FiGu Skrevet Juli 4, 2011 Skrevet Juli 4, 2011 Ok! Jeg kaster inn håndkle... Har nå i to dager forsøkt å; - få ut kasterstagene - presse ut kastertagforingene Og jeg har tydeligvis hverken utstyret eller verktøyet som trengs. Her er historien, kort fortalt: Bestilte kasterstag men oppdaget at stagene og foringene kom hver for seg. GS Bildeler var da greie nok så jeg slapp å kjøpe stagene. Hvis jeg først må til et verksted for å få presset foringene inn i staget, tenkte jeg at jeg like gjerne kunne bruke de som jeg måtte skru av bilen uansett. Tanken var å demontere stagene og ta dem med til et verksted for å presse i de nye. Problem nr 1 er at jeg ikke hadde stor nok endeleddsavtrekker til å få av stagene... Jaja, tenkte jeg, hvorfor ikke bare presse ut de gamle og inn de nye selv - uten å ta av staget fra det ytterste feste? Nei... Fikk ikke til det heller... Selvtilliten som hobbymekker har sunket betraktelig, men problemet mitt nå er at bilen henger på bukker, uten hjul og med kasterstag hengende å blafre på hver side... Jeg har ikke så lyst til å skru sammen f**nskapet bare for å rulle til nærmeste verksted å betale skjorta for en jobb som nesten er ferdig der den står nå... Derfor spørsmålet; hvem har utstyret til å presse ut de gamle og inn de nye foringene for meg? Bor du i nærheten av Jessheim og har lyst til å tjene en tusenlapp for jobben, så send meg en PM... FiGu
Hollabaloo Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Ingen?? Se innlegg nr 21 i følgende tråd for tips for hvordan du kan få ut foringene selv: http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=884627 Delenr for hylser for å presse ut foring er som følger: 83300491943 - mottakssylinder 83300491944 - press-sylinder Evt. bruk sylindrene sammen med en 3-armet avtrekker + liten stålplate: http://www.biltema.no/no/Bil---Mc/Verktoy-og-verkstedutstyr/Avtrekker/Avtrekker-3-armet/
FiGu Skrevet Juli 5, 2011 Forfatter Skrevet Juli 5, 2011 Ja, jeg prøvde med en trearmed avtrekker i går. Hadde en 3mm stålplate som jeg la an mot ene siden av foringen. Jeg skrudde til jeg ble blå. Plata bøyde seg og foringen rikket seg ikke en milliometer...
Morbus Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Jeg presset ut mine med skrustikke og et stålrør som var akkurat like stor som foringen. Om du får av stagene så kan du komme ned hit (på sand) å låne skrustikka mi
Stonescream Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Har du forsøkt med varme samtidig som du skrudde? Evt bare ta en borr og lage mange hull i gummien på kryss og tvers for å svekke de?
nimitz Skrevet Juli 5, 2011 Skrevet Juli 5, 2011 Det aller enkleste er og kjøpe stag med foringer. Ca 500 pr stk på Koed. Er ofte et knot og skifte foringene på disse.
ole_m7 Skrevet Juli 6, 2011 Skrevet Juli 6, 2011 Send meg melding på 47869727, så skal jeg se hva jeg får til i dag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå