lierbimmer Skrevet August 14, 2011 Skrevet August 14, 2011 Ethanol soter ikke slik som bensin gjør, derfor vil det ta lengre tid før oljen må byttes Dette har ingenting med når man burde skifte olje å gjøre
Tomisimo Skrevet August 14, 2011 Skrevet August 14, 2011 feil.. det har mye å gjøre med det, oljen blir forurenset med eksos og sot fra brennkamer, det kommer ubetydelige mengder på en gang men med noen tusen kilometer det samler seg en del i oljen. Er du skeptisk, så les Corky Bell maximum boost bok, han forteller fint om hvordan en motor fungerer og har peiling, kanskje mer enn mange av oss til sammen.
oleo Skrevet August 14, 2011 Forfatter Skrevet August 14, 2011 feil.. det har mye å gjøre med det, oljen blir forurenset med eksos og sot fra brennkamer, det kommer ubetydelige mengder på en gang men med noen tusen kilometer det samler seg en del i oljen. Er du skeptisk, så les Corky Bell maximum boost bok, han forteller fint om hvordan en motor fungerer og har peiling, kanskje mer enn mange av oss til sammen. Vil vel ikke tro at vanlig bensindrift kontra konvertering til E85 endrer tidsintervall for oljeservice/bytte på en normal motor. Hvis du tror at E85 gjør at du plutselig kan kjøre flere tusen kilometer lenger mellom hvert oljeskift så er jeg redd du kan gå på en liten smell
Tomisimo Skrevet August 14, 2011 Skrevet August 14, 2011 neida, jeg sier ikke det, jeg bare påpekt at det kommer eksos og sot i motorom. Skifte olje er viktig og skal helst gjøres 5k før fristen, en regel jeg holder meg til.
kevin1982 Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 HVIS NOEN HAR TENKT Å BESTILLE ET KIT. SJEKK DENNE LINKEN FØRST. viewtopic.php?f=14&t=199531
leif harald Skrevet August 19, 2011 Skrevet August 19, 2011 Tøft, kan dette brukes på e46m3 også? trenger man ikke å bytte pume og dyser ved konvertering til E85?
oleo Skrevet August 19, 2011 Forfatter Skrevet August 19, 2011 Tøft, kan dette brukes på e46m3 også? trenger man ikke å bytte pume og dyser ved konvertering til E85? Slik jeg har forstått det så skal alle originale BMW bensinpumper solgt de siste 20 år takle Etanol. Dyser trengs heller ikke å byttes... dette settet koples på dysene og funksjonen er å holde dysene åpne litt lenger for å kompansere for lavere brennverdi. Dog har Etanol en høyere bankeverdi som gjør at du får en liten effektøkning (10-20%). Etanol tilsvarer 105oktan bensin. Det anbefales å kjøre på en 40/60 blanding en stund før konvertering for å rense opp i brenselsystemet da bensin etterlater seg slagg og avfallsstoffer. Etanolen fungerer som en dyserens og det kan være greit å få renset systemet litt pent og pyntelig før man går over på 100% ren Etanol.
stian1990_2 Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Heisann, fikk settet mitt fra bioflexifuel idag, men tror jeg mangler 6 plugger dessvære.. Tenkte uansett at jeg skulle bruke DIY din, men fikk ikke opp bildene dine, er det bare meg eller fungerer dem ikke lenger? Jeg trenger uansett bare koblingskjema, da det som fulgte med ikke var 100% er litt usikker på hvordan dette skal kobles.
oleo Skrevet August 26, 2011 Forfatter Skrevet August 26, 2011 Bildene fungerer her... prøv en annen nettleser Det skal være 6 plugger av hver type... altså 12 til sammen.
scoot Skrevet August 26, 2011 Skrevet August 26, 2011 Jeg har også et e85 kit for salg, 1000 spenn ubrukt. Var jo faen ikke e85 stasjoner i østfold. NB kun 4 syl, send pm.
donjouan Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 jeg kunne ha kjøpt den men jeg trenger 6 syl.
Positiv Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 jeg kunne ha kjøpt den men jeg trenger 6 syl. Da kan du få kjøpt mitt, som er til 6 syl, for kr. 1500,- Som er nytt. Om int. send pm. Mvh Bent
donjouan Skrevet August 27, 2011 Skrevet August 27, 2011 hvorfor selger du kitten din? hvilken merke er det?
Positiv Skrevet August 28, 2011 Skrevet August 28, 2011 Da dette vel ikke er noen salgstråd, send meg pm ved interesse. Mvh Bent
stian1990_2 Skrevet September 1, 2011 Skrevet September 1, 2011 Heisann, gjøres denne jobben på en pre eller facelift modell egentlig? Skulle gjøre jobben nå. Men kommer ikke til pluggene.. Feste på pluggene er liksom gjennom plastkanalen, så ser ut som om alle plugger må løsnes før jeg kan ta vekk kanalen. Gjorde du det slik også, kan ikke se at dette er spesielt godt beskrevet i DIY din. Brukte du kanalen etterpå eller mot du bare kablene ligge løst? Jeg har foresten en 96 modell altså pre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå