tonyku Skrevet Mars 2, 2012 Skrevet Mars 2, 2012 Her har det skjedd mye siden sist jeg var inne å leste Strøkent arbeid må jeg si. Liker sånt
///MoePower Skrevet Mars 2, 2012 Forfatter Skrevet Mars 2, 2012 Takker, det er alltid hyggelig med positive tilbakemeldinger. Skal se om jeg får hostet opp noen flere bilder her etterhvert. Tenkte kanskje å begynne og lodde sammen datasprutet i helgen, samt se litt til e24'n evt.
///MoePower Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Skrevet Mars 11, 2012 Warning! Mindre pen update følger! Som kjent er ikke karosseriet mitt særlig bra, det har av tidligere eiere og meg vært sveiset i mer eller mindre "overalt" og med dårlig kvalitet på det som har vært gjort, derfor kommer jeg ikke til å gå akkurat denne bilen så nøye i sømmene hva karosseri angår. MEN, skal bilen brukes en stund til kan den jo ikke se heeelt jævlig ut så motorrommet har jeg i "hu og hast" pyntet litt på, det er langt ifra strøkent men bedre enn det var før. Jeg har som følge av dette ikke akkurat gledet meg til å dele disse bildene med dere, men "må man, så må man". Før: Etter: Clutch og svinghjul: Nytt pilotlager og 6-puck sinterlamell, samt nesten ny 765 trykkplate: Utløserlageret er forøvrig ganske nytt det også. Skiftet denne lille dingsen: Lenge siden denne har vært fri fra motorbukken nå: Getrag 265, skiftet olje på den selv om den gamle ikke var så gammel: Motor og gir: Motor og gir på vei inn: Merket alle ledningene: Beklagelig nok dårlige bilder, men de får duge.. Toppdekslet står for øyeblikket bare på for syns skyld og for at det ikke skal ramle noe i motoren. Clutchen er luftet og mellomaksling, girspak samt girkassetravers med nye gummiputer er montert. Har begynt sånn smått med datasprutet etter at disse bildene ble tatt + bestilt litt mer deler.
Kennethe34 Skrevet Mars 11, 2012 Skrevet Mars 11, 2012 Peent! Du har ikke vurdert å flytte gass-spjeldet til andre siden av innsuget? Da får du vel noe svakere bøy på trykkrør og får noe bedre flow?
///MoePower Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Skrevet Mars 11, 2012 Tanken er at det skal se litt originalt ut og jeg skal beholde det originale trykkrøret/by-pass ventilen som går over toppdekslet, derfor blir det gjort på denne måten. Siden turboen monteres nede blir ikke rør-strekket så veldig annerledes enn originalt, bortsett fra at intercooleren skal flyttes nærmere midten og byttes i en litt større en istedenfor den originale nede til høyre. Kan tenke meg det blir ca en meter lengre rør enn originalt, skal komme tilbake til "designen" på det litt senere. Flowen blir nok ikke optimal, men så blir det jo ikke noen verstingmotor heller. Klassiker/veteranbil dette..
///MoePower Skrevet Mars 11, 2012 Forfatter Skrevet Mars 11, 2012 Slik så det ut forrige gang denne motoren stod i bilen: Blir en og annen endring her og der, men ikke så veldig ulikt sånn som det var. Skal prøve å få det til å se litt ryddigere ut, men det er ikke lett..
hermanoo90 Skrevet Mars 11, 2012 Skrevet Mars 11, 2012 Dette er et flott prosjekt, følger med, og ble imponert av motor-jobben! =D
hanskr Skrevet Mars 11, 2012 Skrevet Mars 11, 2012 Liker dei store uppdatane dina mange fine bilder !! Dette blir bra vett'u
///MoePower Skrevet Mars 12, 2012 Forfatter Skrevet Mars 12, 2012 Ledninger, er de ikke til å bli glade i..? Alle skjøter i forbindelse med sprutet/ledningsnettet loddes for å unngå kontaktproblemer etc: Krympestrømper må man ha: Noe frisert, men dette er det eneste som skal brukes av det originale ledningsnettet: Det er i all hovedsak ledninger til dynamo, startmotor, pluss og tenningssignal til hovedrele samt et par følere for å få de originale varsellampene, checkpanelet osv til å fungere som det skal. Har kommet så langt at starteren slår inn nå hvis jeg vrir om nøkkelen og dynamo forhåpentligvis lader, diverse kontakter til datasprutet er loddet inn og jeg har fått kontroll på hva som skal hvor. Det gjenstår fremdeles litt jobb med sprutet, men forhåpentligvis er det ikke lenge igjen nå før jeg kan kjinne opp oljetrykk og se om jeg får liv i den. Batteriet skal forøvrig byttes, det som står i på bildet er der for "testing-only".
Pedi Skrevet Mars 13, 2012 Skrevet Mars 13, 2012 Gleder meg over update... Herlig å se, stå på videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå