Kimmey Skrevet November 17, 2012 Forfatter Skrevet November 17, 2012 Fått solgt xenon ? Ja den røk til Marius dessverre!
Kimmey Skrevet Desember 10, 2012 Forfatter Skrevet Desember 10, 2012 Lite som skjer om dagen. Er så mye snø og drittvær ute nå, så da er det best å holde seg i ro Bilen er ihvertfall EU godkjent nå! Fikk feil på støy, mangelfull klamring av rør, og et gåent brems og bensinrør. Men nå var alt fikset! Deilig ingen feil på etterkontroll. I dag tenkte jeg å levere søknad om ombygging til M3 3,2, og har bestemt meg for å kjøpe del for del istedenfor importere hel bil Hvis alt går i boks, og jeg får godkjenning, satser jeg på å begynne i vinter, og være klar til Våren\sommern 2013. Satser på en fin S50B32 fra tyskland om ikke så altfor lenge
svampen Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 blitt drit tøff nå! men er det ikke lettere og hente en hel bil med tanke på "papir arbeidet" da ?
Kimmey Skrevet Desember 10, 2012 Forfatter Skrevet Desember 10, 2012 blitt drit tøff nå! men er det ikke lettere og hente en hel bil med tanke på "papir arbeidet" da ? hmm, det er nok litt lettere ja. Må vise til hvor jeg får tak i delene fra. Reg.nr/chassinr, så det stemmer nok. Har lest litt, men hadde vært greit med litt mere info fra folk som har gjort det før. Hvilke utgifter må jeg ut med for å hente en bil i Tyskland som donorbil? er det bare bil+moms+hk avgift? eller slipper jeg HK avgiften?
svampen Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 koster 30 - 50 får strøkne i england med vader og full pakke
Tzunami Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Av det jeg har lest så er vel e36'r like greie å bygge om fra engelske (høyrestyrte)? Andre modeller derimot ville jeg ikke gjort det!
Kimmey Skrevet Desember 10, 2012 Forfatter Skrevet Desember 10, 2012 Ja fordi bilen min er F.reg 1998, så da slipper jeg avgiften. Hvis det bare er bil og moms, så blir det jo billig. Får vente på Godkjenning da! Minuset er jo at jeg ikke kan bruke tannstanga rett over, og noe må byttes rundt på av diverse slanger/kabler. Går jo greit uansett. Det som er så deilig med å importere, at du får så mye ekstra. Som "svampen" sier, fullt vader interiør også!
Evenol Skrevet Desember 10, 2012 Skrevet Desember 10, 2012 Jeg hadde ikke vurdert noe annet enn å kjøpe en hel bil. Du sparer vanvittig mye på det, også er det ti ganger lettere mtp. dokumentasjon på delene. Sent from my iPhone 5
motocross4 Skrevet Desember 19, 2012 Skrevet Desember 19, 2012 Grom bil med Grom farge! Veldig bra gjennomført!
Kimmey Skrevet Januar 2, 2013 Forfatter Skrevet Januar 2, 2013 Godt nyttår! da har vi prøvd oss litt på LaminX i romjula, og jeg må si at jeg ble ganske fornøyd! Utrolig bra folie, både på kvalitet og pris! Startet med å rengjøre de gamle lyktene utvendig. Greit med litt universal renseprodukter Utrolig skitne lykter, så var bare godt dem fikk seg en totalrengjøring nå..hehe Litt Sørlandskos på kvelden! Så...Over til folien Jeg bestilte direkte fra http://www.lamin-x.com 1x "Light tint" Pre-cut E36 Euro headlights cover - $39.95 1x "Yellow" Pre-cut E36 High beam cover - $14.95 Totalt: $67.75 - ca 375 NOK Fikk denne søte lille pakken etter en kort uke ca. Pakken inneholder folien, vannutdrager, sprayflaske, ett LaminX-sticker og bruksanvisningen. Så begynner vi å demontere lyktene. For å dele lykten, må du vippe over noen klips, 2 under og 3 over hvis jeg husker riktig. Disse kan knekke fort, hvis du er litt hardhendt Dette er originale Bosch lykter med høydejustering, og her satt lykteglassene fast i silikon kontra skruefester.(div. ZKW lykter) Så da kutter vi bare med Stanleykniven, eller en annen skarp kniv tilgjengelig. Vipp ut med et lite flatt skrujern! Så må vi få begynt litt da! Legg klar folien, fyll sprayflaska med vann og 1 dråpe salo. Viktig å være ren på hendene før du begynner, så unngår du mye skit på folien osv. Step1: Rengjøre glasset/overflaten, helst med mikrofiberklut Step2: Ta av folien fra papir og spray på litt såpevann på baksiden av folien. Sprayer du for mye, så glipper limet, og du må vente til det tørker.. Step3: Legg på folien over glasset/overflaten, og tilpass. Etter ok. plassering, så begynner du å feste den. Stryk folien fra midten og ut i små drag, for å få ut boblene. Step4: Mere øl! Step5: Du velger om du vil trimme kantene med en skalpell, eller bare gni over kantene dagen etter! Ferdig med innerglasset! Så monterer vi innerglasset igjen, og her kuttet jeg bort den gamle silikonen og limte dem på nytt. Enkelt og greit! Etter at innerglassene var foliert og limt, klipset jeg sammen lyktene og la på den store filmen over hovedlyktglasset. Ble utrolig bra, men ser at jeg kunne kanskje ha gått for "Gunsmoked" (hakket mørkere) Ferdig med hovedlykt! ^ Ferdig med Kurvelykter! Blinklysene var de vanskeligste å foliere, da de kurver. Begynn på midten av blinklykta, der de kurver verst og jobb deg utover med både vannutdrager og fingrene. Jeg måtte vente til neste dag for å greie å strekke ut filmen jevnt med lykta. Ferdig med Blinklykter! Mange bilder, men det er vel bare gøy!
matsi Skrevet Januar 3, 2013 Skrevet Januar 3, 2013 Du gjør det så riktig gleder meg til våren å se denne live
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå