Gå til innhold

Eksotisk leigebil i Roma / Italia?

SiggenK
 Share

Anbefalte innlegg

Skal til Roma i månedsskifte, og leker med tanken å få leigd en fet bil. Er bare snakk om en dag, så kan godt koste litt for døgnet. Tenker liksom å leige godt motorisert bil / leketøy ala Porsche, M3, AMG osv. Noen som har erfaring med noe lignende i Italia? Tips om seriøse utleigefirma mottas med stor takk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Italia selv, og jeg kan si det slikt, det er IKKE billig. Jeg leide en Ferrari Testarossa (en av de få drømmebilene mine) for ca 5 år siden, og allerede da var prisene rimelig stive. Dette var i sør Italia (Calabria). Husker ikke 100% hva jeg betalte men hadde bilen i 3 dager og det kom på over 4 - 5 k kr totalt med forsikring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Dette er en "normal" pris dessverre. Og ja, noen steder krever de at du er min 30.

Uansett, ville ikke ha leid i Roma sentrum, hvor veiene er veldig humpete. Prøv i Toscana eller syd for Napoli området. Mange morsome landsveier hvor du kan kjøre friskt uten å bli plaget av purken :)

edit: Skal du kjøre motorveiene utenfor sentrum av Roma, da er det noe annet ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips :) Vi skal til Venezia et par dager i tillegg til Roma, så får se hva det blir tid til. Men jeg har virkelig lyst å leige noe heftig for en liten stund. Kanskje kan det være en mulighet å bare møte opp og høre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er vanskelig å få leid feks en Ferrari for et døgn, det fleste bilutleiere skjønner nok at 1 døgnsleie på slike biler kun er for å piske bilen noen timer ;)

derfor blir nok prisen ganske høy på korttidsleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er vanskelig å få leid feks en Ferrari for et døgn, det fleste bilutleiere skjønner nok at 1 døgnsleie på slike biler kun er for å piske bilen noen timer ;)

derfor blir nok prisen ganske høy på korttidsleie

Tja, du er vel inne på noe der ;) For det er jo nettopp det som er greia :P Skal kun være i Italia i en uke, og mye som skjer. Har derfor ikke plenty med tid til bil-herjing.

PM sendt ;)

PM lest ;) Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra Italia selv, og jeg kan si det slikt, det er IKKE billig. Jeg leide en Ferrari Testarossa (en av de få drømmebilene mine) for ca 5 år siden, og allerede da var prisene rimelig stive. Dette var i sør Italia (Calabria). Husker ikke 100% hva jeg betalte men hadde bilen i 3 dager og det kom på over 4 - 5 k kr totalt med forsikring.

det var jo knall billiig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...