Gå til innhold

DIY Konvertere til E85 [E39]


oleo
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

feil.. det har mye å gjøre med det, oljen blir forurenset med eksos og sot fra brennkamer, det kommer ubetydelige mengder på en gang men med noen tusen kilometer det samler seg en del i oljen. Er du skeptisk, så les Corky Bell maximum boost bok, han forteller fint om hvordan en motor fungerer og har peiling, kanskje mer enn mange av oss til sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

feil.. det har mye å gjøre med det, oljen blir forurenset med eksos og sot fra brennkamer, det kommer ubetydelige mengder på en gang men med noen tusen kilometer det samler seg en del i oljen. Er du skeptisk, så les Corky Bell maximum boost bok, han forteller fint om hvordan en motor fungerer og har peiling, kanskje mer enn mange av oss til sammen.

Vil vel ikke tro at vanlig bensindrift kontra konvertering til E85 endrer tidsintervall for oljeservice/bytte på en normal motor. Hvis du tror at E85 gjør at du plutselig kan kjøre flere tusen kilometer lenger mellom hvert oljeskift så er jeg redd du kan gå på en liten smell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft, kan dette brukes på e46m3 også? trenger man ikke å bytte pume og dyser ved konvertering til E85?

Slik jeg har forstått det så skal alle originale BMW bensinpumper solgt de siste 20 år takle Etanol.

Dyser trengs heller ikke å byttes... dette settet koples på dysene og funksjonen er å holde dysene åpne litt lenger for å kompansere for lavere brennverdi. Dog har Etanol en høyere bankeverdi som gjør at du får en liten effektøkning (10-20%).

Etanol tilsvarer 105oktan bensin.

Det anbefales å kjøre på en 40/60 blanding en stund før konvertering for å rense opp i brenselsystemet da bensin etterlater seg slagg og avfallsstoffer. Etanolen fungerer som en dyserens og det kan være greit å få renset systemet litt pent og pyntelig før man går over på 100% ren Etanol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, fikk settet mitt fra bioflexifuel idag, men tror jeg mangler 6 plugger dessvære.. :(

Tenkte uansett at jeg skulle bruke DIY din, men fikk ikke opp bildene dine, er det bare meg eller fungerer dem ikke lenger?

Jeg trenger uansett bare koblingskjema, da det som fulgte med ikke var 100% er litt usikker på hvordan dette skal kobles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, gjøres denne jobben på en pre eller facelift modell egentlig?

Skulle gjøre jobben nå. Men kommer ikke til pluggene.. Feste på pluggene er liksom gjennom plastkanalen, så ser ut som om alle plugger må løsnes før jeg kan ta vekk kanalen. Gjorde du det slik også, kan ikke se at dette er spesielt godt beskrevet i DIY din. Brukte du kanalen etterpå eller mot du bare kablene ligge løst?

Jeg har foresten en 96 modell altså pre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...