Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Roma i månedsskifte, og leker med tanken å få leigd en fet bil. Er bare snakk om en dag, så kan godt koste litt for døgnet. Tenker liksom å leige godt motorisert bil / leketøy ala Porsche, M3, AMG osv. Noen som har erfaring med noe lignende i Italia? Tips om seriøse utleigefirma mottas med stor takk!! :)

Skrevet

Fra Italia selv, og jeg kan si det slikt, det er IKKE billig. Jeg leide en Ferrari Testarossa (en av de få drømmebilene mine) for ca 5 år siden, og allerede da var prisene rimelig stive. Dette var i sør Italia (Calabria). Husker ikke 100% hva jeg betalte men hadde bilen i 3 dager og det kom på over 4 - 5 k kr totalt med forsikring.

Skrevet

hei!

Dette er en "normal" pris dessverre. Og ja, noen steder krever de at du er min 30.

Uansett, ville ikke ha leid i Roma sentrum, hvor veiene er veldig humpete. Prøv i Toscana eller syd for Napoli området. Mange morsome landsveier hvor du kan kjøre friskt uten å bli plaget av purken :)

edit: Skal du kjøre motorveiene utenfor sentrum av Roma, da er det noe annet ja :)

Skrevet

Takk for gode tips :) Vi skal til Venezia et par dager i tillegg til Roma, så får se hva det blir tid til. Men jeg har virkelig lyst å leige noe heftig for en liten stund. Kanskje kan det være en mulighet å bare møte opp og høre?

Skrevet

Tror det er vanskelig å få leid feks en Ferrari for et døgn, det fleste bilutleiere skjønner nok at 1 døgnsleie på slike biler kun er for å piske bilen noen timer ;)

derfor blir nok prisen ganske høy på korttidsleie

Skrevet
Tror det er vanskelig å få leid feks en Ferrari for et døgn, det fleste bilutleiere skjønner nok at 1 døgnsleie på slike biler kun er for å piske bilen noen timer ;)

derfor blir nok prisen ganske høy på korttidsleie

Tja, du er vel inne på noe der ;) For det er jo nettopp det som er greia :P Skal kun være i Italia i en uke, og mye som skjer. Har derfor ikke plenty med tid til bil-herjing.

PM sendt ;)

PM lest ;) Takk :)

Skrevet
Fra Italia selv, og jeg kan si det slikt, det er IKKE billig. Jeg leide en Ferrari Testarossa (en av de få drømmebilene mine) for ca 5 år siden, og allerede da var prisene rimelig stive. Dette var i sør Italia (Calabria). Husker ikke 100% hva jeg betalte men hadde bilen i 3 dager og det kom på over 4 - 5 k kr totalt med forsikring.

det var jo knall billiig

Skrevet
Her kan du prøve diverse Ferrarier, men det er i Maranello men absolutt verdt turen innom på vei til Venezia. Ligger rett på siden av Ferrari Museet. http://www.pushstart.it/

Ett par Italienske kamerater av meg har vært her aktivt. Men det er DYYYRT!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...