Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Bygger man såpass brutal motor er det det bare å gå over å skifte ut alt som ikke er 100%. Hvorfor legge igjen 110k når man kunne lagt på 10-15k til i nye pakninger, simringer, oljepumpe, vannpump etc og justere betraktlig ned riskoen for dyre merkostnader om noe svikter.

Skal si det gikk fort fra påståelig heftig NA S50B30 trimming til S54 ESS spec med smidd innmat . Bra du hørte på fornuften :D

Skrevet

Fornuft og fornuft. Strider egentlig imot mine prinsipper å sette på kompressor på en motor som er så til de grader rå orginalt. Morro å ta en enkel løsning for en gangs skyld da jeg har brukt massevis av tid på å teste ut div ting på Sugis. I mine øyne er tvangsforing egentlig tabu, bare å senke kompen å en sterk innmat så bare fore med bar. Du kan gjøre mange ting feil med en turbo motor og likavell vil den gå noe jævlig. Men så har du de som jeg bare må ta av meg hatten for sånn som jaas feks. Har lest masse på de sine prosjekter å m3'n med m5 turbo er noe aav det råeste jeg har sett noen gang.!!! 10k har lite å si når det gjelder pengene som er brukt til nå men jeg har vurdet å bare koble opp motoren og bytte kammene å sette på ess kittet og få den mappet og teste ut om jeg rett å slett blir fornøyd. Uten å bytte stempler eller råder og øke ladetrykket.. Egentlig ble stemplene kjøpt inn pga at jeg er redd for sjølanntenning og om det blir forr hard påkjenning på rådelagrene under 4000 . Men vi får se. Kansje det blir porting og større presse og nye råder til vinteren?

Skrevet

bilen skal i lakkboksen til fredag men jeg klarer ikke å bestemme meg :P enten fire orange (m3 gts) eller marrakesh brown (nye brunfargen) hmmmm... noen som mener noe?

Skrevet
Den der gule diff foringen der kan du bare ta ut å kaste med en gang, og kjøpe orginal Z3M foring og fylle den med rutelim eller sikaflex.

Den der holder i hvert fall ikke, min varte ikke en sesong en gang.

jeg har også VELDIG dålig erfaring med den diff foringen...

Skrevet

Du var frekk og belærenede i tlf og sms, så nå er jeg litt fekk tilbake.

Når det ikke er bilder, og ikke mere info, tror jeg dette er nok et drømme prosjekt !! :shock:

Yngve Lindgren. :D

Skrevet

Står at han skulle hente S54 i Strømstad om et par uker den 8. august. Det er vel rundt nå ca... samt har deler på bestilling fra VAC.

Burde kanskje avvente litt før man blåser forumtroll fløyten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...