bmmww1 Skrevet Juni 30, 2011 Skrevet Juni 30, 2011 Hva må til for at bilen skal bli av skilta? Har senkesett som ikke er godkjent å lykte film å felger, å eksosen bråker fælt=) Takk på forhond
SweetBMW Skrevet Juni 30, 2011 Skrevet Juni 30, 2011 Da får du nok en fin mangellapp og må på teknisk. Evt hvis du møter en jævlig en kan han avskilte deg pga eksosen. Bare fikse mangla dine da? Så slippoer du bekymre deg
bmmww1 Skrevet Juni 30, 2011 Forfatter Skrevet Juni 30, 2011 Ja, er bare de at eksosen var sondt rusta å eg skal til rudskogen:)
ThorU Skrevet Juni 30, 2011 Skrevet Juni 30, 2011 Du skal på teknisk kontroll på biltilsynet? Da får du en mangellapp med feilene som du må få rettet/godkjent hos et vanlig verksted innen en måned. Hvis du for eksempel venter på deler så er det ikke noe problem å få fristen utsatt litt. Slik var det hvertfall når jeg var der.
bmmww1 Skrevet Juli 1, 2011 Forfatter Skrevet Juli 1, 2011 Men om eg blir stoppet på rudskogen? Å de er langt heima fra, kan di ta skilta mine da?
Dolk Skrevet Juli 1, 2011 Skrevet Juli 1, 2011 Er feilene alvorlig nok så spiller det ingen trille om du bor i Finnmark og er nede på sørlandet, så klipper dem skiltene dine. Du som eier og sjåfør av bil skal alltid være sikker på at bilen du fører skal være i trafikksikker stand.
bmmww1 Skrevet Juli 1, 2011 Forfatter Skrevet Juli 1, 2011 Alt er trafiksikkert på bilen bare bråkete eksos å senk:)
mbruer Skrevet Juli 1, 2011 Skrevet Juli 1, 2011 De kan avskilte deg pga senk.. De kan avskilte deg for hva de vil hvis de er vrange nok. Men du får nok bare mangellapp. Eksosen kan du si gikk i stykker på veien. Senken kan du jo bare dra å godkjenne Sent from heaven!
TheEspenK Skrevet Juli 1, 2011 Skrevet Juli 1, 2011 Mener kjøretøy-forskrift sier: Graverende feil på de 3 hovedkomponentene. Lys, bremser, og oppheng..... Summerer du opp bilen din regner jeg med de greier å samle i sammen til en avskilting Regner med ikke-godkjent senk og lyktefilmen ikke akkurat gjør BT glad. Ikke godkjente fjærer er i seg selv avskiltings-grunnlag så sant du ikke greier og overbevise de om at du har kappet de orginale, artig nok kan de da ikke avskilte deg
mbruer Skrevet Juli 2, 2011 Skrevet Juli 2, 2011 IKke hørt om så mange som blir avskilta pga senk.. Mer at man må in å vise.. Man får jo bare påpakk om visning når man er på eukontroll med ikke godkjent senk..Får jo ikke kjøreforbud.
Netlandet Skrevet Juli 2, 2011 Skrevet Juli 2, 2011 Er det alltid slik at man må på BT for å godkjenne? Hvis jeg f.eks blir stoppa med mine breie felger (Som stikker utafor hjulbuene bak) og får mangellapp. Kan jeg godkjenne dette på et godkjent bilverksted? Eller er det kanskje opp til kontrolløren?
visningsnavn1337 Skrevet Juli 2, 2011 Skrevet Juli 2, 2011 Endringer fra vognkort skal godkjennes hos BT, ja. Så felgene er en av tingene du må godkjenne, og det kan ikke gjøres på verksted, gjøres på en av trafikkstasjonene til vegvesnet. Når det kommer til EUn her. Senk gir deg en 2er-feil på kontrollpnkt 9, som sier at ting som skulle vært meldt som endring ikke er innskrevet i vognkort. Så du har 1 måned på å enten bytte fjører eller få det godkjent. Beste er å få det godkjent, så får du tatt 4hjulskontroll (om du ikke har gjort det, det burde du etter senk), samt stilt de så de er trafikksikre. Vesnet legger en 11cm kloss som du skal kjøre på og alle dekk skal ha grep. Det er en grunn til det. Eksosen min bråker og, men den gikk igjennom. Prøv. Avskilta for det blir du ikke, det skal utrolig mye til. De måler støy og avgass, forøvrig. Jeg har også soting på lyktene og fikk ikke noe på det her. Det er ikke ulovlig å ha de sotet, men her måles lux fra lysene dine. Det vil si, jeg tror ikke engang de har verktøy til det. Så regner med det går fint, om du ikke gjør det på Møller ellerno.. Forøvrig kan du se hele veiledningen til verkstedet her: http://www.lovdata.no/for/grafikk/sf-20 ... -01-02.pdf Kun det som er nevnt i den har de lov å ikke godkjenne bilen din for. Har du gåen girkasse skal bilen fortsatt være EU-godkjent. Orker ikke gjøre det for deg, men du kan finne punktene du lurer på og se om de KAN gi en 3er-feil, kan de de det så KAN de sette bruksforbud. Men tror ikke du skal være redd for det. Bruksforbud er for de med 2 gåene stabstag, slitasje i alle stag og gjennomrusta kanaler.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå