ble en produktiv søndag! etter 5-6t fikk jeg ut eksosen, lambdasonde, varmeskjold, drivaksel, bensintank og bakstilling! Har aldri gjort dette før, men er sykt gøy å jobbe med å se framgangen i ting. Lærer sykt masse underveis! Herlig følelse å tenke på at alt av slitedeler skal bli nytt. Skal legge opp nye bremserør også mens jeg har alt nede. Sveiser også inn forsterkninger! Lambdasonden satt knallfast og måtte varme opp godset før jeg fikk den ut. Så ble Drivaksel demontert! Så var det tanken sin tur, og her klarte vi og søle noe helt sykt med bensin da vi skulle skru den ned Alt av arbeidstøy er til vask nå, siden det stinket bensin! hehe Å her går overskuddet til Onkels bil i mellomtiden som takk for hjelpen i dag! Bakstilling på vei ned Er bare å vente på lønning nå
Kimmey Skrevet Mai 12, 2012 Forfatter Skrevet Mai 12, 2012 Takker! Ja det kommer seg gang for gang Blir Karosseriarbeid til uka nå før 17 mai, så satser på å få gjort endel da. Men kan noen her inne anbefale en god rustkiller, og hva skal jeg bruke over sveisefugene etter sveising? Karosserikit eller noe slags lim??
hsd Skrevet Mai 12, 2012 Skrevet Mai 12, 2012 Husk ivertfall sveisegrunning der du overlapper, ellers er du like langt neste vinter. Alt blir enklere dersom du får det kant i kant. Clean mtech blir jo aldri feil, så lykke til Få ivertfall tak i originallykter, er bare dem som gjør seg på e36 egentlig.
Kimmey Skrevet Mai 12, 2012 Forfatter Skrevet Mai 12, 2012 Ja ok, da får jeg gå til innkjøp av div produkter snart! Ja skal seff ha Originallykter, er så lei av angel eyes og alle har dem jo..
Homme Skrevet Mai 14, 2012 Skrevet Mai 14, 2012 Se her ja kim! Blir sinnssykt bra dette, og må bare si det er veldig gøy å hjelpe deg med prosjektet ditt. Blir bra når det er ferdig. Bare å plinge når du vil ha hjelp igjen
Kimmey Skrevet Mai 22, 2012 Forfatter Skrevet Mai 22, 2012 Da har jeg vært å hentet to nye framskjermer til kjærra og powerflexforinger til bakstillingen i dag! Har også fått sveist litt rust i gulvet, men skal prøve å bli ferdig med gulvet til neste uke. Kjenner savnet etter å ha bilen på veien nå altså...
Kennern1 Skrevet Mai 23, 2012 Skrevet Mai 23, 2012 Detta kommer jo til å bli drit lekkert! Følger med!
Kimmey Skrevet Mai 23, 2012 Forfatter Skrevet Mai 23, 2012 Takk takk! ja det skal bli gøy å få den hjul igjen med et skikkelig tyskerstuk!
Kimmey Skrevet Mai 23, 2012 Forfatter Skrevet Mai 23, 2012 Noen som vet om det er mye jobb å bytte motor fra M50B20 til M50B25? hva som må byttes osv. Det kan være interessant med et motorbytte før eventuelt turbo monteres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå