Gå til innhold

DIY Konvertere til E85 [E39]


oleo
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 141
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det noen som har prøvd og kjøre 70/30 eller 80/20 blanding? Får du ikke start da? Begynner den å dra litt tungt da?

Hvis du har konvertert så kan du kjøre på hva blanding du føler for :)

Hvis du ikke har konvertert så ville jeg ikke kjørt på større enn 60/40.

Jeg vet noen har kjørt på større, men det er ikke å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde 50/50 blanding fungerte kjempe fint til det kom til + 7 også var bilen parkert ute da ville bilen ikke starte måtte ha start hjelp til bilen. Men det stikk motsatt når bilen var parkert i garasjen. Dette beste er å konvertere slik at man unngår slike prob

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du/dere som allerede har prøvd;

er mye villende informasjon ute å går på det o`store internett,

pumper, pakninger osv osv har ingen problem med E85 ikkesant?

Skal dyse/progr om min for E85 straks og overraskelser vil man jo ikke ha.. :)

Bensinpumpene som BMW har levert de siste 20 år skal takle Etanol helt fint.

Pakninger og slanger skal i utgangspunktet ha mindre problemer med Etanol som jo er sprit enn bensin.

Det som kan være greit å ha i mente er slagg... fra bensinen. Det legger seg slagg i dyser og slanger som løsner når man benytter Etanol da E85 har en rensende effekt.

Dette er grunnen til at det anbefales å kjøre på en 40/60 blanding i noen uker før konvertering... så får du renset opp systemet!

Vær obs på at når du programmerer dysene for E85 så er du låst til E85... hvis du konverterer med lignende kit som jeg har gjort så kan du fylle E85 / bensin akkurat som du ønsker... er du på tur i område uten E85 på pumpene så er det bare å fylle bensin. Kittet vil da regulere dysene etter hva drivstoff du har på tanken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir datasprut med to programmer og større dyser når jeg først får ut fingeren.

Har kjørt litt 50/50 og da jaga den ganske mye på tomgang, er det et vanlig "problem" eller er det bare kjærra mi som er gretten?

Jeg opplevde ikke jaging ved 40/60... men så prøvde jeg ikke større blansing enn det heller!

50/50 synes jeg var litt "skummelt" uten å ha konvertert først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir datasprut med to programmer og større dyser når jeg først får ut fingeren.

Har kjørt litt 50/50 og da jaga den ganske mye på tomgang, er det et vanlig "problem" eller er det bare kjærra mi som er gretten?

Hvor mye Ca koster datasprut og er vasklig å koble? Har vidre tenkt å prøve Hydrogen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt på E85 og bensin 50%50 for det meste, men har vært oppi 80%20 på det groveste uten problemer uten ombygging til E85..

Det som er viktig når en starter å bruke E85 er å bytte olje noe etterpå, E85 er som dyserens og drar med seg mye dritt som blir etterlatt i olja til slutt.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......bytte olje noe etterpå, E85 er som dyserens og drar med seg mye dritt som blir etterlatt i olja til slutt.. :-)

????? Jeg skjønner ikke for mitt bare liv hvordan bensin/E85 påvirker oljen... har du lekkasje på stempelringene? Hvis ikke tror jeg du kan se helt bort i fra dette innen en normal oljeskift-periode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......bytte olje noe etterpå, E85 er som dyserens og drar med seg mye dritt som blir etterlatt i olja til slutt.. :-)

????? Jeg skjønner ikke for mitt bare liv hvordan bensin/E85 påvirker oljen... har du lekkasje på stempelringene? Hvis ikke tror jeg du kan se helt bort i fra dette innen en normal oljeskift-periode!

Dette er hva jeg ble fortalt av samme person du kjøpte E85-kittet ditt fra.. Mer sier jeg ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

......bytte olje noe etterpå, E85 er som dyserens og drar med seg mye dritt som blir etterlatt i olja til slutt.. :-)

????? Jeg skjønner ikke for mitt bare liv hvordan bensin/E85 påvirker oljen... har du lekkasje på stempelringene? Hvis ikke tror jeg du kan se helt bort i fra dette innen en normal oljeskift-periode!

Dette er hva jeg ble fortalt av samme person du kjøpte E85-kittet ditt fra.. Mer sier jeg ikke..

Høres veldig rart ut... man skifter da olje normalt sett ca. 1 gang i året (alt etter hvor mye en kjører selvsagt). Og da kan ikke jeg klare se hvordan oljen skal klare bli extra mye forurenset...

men det er jo selvsagt mulig det er et poeng her jeg ikke har forstått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...