Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du mener for hver gang jeg tar deg igjen en runde på ACR? :D

Må kjøre bilen for egen maskin hvis jeg skal dit med den, så blir minimalt banekjøring.

Jeg er enda veldig usikker på hvilken bil jeg skal kjøre, men det tar jeg som det kommer.

Kjører jeg Mazdaen blir det full pupp all over, den vet jeg med sikkerhet tåler det.. :wink:

Skrevet
Du mener for hver gang jeg tar deg igjen en runde på ACR? :D

Må kjøre bilen for egen maskin hvis jeg skal dit med den, så blir minimalt banekjøring.

Jeg er enda veldig usikker på hvilken bil jeg skal kjøre, men det tar jeg som det kommer.

Kjører jeg Mazdaen blir det full pupp all over, den vet jeg med sikkerhet tåler det.. :wink:

Må ikke kjøre Mazda vettu..

Da skal jeg kjøre dirty tricks:)

Hadde vært kult å fått sett e23n på bane:)

Skrevet

Det nærmer seg sakte men sikkert "ferdig" bil nå! :)

Har fått ryddet opp litt i ledningskaoset, hatt elektrotape på motorledningsnettet, reparert de blinklysene som ikke fungerte, festet bensintrykkregulatoren og begynt sånn smått å lage meg varmeskjold over grenrøret. I tillegg har jeg vært hos biltilsynet og registrert 'nybilen' på meg i dag, men har dessverre ikke noen bilder å komme med.. :(

Skrevet

Men NÅ er den på tunet! :D

Sent søndag kveld ble jeg oppringt av en sjåfør fra Autotransport, som fortalte at han var på tur til Tromsø og at han hadde med bil til meg. Siden jeg ikke hadde regnet med å få bilen før tidligst onsdag kom dette litt brått på, jeg rakk derfor ikke organisere et møte med ham for henting/utlevering av bil. Men vi ble enige om at han skulle sette av bilen like ved der jeg jobber så skulle jeg få nøklene morgenen etter og bare et par timer senere (kl. 3 natt til mandag) fikk jeg sms om at han hadde satt ifra seg bilen på avtalt sted.

For de som ikke har fått det med seg er det snakk om en BMW E23 728i fra 1986, med 5-trinns manuell kasse og elektrisk executive skinninteriør, kjøpt av Paulus her inne. Paul var så snill at han leverte bilen i Drammen for meg, deretter gikk ferden videre mot nord med tog og trailer før den tilslutt endte opp her hos meg. Prosjekttråden hans finner dere ved å trykke på denne linken.

Jeg tok et par bilder av den før jeg måtte på jobb og da stod den slik:

CIMG5369.jpg

CIMG5371.jpg

CIMG5372.jpg

Etter arbeidstid tok jeg den inn på verkstedet på jobb og spylte av den før jeg kjørte den hjem.

DSC_0537.jpg

Vel hjemme, for første gang i mitt eie:

CIMG5377.jpg

CIMG5376.jpg

CIMG5375.jpg

CIMG5374.jpg

CIMG5382.jpg

CIMG5383.jpg

CIMG5385.jpg

Den hadde ikke servoreim da den kom så det var naturlig nok ikke bremsekraft, men jeg hadde en ekstra reim liggende som jeg monterte. Det var is på servo-reimhjulet og det er trolig grunnen til at reima hadde sporet av, hvem den skyldige er tør jeg ikke spekulere i. Ellers ser bilen ut til å fungere bra selv om den nok ikke er i like bra stand som jeg hadde håpet på, men det er jo en gammel bil og mtp. interiøret som er i den syns jeg ikke prisen var dårlig. Ludvig (Dralle) og Paul har lagt ned endel tid og penger i interiøret og diverse service/slitedeler før de solgte den, det setter jeg stor pris på.

Bilen kan godt brukes som den er men for at den skal bli "strøken" må det litt arbeid og gjerne også litt sveising til. At det bør/må sveises litt rust visste jeg allerede før jeg kjøpte den, det interessante er hvor mye jeg finner i tillegg. Men det får jeg ikke svar på før jeg har tatt av forskjermene osv, inntil videre kan jeg ikke stort annet gjøre enn å krysse fingrene.

Det er så mye mer jeg skulle ha skrevet om denne bilen, både positivt og negativt.

Men siden jeg har skrevet så mye allerede må jeg nesten spare litt til senere.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...