Dralle Skrevet Mai 19, 2013 Skrevet Mai 19, 2013 Kan vel ikke gjøres stort bedre enn dette uten å bytte ut delen med ny BMW-del
Morty999 Skrevet Mai 20, 2013 Skrevet Mai 20, 2013 husk att han bor ca 250+ mil fra deg oppover i ingenmanssland
///MoePower Skrevet Mai 20, 2013 Forfatter Skrevet Mai 20, 2013 Har dere snø enda ? :shock: Som sagt, jeg henger på etterskudd med bildene.. Bildene på forrige side er ikke tatt i Mai, men i april en gang. Edit: Takk for gode tilbakemeldinger, det hjelper stort på motivasjonen! Det er forøvrig 20 grader, sol og skyfri himmel for tiden, ikke ett vindpust.
///MoePower Skrevet Mai 23, 2013 Forfatter Skrevet Mai 23, 2013 Her har det ikke skjedd så mye siden sist egentlig. Jeg har skiftet alt av bremser og dekk på bruksbilen osv.. Men det til tross så har det jo blitt gjort noe med 728i'n også.. I påvente av ting har jeg valgt å begynne sånn smått på høyre side. Her er et litt mer oversiktlig bilde av hvordan det så ut til å begynne med: På denne siden er det helt klart dette området som er verst angrepet av rust: Close up.. Denne braketten er også ganske angrepet av rust: Braketten ble selvsagt fjernet, jeg har som tidligere nevnt nye liggende klare til begge sider. Forsterkningen på innerskjermen ble på lik linje med venstre siden også her tatt av: Bak forsterkningen ser det som forventet veldig bra ut, litt overflaterust er det men ikke verre enn at jeg tror det skal gå bra bare å sandblåse og etterbehandle. Den observante har sikkert lagt merke til all understellsmassen på gulvet nedenfor hjulhuset. Jeg har skrapt av flere kg bare i hjulhusene foran, var nesten en halv cm tykt flere steder. Ellers kan jeg jo nevne at jeg har gått til anskaffelse av større kompressor! Den rommer ca. 50 liter og leverer inntil 412 l/min, nok til å drive diverse luftverktøy. Tanken bak er at jeg skal ha mulighet til å bruke lakksprøyte og sandblåseutstyr uten å måtte vente på at det skal bygge trykk hele tiden. Det lille jeg har fått testet den til nå virker lovende, den hadde ingen problemer med å opprettholde og/eller bygge trykk med lakksprøyte og sandblåsepistol på full mating. Har ikke testet på maks trykk enda, men en lakksprøyte f.eks skal jo ikke ha mer enn 2-4 bar litt avhengig av hva man har planer om å sprøyte. Stemningsbilde.. Pakket ut og klar til bruk: Jeg har også kjøpt diverse grunninger og tettestoff/karosserikitt fra Gasolin og Bilxtra. Tok med meg en boks rustmelk fra Biltema en dag, men den er jeg riktignok noe skeptisk til.. Rustmelk er ikke noe jeg bruker for å fjerne rust med, i utgangspunktet skal så mye som mulig av rusten skjæres vekk og nytt stål sveises inn. Der det ikke blir skjært ut og sveist i skal det sandblåses og epoxygrunning over tilslutt, men i kriker og kroker som er vanskelig å komme til gjør neppe rustmelka det verre og da tror jeg selv den ifra biltema er bedre enn ingenting. La merke til at det står "Kent" under beholderen så kan hende det er et Kent produkt (?) med biltema etikett. Skal bli spennende å prøve hvertfall..! Her sammen med resten av produktene, som ikke er fra biltema.. Må prøve å få gjort noe mer med denne bilen iløpet av helgen, kan ikke la sommeren gå fra meg! Flere produkter er forøvrig på vei ifra tyskland, så det baller fort på seg dette her.
norbakken Skrevet Mai 23, 2013 Skrevet Mai 23, 2013 Utrolig bra arbeid du gjør, godt å se at du tar så godt vare på den Blir interessent å se hvordan erfaringer du gjør med de produktene der, har vært borti rustmelk en gang (BilXtra sin) og den var ikke særlig mye å skryte av... Men kjekt med bilder, sleng ut
///MoePower Skrevet Mai 24, 2013 Forfatter Skrevet Mai 24, 2013 Takk for det! Den biltema greia kjøpte jeg egentlig mest bare for å prøve. Blir neppe å bruke den på bilen kjenner jeg meg selv rett.
///MoePower Skrevet Juli 18, 2013 Forfatter Skrevet Juli 18, 2013 Har fått resten av produktene nå. Tre liter 2k proff klarlakk, en liter 3M bodyschutz, en liter silikonfjerner og kullfiltermaske: Billig lakksprøyte, funker sikkert greit nok til grunning og motorrom lakkering. Maskeringspølse, kjekt å ha.. Rull med 4x300m maskeringsplast som man bare drar over bilen og nedover sidene. Nok til en del biler! Er også kjekt å bruke til å dekke til vegger og gulv med i garasjen f.eks. Så var jeg innom bilxtra og kjøpte hulromsmasse og 1k rustgrunning + hagmans rustmelk, igjen bare for å prøve. Begynner å bli en en grei samling produkter her nå.. Kjøpte med en lakkdress også, i posen lengst til høyre her: Har en haug med sveisebilder som ikke har blitt lagt ut enda, oppdatering kommer!
///MoePower Skrevet Juli 18, 2013 Forfatter Skrevet Juli 18, 2013 Da er det på tide med oppdatering og jeg starter med denne støtten. Den hadde jeg tenkt å kjøpe ny egentlig, men den har gått ut av produksjon. Så da var det bare å hive seg rundt og restaurere den gamle.. Ved første øyekast ser den ikke så ille ut, de er ofte verre enn som så: Men det samler seg rust imellom platelagene så platene måtte separeres. Etter skraping av understellmasse og løs rust så det straks litt bedre ut: Videre ble støtten slipt ren og områdene angrepet av rust sandblåst: Jeg sandblåste delene på nytt etter at bildene ble tatt på grunn av mengden porer. Deretter ble de grunnet med sveisegrunning, sveist sammen igjen og slipt: Ny runde med sveisegrunning: Etterfulgt av 2k epoxy grunning. Jeg var litt utålmodig og lei da jeg sveiste den sammen igjen så den ble litt bulkete.. Men siden den jo blir dekket av karosserikitt og strukturmasse blir det nok fint tilslutt. Med støtten klar til montering måtte også bilen gjøres klar, her er et førbilde: Ikke mye å skrive hjem om av rust her, syns det så meget bra ut der støtten hadde stått faktisk! Men det var litt gravrust lengst ute på kanten her: Så da måtte jeg skjære ut og sveise i ny bit: Boret hull i den nye skjermfestekanten der sveisepunktene til støtten skulle være: Og så var det endelig klart for sveisegrunning! Prøvemontering og tilpassing før fastsveising: Slik ble det endelige resultatet: Jeg hadde bare på et strøk sveisegrunning inntil videre, skal ha på 2k epoxy grunning etter hvert. Braketten til panserdemperen ble sveiset fast igjen, også den ble det brukt sveisegrunning på: Motorrommet skal slipes ned og gjøres ordentlig så snart motoren blir tatt ut. Har mange bilder av høyre skjermfestekant også, de er bare ikke lagt ut enda. To be continued, som vanlig..
Pedi Skrevet Juli 18, 2013 Skrevet Juli 18, 2013 Er en mann av få ord i dag jeg - men takk for update. Nydelig arbeid, som jeg elsker å se bilder av...
challenger Skrevet Juli 18, 2013 Skrevet Juli 18, 2013 auuu - såg vinkelsliperbildene på forrige side nå....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå